چرا به عنوان یک پزشک حرفه ای حضورتان در لینکدین ضروری است؟

  دکتر لینک | چرا به عنوان یک پزشک حرفه ای حضورتان در لینکدین ضروری است؟

لینکدین از جمله شبکه‌های اجتماعی فعال در سطح جهان است که کاربران فعال بسیاری دارد. این شبکه اجتماعی درحال حاضر با سرعت نسبتا زیادی درحال رشد و همه‌گیری است و می‌توان از آن بعنوان مجمع حرفه‌ای‌ها نیز نام برد.

درحال حاضر میتوان از لینکدین بعنوان یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای نام برد که اکثر افراد فعال در آن در یک حوزه بخصوص، بصورت تخصصی فعالیت می‌کنند. در واقع لینکدین تاکنون توانسته افراد حرفه‌ای و متخصص را از سایرین جدا کرده و در یک شبکه اجتماعی گرد آورد تا از این طریق مسبب شکل‌گیری شبکه‌های ارتباطی تخصصی و حرفه‌ای شود.

بنابراین میتوان گفت افراد با هر تخصصی که دارند برای گسترش ارتباطات و بهبود عملکرد خود، می‌بایستی به فعالیت مستمر در این پلتفرم بپردازند.

پزشکان نیز بعنوان یک گروه موثر در روند یک جامعه می‌بایستی در لینکدین حضور داشته باشند تا بتوانند علاوه بر ارتباط با سایر متخصصین و پزشکان، به تبادل تجربه‌ها و دانش خود بپردازند. در واقع به همان میزان که ارتباط صحیحی بین پزشکان در سطح بین‌المللی صورت بگیرد به همان میزان نیز شاهد بهبود در روند درمان و بهداشت و همچنین جذب بیمار خواهیم بود. 

اهداف حضور در لینکدین

1-برندسازی برای پزشک

هدف اصلی شبکه اجتماعی لینکدین، تسهیم و اشتراک اطلاعات بر حسب رزومه کاری کاربران و روابط تجاری آنها می باشد. از این رو می توان با ارائه یک رزومه حرفه ای در لینکدین کسب و کار خود را بهتر و تخصصی تر معرفی نمایید.

به عنوان یک پزشک با انتشار پست های موثق و علمی در حوزه و رشته تخصص خود می توانید گامی در برندسازی شخصی خود بردارید. با فعالیت مستمر در لینکدین سایر همکارانتان شما رابه عنوان فردی حاذق و با  و قابل اعتماد در حوزه تخصصی تان شناخته و علاوه بر استفاده از مطالب و محتوای منتشر شده توسط شما، در صورت نیاز بیماران را به شما ارجاع می دهند.

2- آموزش و یادگیری در حوزه پزشکی

در صورتی که در یک زمینه خاص فعالیت می‌کنید یا مطالعات زیادی دارید، می توانید پست ها و مطالب آموزشی تهیه کنید. و نتیجه چه خواهد شد؛همکارانتان بزودی شما را بعنوان یک مرجع در آن حوزه خاص خواهند شناخت.

همچنین در لینکداین می‌توانید از آموزش دیگر همکاران خود استفاده کنید درحالی که میتوانید از موثق بودن آن‌ها مطمئن باشید. بنابراین هم آموزش دهید و هم یاد بگیرید.

3-شبکه سازی با سایر پزشکان

لینکدین بستر بسیار مناسبی برای شبکه سازی افراد متخصص و حرفه ای است. در لینکدین می توانید هر پزشک و هر تخصصی که میخواهید را در کسری از ثانیه پیدا کنید. و عضو یک شبکه کاملا حرفه ای از پزشکان در یک حوزه مانند جراحی قلب باشید.

ضرورت های حضور در لینکدین برای جذب بیمار

1- حضور بیماران در لینکدین:

تصور اینکه چون لینکداین یک شبکه اجتماعی حرفه‌ای است بنابراین بیماران در آن حضور ندارند یک تفکر اشتباه است. چرا که بیماران شما نیز در بسیاری از مواقع در حوزه دیگری متخصص هستند و در این فضا فعالیت می‌کنند بنابراین براحتی با یک سرچ میتوانند شما را پیدا کرده و بعد از اطمینان از تخصص شما، به شما مراجعه کنند. و یا حتی درصورتی که بیماران شما در گوگل نام شما را سرچ کنند پروفایل لینکدینتان نیز نمایش داده خواهد شد. بنابراین هرچه بیشتر در نتایج گوگل حضور داشته باشید اعتماد افراد نسبت به شما بیشتر خواهد شد.

همچنین همکاران شما میتوانند براحتی به شما اعتماد کرده و بیماران مرتبط با تخصصتان را به شما ارجاع دهند پس در این مورد، در نتیجه جذب بیمار بصورت غیرمستقیم اتفاق افتاده است.

2- دیجیتال مارکتینگ پزشکی در لینکدین:

 لینکدین نیز از جمله مهم‌ترین شبکه‌های اجتماعی است که میتوانید با فعالیت در آن به روند رو به رشد بازاریابی آنلاین خود کمک کنید.

همچنین لینکدین تاثیر بسزایی در بهبود سئو وب سایت پزشکی شما دارد که این اقدام میتواند در رتبه شما در گوگل بسیار موثر باشد.

بنابراین درکنار فعالیت در اینستاگرام، توییتر و هر شبکه اجتماعی دیگر لینکدین خود را نیز فعال کنید.

 3- برندسازی در لینکدین:

امروزه و با گسترش شبکه های اجتماعی، این فرصت برای پزشکان ایجاد شده تا با تبلیغات هوشمند و هدفمند در این شبکه ها به برند سازی و بهبود برند خود بپردازند. هر چند که تعدد شبکه های اجتماعی، امکان دسترسی به کاربران ببیشتر را نیز رقم می زند اما هر شبکه هدف و پتانسیل خاصی دارد که لازم است متناسب با آن برای بازاریابی و رسیدن به برند برتر برنامه ریزی نمود.

شبکه اجتماعی لینکدین به عنوان بزرگترین شبکه جهانی در حوزه کسب و کار شناخته شده و  بیش از 600 میلیون کاربر را از سراسر جهان را به سوی خود جذب کرده است. پس نقش این شبکه در بازاریابی و برندسازی انکار ناپذیر است.

در صورتی که بتوانید در برندسازی خوب عمل کنید به نتایج قابل توجهی در اعتماد سازی و متعاقبا در جذب بیمار دست پیدا خواهید کرد.

4- آموزش 

روزانه تعداد زیادی ریزمحتوا در شبکه‌های اجتماعی مختلف بویژه اینستاگرام منتشر می‌شوند، که در بسیاری از مواقع یک شخص متخصص و منبع موثق پشت آن مطلب نیست.

اما شما میتوانید بعنوان یک شخص متخصص مطالعات و تجربه‌های بالینی خود را در بستر مناسب منتشر کنید. فقط باید درنظر داشته باشید که جامعه هدف شما در لینکدین متفاوت‌تر از سایر شبکه‌های اجتماعی است. و معمولا افرادی که شما را دنبال می‌کنند شامل سه دسته از افراد هستند:

  • گروه اول همکاران شما هستند که ممکن است هم تخصص شما باشند یا حتی حوزه تخصصی دیگری داشته باشند.

  • گروه دوم دانشجویان پزشکی هستند که به دنبال یادگیری می‌باشند.

  • و گروه سوم افرادی هستند که به مباحث پزشکی علاقمندند.

بنابراین لینکدین بستری را فراهم کرده که شما آموزش دهید و از این طریق آن خود را به یک مرجع در زمینه تخصصی خودتان تبدیل کنید.

5-یافتن فرصت شغلی در حوزه پزشکی

در صورتی که درحال حاضر مطب و یا کلینیک اختصاصی ندارید و به دنبال یک گزینه مناسب برای همکاری هستید بهترین روش کاریابی این بستر حرفه‌ای است.

برای اینکار در ابتدا پروفایل خود را تکمیل کنید و سعی کنید خلاصه‌ای از مهم‌ترین رزومه خود را در آن بنویسید سپس از طریق ارتباط با افراد و کلینیک‌هایی که به دنبال تخصص شما هستند میتوانید در اسرع وقت محل کار موردپسند خود را بیابید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

وفادارسازی بیماران به چه معنی است؟

افزایش اعتبار برای پزشکان در فضای آنلاین

تبلیغات برای جذب بیماران تازه یا حفظ بیماران قدیمی

روشی در برندسازی پزشکی، داستان خود را بگویید.

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*