چگونه به درخواست مساعده پرسنل مطب واکنش نشان دهیم؟

یکی از تفاوتهایی که بین مطب های کوچک با کلینیکها و بیمارستانها وجود دارد این است که ضوابط پرداخت مساعده به شکل رسمی در اینگونه فضاهای کوچک وجود ندارد. هر چه هست روابطی سلیقه ای است که هر پرسنلی بسته به وضعیت و سلیقه اش ممکن است برای درخواست مساعده حقوقش شیوه ای را برگزیند.
\r\n\r\nاز تفاوت در “شیوه بیان” و “شیوه پاسخ” به آن می توان تفاسیر متفاوتی داشت.
\r\n\r\nوقتی که درخواست مساعده حقوق به ندرت و غیر تکرار شونده است، یعنی اینکه می توان از پرداخت مساعده به عنوان عاملی برای انگیزه مند کردن پرسنل استفاده کرد، و یا حداقل برای از بین نبردن انگیزه از آن استفاده نمود. البته باید به این نکته دقت کنیم برای اینکه توقع و انتظار این را ایجاد نکنیم که همیشه باید پرداخت مساعده داشته باشیم، گاهی بعضی از پرداخت ها را با تأخیر صورت دهیم و یا گاهی برخی از آنها را انجام ندهیم که به انتظار نامعقول تبدیل نشود.
\r\n\r\nهمچنین شیوه بیان درخواست مساعده حقوق، گواه میزان اهمیت این درخواست است. وقتی که درخواست از طریق تلگرام صورت می گیرد، یعنی پرداخت اهمیت زیادی ندارد اما زمانی که با پیامک این درخواست داده می شود، اهمیت آن بیشتر شده اما باز فشاری در پشت آن دیده نمی شود، در حالی که درخواست تلفنی مساعده به معنی تحت فشار بودن درخواست کننده است. در درخواست حضوری این فشار به سر حد خود رسیده است.
\r\n\r\nالبته بین درخواست دو جنسیت خانم و آقا تفاوت وجود دارد. معمولاً پرسنل خانم در مقابل مسئول آقا درخواست خود را تا زمانی که امکان داشته باشد به تعویق می اندازند. درخواست مساعده از طرف یک پرسنل خانم یعنی اینکه فشار مالی به سرحد ممکن خود رسیده است. البته اگر خانمی به طور مکرر و خیلی راحت درخواست خود را مطرح کند به این معنی است که یا کاملا برونگرا با روابط عمومی بالاست و یا معنی دیگری می دهد که خود بهتر می دانید.
\r\n\r\nدرخواست های تکرار شونده مداوم یک شاخص پیش آگهی دهنده است. شاخص نابرابری دخل و خرج. هر چه درخواست مساعده ی تکرار شونده ، زودتر از موعدِ پرداختِ حقوق، داده می شود نابرابری دخل و خرج درخواست دهنده بالاتر است.
\r\n\r\nپرسنلی که دخل و خرجش با هم نمی خواند و به طور مکرر و خیلی زود درخواست مساعده می کند احتمالاً یا مترصد یافتن یک شغل بهتر است و یا اینکه برای جبران کسری بودجه اش به دنبال راهی در درون مطب می گردد. راهی که بتواند دخل را با خرج برابر کند.
\r\n\r\nاگر پس از مدتهای مدید دیدیم که این درخواست قطع شده است به این معنی است که او در داخل مطب راهِ برابر کردن دخل و خرج را پیدا کرده است.
\r\n\r\nاگر حضور یک پرسنل برای ما مهم است و درخواست های تکرار شونده از طرف او وجود دارد بهتر است در این مورد با او صحبت کنیم، تا شاید بتوانیم مشکل را اساسی حل کنیم اینگونه شاید کمکی به انگیزه مند کردن او کنیم.
\r\n\r\nتکنولوژی دکتر لینک چگونه می تواند به ما کمک کند؟
\r\n\r\nماژول حقوق و دستمزد، در این سیستم دکتر لینک به گونه ای طراحی شده است تا به مدیریت مطب و کلینیک کمک کند، گزارش های مورد نیاز از وضعیت پرداخت ها را به آسانی در اختیار داشته باشد. همچنین این امکان را برای پرسنل فراهم می آورد، تا از قسمت مساعده، درخواست خود را در سیستم مطرح نمایند. در ادامه می توانید با امکانات قسمت حسابداری بیشتر آشنا شوید:
\r\n\r\n- \r\n
- معرفی پرسنل با آیتم های مرتبط با حضور و غیاب و همچنین حقوق و دستمزد \r\n
- تعریف گروه های کاری پرسنل \r\n
- تعریف تقویم های کاری پرسنل \r\n
- تعریف ضریب اضافه کار \r\n
- ثبت مساعده \r\n
- ثبت وام و دریافت خودکار اقساط از حقوق پرسنل \r\n
- ثبت اضافه کار-کسر کار-مرخصی-ماموریت و… \r\n
- ثبت پرداختی های بیمه تکمیلی \r\n
- … \r\n
مقالات مرتبط:
\r\n\r\nویژگی های جعبه داشبورد تکنولوژی دکتر لینک
\r\n\r\nاز چه روش نوبت دهی در مطب استفاده کنیم؟
\r\n\r\n\r\n\r\n\r\n