۱۵ سوالات کلیدی برای استخدام منشی پزشک

  دکتر لینک | ۱۵ سوالات کلیدی برای استخدام منشی پزشک

"لطفاً این فکر را از خود دور کنید که : من پزشک خوبی ام و مردم برای مداوا و درمان پیش من می آیند پس منشی هیچکاره است. قبل از این که مطلب را شروع کنیم لطفاً این جمله کلیدی را همیشه در ذهن خود بسپارید: منشی شما ویترین کسب و کار شماست. اگر این شخص توانایی جذب و یا کنترل کار خود را نداشته باشد، شما مشتریان خود را از دست میدهید. لطفاً در انتخاب منشی دقت بیشتری به خرج بدهید".

در این پست ما قصد داریم شما پزشک محترم را با نمونه‏ هایی از مهمترین و ضروری ترین سوالاتی که در یک مصاحبه حضوری از شما ممکن ست پرسیده شونند، آشنا کنیم. گرچه شاید خود خوانندگان گرامی بیشتر از ما آشنا باشند. پاسخ به این سوالات یکی از مهمترین اصولی است که در استخدام یک منشی می‎‏تواند بسیار مؤثر واقع گردد.

شایان ذکر است استخدام منشی به 2 بخش تبدیل میشود که شامل:

1- عمومی استخدامی

2- تخصصی استخدامی

در این نوع شما بر اساس تخصص پزشکی که دارید به کسی که با پایه های کاری شما آشنایی دارد. نیاز دارید. اینجا 2 حالت پیش میآید:

۱. شخص اطلاعات کافی برای همکاری با شما را دارد

۲. نیاز به آموزش دارد

 درصورتی که نیاز به آموزش دارد ولی به سوالات عمومی به خوبی پاسخ داد و نظر شما را در مورد همکاری جلب کرد، شما میتوانید طی یک یا چند جلسه حضوری، آموزش های لازم را برای فعالیت در مطب تخصصی خود آغاز کنید.

یکی از مهم ترین بخش های آموزش و یا تخصصی استخدامی فراگیری یا دانش استفاده از نرم افزار های مدیریت مطب و کلینیک پزشکی میباشد. تکنولوژی دکتر لینک همواره راهکاری های جامعی برای آموزش به منشی ها دارد. اما قبل از هرگونه ورود به بخش تخصصی استخدام، شخص درخواست کننده باید از اولین فیلتر استخدامی ینی مصاحبه عمومی عبور کند که این فیلتر ها شامل:

۱- از خودتان برایمان بگویید. این سوال معمولا، اولین سوالی است که هر مصاحبه کننده‏ ای باید بپرسد که جواب آن معمولا، به این ترتیب است : مشخصات اسمی، تحصیلات، سابقه کاری، تخصص، چگونگی عملکرد، افتخارات و هر آنچه که نیاز باشد حداکثر در عرض ۲ دقیقه به صورت (مختصر و مفید) باید جواب داده شود.

باید دقت کرد که در پاسخ به این سوال و در کل همۀ سوالات نباید حاشیه رفت و جواب ها را از زندگی شخصی بیرون آورد. ضمنا فراموش نکنید که این سوال برای گرم کردن جو است.

۲- از ما چه می‏دانید و چرا ما را برگزیدید؟در جواب این سوال باید کمی دقت کنید، شخص باید بتواند مزایای شما و مطب یا کلینیک شما را بداند. از سرویس ها، مکان و پزشکایی که در آن مطب یا کلینیک کار میکنند.

۳- آیا تا کنون جایی دیگر کار کرده ای؟ چرا شغل قبلی خود را رها کردید؟ این سوال معمولاً برای محک زدن روحیه شخص است و ترجیحاً از انتقاد و بدگویی شغل قبلی نباید بگوید چون ممکن است در شغل بعدی بدگویی شما را بکند. لطفاً واقع بین باشید، دقت کنید که تنوع طلبی و میل به پیشرفت آیا اولین هدف تغییر شغل بوده است. یا خیر. اگر نبود نمره منفی دارد.

۴- شما چه کاری از دستتان بر می‎‏آید که فکر می‏کنید بهتر از دیگران هستید و یا چرا فکر می‏کنید برای این کار مناسب هستید؟ بهتر است در جواب این سوال به چند مورد از استعدادهایش باید اشاره کند که در این رشتۀ کاری به کار می‏آید مثلا مهارت های ارتباطی یا مهارت های استفاده ار کامپیوتر یا مهارت هایی دیگر از قبیل کار های مربوط به تخصص شما در کلینیک یا مطب.

۵- آیا شغل دومی هم دارید؟ داشتن شغل دوم جرم نیست اما جوابش هیچ فایده‏ای در یک مصاحبه نخواهد داشت. چون اگر شخص شغل دوم داشته باشد، به خاطر شما آن را کنار نمیگذارد. ولی باید شغل دوم بررسی شود.

۶- اگر شغلی بهتر از این شغل به شما پیشنهاد شود چه می‏ کنید؟ جواب این سوال بسیار برای شما اهمیت دارد پس جواب باید این عنوان باشد که "من به این شغل علاقمند هستم و راه رسیدن به اهداف خود را در این شغل می ‏بینم اما اگر در میانه راه مشکلی برایتان پیش آمد ،ناچاراً به آن شغل دیگر روی می‏ آورم" یا جواب های از این قبیل.

۷- چه چیز باعث می‏شود فعالیتتان بیشتر شود؟ جواب درست در این مورد قطعاً مسائل مالی نیست! ستوان گفت که بیشتر بر مسائل محیط کار، همکاران و سپس شرایط جسمی روحی را باید عنوان کرد در غیر این صورت نمره منفی دارد.

۸- انتظار چه میزان حقوق را دارید؟ مبلغ کم نباید بگویند، مبلغ نجومی هم خیلی منطقی نیست و بیشتر مفهوم کمال گرایی را نشان میدهد. جواب باید بسته به موقعیت شما با 10% بالا پایین مشخص باشد.

۹- آیا به همکاری و هماهنگی و کار تیمی علاقمندید؟ کار گروهی نشانه‏ای از اخلاق اجتماعی و بالا بودن سطح هوش اجتماعی هر شخص است که رابطۀ مستقیم با چگونگی عملکرد وی در محیط کار دارد. پس بهترین پاسخ به این سوال جواب دندان شکن “آری” است. اما بازهم صداقت باید داشته باشد و در صورتیکه میل فرد به گونه‏ای دیگر است باید عنوان شود.

۱۰- دوست دارید رئیس یا مدیر شما چگونه باشد؟ جواب مناسب برای این سوال همان میل شخصی شخص است که معمولاً به این صورت بیان می‏ شود که من از رئیسم انتظار انتقادپذیری، روحیۀ تشکر و همزبانی با کارمند را دارم.

۱۱- مهمترین ضعف شما در چیست؟ در پاسخ به این سوال زیاد نباید دروغ گفت اما نیازی نیست که همه چیز را نیز بگویند بهترین راه برای پاسخ به این سوال همان کوچک کردن مسائل بزرگ است. مثلاً اگر من از صدای ناهنجار اشخاص ناراحت می‏ شود، می توانم این را بگویم صدای بلند گوشم را اذیت می‏ کند و یا اینکه اگر مشکل خانوادگی در روحیه کاری من خدشه وارد می‏ کند، می ‏توانم بگویم ترجیح می‏ دهم با روحیه ناخوش سرکار حاضر نشوم و مرخصی بدون حقوق داشته باشم.

۱۲- در صورتیکه مشکلی را در بین کارمندان این کلینیک یا مطب ببینید چه می ‏کنید؟ این سوال نیز نوعی سوال هوش محسوب می‏ شود. بهتر است در پاسخ به این سوال دو مطلب را در نظر گرفت : اگر بگوییم هیچ عکس العملی نشان نمی دهم و به قولی منظورمان عدم دخالت به کار دیگران است، اشتباه است، همچنین اگر بگویند سریعاً با مسئول مربوطه در جریان می گذارم نیز نشان دهندۀ گوش به بازی بودن آنهاست، اما بهترین پاسخ به این سوال این است که بگویند ابتدا مسئله را بررسی نموده چنانچه حل آن از دست خودمان بر آمد که هیچ وگرنه؛ طی نامه ه‏ای کتبی آنرا با مسئول در جریان می‏ گذارم. به این ترتیب انضباط کاری خودش را نیز نشان داده‏ است.

۱۳- چه اهدافی را برای ما دنبال خواهید کرد؟ پاسخ به این سوال اگرچه برای هم برای ما روشن است اما پاسخ دقیق که از روی تحقیق و بررسی شخص نشأت می گیرد خیلی فرق می‏ کند. در پاسخ به این سوال باید رقبا و شرکت های حریف را شناسایی کرد باشند و خدمات این مطب یا کلینیک را خوب شناخته باشند. سپس پاسخی مبنی بر پیشرفت و توسعۀ مرکز بهداشت و درمانی شما داشته باشند.

۱۴- هدفتان از کار کردن چیست؟ این سوال که معمولاً در اواخر مصاحبه پرسیده میشود، دربردارندۀ همۀ ابعاد شخصیتی فردی مثل شناخت خود است. پاسخ به این سوال درخور کمی تأمل و البته برنامه‏ ریزی قبلی است. باید دقت کنید که هر کاری در نتیجه رسیدن به جایگاه های بالا را در صورت درست انجام دادن، در بر دارد. پس اولین قسمت پاسخ به این سوال میتواند “پیمودن پله‏ های ترقی” باشد. سپس آسایش خانواده و زندگی مرفه و در آخر در صورتی که کار با ارباب رجوع در ارتباط است، خدمت به مردم.

۱۵- آیا سوالی دارید؟ این سوال معمولاً آخرین سوالی است که از مصاحبه شخص مورد نظر باید پرسیده شود. سوال باید مورد چگونگی عملکرد کارمندان، چگونگی دریافت ارتقاء شغلی، خدمات مطب و کلینیک و … است. همانطور که اول این مطلب در حضور شما ذکر شد، تکنولوژی دکتر لینک با فرایند های کامل استخدامی آشنایی دارد با دکتر لینک کنترل مطب و کلینیک شما کاملا تحت نظر شما میباشد.

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*