چرا سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک؟ ( قسمت دوم)

  دکتر لینک | چرا سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک؟ ( قسمت دوم)

در مقاله قبل به قابلیت های سیستم نوبت دهی تکنولوژی دکتر لینک و سیستم فراخوان نوبت پرداخته شد. در این مقاله سایر قابلیت های تکنولوژی دکتر لینک تشریح خواهند شد. با ما همراه باشید.

سامانه پزشکی از راه دور(Telemedicine)

مشاوره تلفنی:

ما در تجربه چندین ساله خود مشاهده نمودیم که حجم زیادی از مراجعات بیماران به مراکز به قصد درمان نبوده و فقط جهت کسب مشورت می باشد. با توجه به اینکه بر اساس کتاب ارزش نسبی امکان برقراری مشاوره تلفنی و اخذ هزینه به میزان ۱٫۵k در نظر گرفته شده است تکنولوژی دکتر لینک مشاوره تلفنی را به خدمات خود افزوده است.

بر اساس این قابلیت کاربر نوبت مشاوره تلفنی خود را از یکی از روش های تلفنی، اینترنتی، اپ و …. اخذ نموده و هزینه مرتبط با آن را پرداخت می نماید. تکنولوژی دکتر لینک در راس زمان نوبت با وی تماس گرفته و سپس سامانه با مشاور تماس می گیرد و ارتباط این دو نفر را با یکدیگر برقرار کرده و در پایان نیز جهت اطمینان از صحت اتمام مشاوره الگوریتم هایی را به اجرا در می آورد.

ارائه این سرویس برای بیماران غیر بومی و یا مراکز مشاوره بسیار توصیه می گردد. نکته قابل توجه اینکه هزینه این بخش از سامانه به صورت مجزا محاسبه می گردد و معادل ۲۵% هزینه هر مشاوره است که پس از کسر این هزینه از مبلغ پراخت شده توسط بیمار مابقی به حساب مرکز واریز می گردد.

سامانه مدیریت ارتباط با بیماران (PRM)

نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان از جمله جدیدترین نرم افزارهایی هستند که سازمان ها برای نگهداری از مشتریان خود از آن استفاده می نمایند. تکنولوژی دکتر لینک نیز در جهت افزایش تx`عداد بیماران مراکز و نیز افزایش میزان رضایت آنها قابلیتهایی را در سامانه ایجاد نموده است که به شرح ذیل می باشد:

سیستم جامع نظر سنجی دکتر لینک:

در این سیستم در زمانهای گوناگون با توجه به نیاز مجموعه از بیماران نظر سنجی شده و اطلاعات آن در سامانه ثبت می گردد:

انواع نظر سنجی تلفنی:

  • نظر سنجی بعد از پایان مکالمه بیمار و اخذ نوبت
  • نظر سنجی بعد از ویزیت بیمار در مجموعه و اتمام کلیه فرایندها

انواع  نظر سنجی تلفنی:

  • نظر سنجی از طریق تلفن گویا با پاسخ های گزینه ایی
  • نظر سنجی از طریق تلفن گویا و ضبط پاسخ بیمار

نظرسنجی فوق به صورت اینترنتی نیز امکان پذیر است.

البته قابلیت ایجاد صندوق انتقادات و پیشنهادات تلفنی با قابلت رهگیری نیز وجود دارد که با توجه به نوع نیاز مرکز درمانی تعریف می گردد.

سیستم یادآور تکنولوژی دکتر لینک:

از قابلیتهای سامانه امکان اطلاع رسانی کلیه وقایع از طریق پیامک و تماس صوتی است که به شرح ذیل می باشد:

پیامک:

  • عدم نیاز به تامین هر گونه نرم افزار یا سخت افزار یا پنلی برای سامانه پیامک
  • عدم نیاز به تامین شارژ سامانه برای سیستم پیامک
  • ارسال پیامک دقیقا مطابق با تعرفه اپراتور ها
  • ارسال پیامک در زمان اخذ، جابه جایی و حذف نوبت
  • امکان تعین متن پیامک توسط مرکز
  • ارائه اطلاعات مرکز در پیامک به صورت اتوماتیک مانند آدرس و زمان مراجعه
  • ارائه اطلاعات نوبت شامل کد رهگیری و زمان نوبت در پیامک
  • امکان گزارش گیری از کلیه پیامک ها و وضعیت ارسال یا عدم ارسال هر یک از پیامک ها

تماس صوتی:

  • امکان برقراری تماس با بیمار در زمان جابه جایی یا حذف نوبت
  • امکان تعین متن صوتی توسط کاربر
  • امکان تعین ساعات مجاز برای تماس صوتی
  • برقراری تماس صوتی مطابق با تعرفه مخابرات
  • ارائه اطلاعات نوبت شامل کد رهگیری و زمان نوبت در تماس صوتی
  • امکان برقراری نظر سنجی اتوماتیک بعد از ترک مجموعه توسط بیمار
  • امکان گزارش گیری از کلیه تماس ها و بررسی وضعیت تماس

سامانه حسابداری درمان:

با توجه به اهمیت مسائل مالی و مدیریت آن در مراکز مختلف سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک در این قسمت نیز قابلیتهایی را به سامانه اضافه نموده است که جزئیات آن به شرح ذیل می باشد:

  • امکان تعریف انواع خدمات
  • امکان تعین تعرفه
  • امکان تعریف انواع بیمه
  • امکان تعریف تخفیف های متعدد
  • قابلیت پرداخت آنلاین
  • امکان اتصال به بارکدخوان و  POS 
  • قابلیت دریافت گزارشهای مالی متعدد

پرداخت آنلاین:

از قابلیتهای ویژه و مهم سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک، سامانه یکپارچه پرداخت آن در حالتهای متعدد می باشد که شامل موارد ذیل می باشد. نکته قابل توجه اینکه تسویه حساب در کلیه روش ها حداکثر تا ۸ صبح خواهد بود که توسط سیستم شاپرک انجام خواهد شد. بازگشت وجه نوبت های انصرافی نیز حداکثر تا ساعت ۸ صبح صورت می پذیرد.

کلیه اطلاعات مرتبط با پرداخت و نحوه پرداخت و زمان و میزان پرداخت در سیستم ذخیره شده و امکان گزارشگیری لازم برای کلیه پرداختها وجود دارد.

  • پرداخت اینترنتی: کاربران می توانند در فرایند نوبت دهی اینترنتی هزینه مرتبط با نوبت خود را از این درگاه پرداخت نمایند.
  • پرداخت از طریق اپ: کاربران می توانند در فرایند نوبت دهی در اپ هزینه مرتبط با ویزیت خود را در همان محیط نرم افزار پرداخت نمایند.

پرونده الکترونیک بیمار:

در این سیستم،برای هر بیمار یک پرونده الکترونی (HER) تشکیل می شود، به طوریکه کلیه فعالیت های درمانی، تشخیصی، مالی و غیره بیمار را از پذیرش تا ترخیص تحت پوشش قرار می دهد.

کلیه اقدامات درمانی، دستورات داروئی و خدمات تشخیصی از طریق سیستم به کلینیک ها و پاراکلینیک ها و حتی مراکز اداری از قبیل: حسابداری، داروخانه، انبارها و سایر واحدها ارسال شده و پاسخ آنها دریافت می شود. بنابراین زمان شروع و خاتمه همه اقدامات در سیستم مشخص و قابل پیگیری است.

کلینیک مجازی و الکترونیک دکتر لینک:

کاربران در صورت تمایل می توانند به عضویت کلینیک مجازی و الکترونیک تکنولوژی دکتر لینک در آمده و از خدمات آن بهره مند گردند. در این کلینیک مجازی نوبت های پزشکان عضو در سامانه در دسترس عموم مردم قرار گرفته تا بتوانند از این طریق تعداد نوبتهای خود را افزایش داده و با ارائه طرح های تخفیفی مشتریان بیشتری جذب نمایند. طرح های تخفیفی در این کلینیک به دو روش ارائه می گردد:

  • تخفیف عمومی: در این روش مرکز با ارائه تخفیف سعی در جذب بیشتر بیمار از کلینیک مجازی دارد که در آن در صورتی که بیمار از این روش به مرکز جذب گردد تخفیفی از جانب مرکز به وی داده خواهد شد.
  • تخفیف ویژه: در این روش مراکز، خدمات خاص و عمدتا گران قیمت خود را در روزهای خاص و یا در بازه های زمانی خاصی به صورت تخفیف ویژه ارائه می کنند که با توجه به تخفیف بالای آن خدمت، استقبال قابل توجهی از آن به عمل خواهد آمد.

نظام ارجاع تکنولوژی دکتر لینک:

    با توجه به سیاستهای کلان دولتی در حوزه سلامت و با توجه به درخواست ارتباط ما بین مراکز درمانی نظام ارجاع از جمله قابلیت های تکنولوژی دکتر لینک می باشد. در این قابلیت پزشک در صورتی که نیاز به ارجاع بیمار به مرکز دیگر یا پزشکی دیگر و یا خدمات دیگری داشته باشد از طریق نظام ارجاع این فرایند به صورت اتوماتیک صورت می پذیرد.

    البته در صورت وجود تراکنشهای مالی بین مراکز می توان هزینه های لازم مانند هزینه معرفی بیمار و یا … در این سامانه به صورت اتوماتیک محاسبه نمود که طبیعتا موجب افزایش درآمد مرکز می شود.

گردشگری سلامت:

    با توجه به نیاز بسیاری از مراکز در ارائه خدمات گردشگری سلامت از قبیل اسکان و … این قابلیت نیز در سیستم پیش بینی شده است.

امکانات زیرساختی:

قابلیت های زیرساختی سامانه:

  • وب سرویس: ایجاد زیرساخت وب سرویس موجب گردیده است سامانه به راحتی بتواند با دیگر نرم افزارهای کاربردی موجود در مراکز ارتباط برقرار کرده و اقدام به انتقال اطلاعات نماید.
  • طراحی رابط کاربری:
  • رابط کاربری بسیار ساده و آسان و البته جذاب برای کاربران
  • پنل کاربری ریسپانسیو: کل پنل ها و صفحات نرم افزار از پایه به صورت ریسپانسیو طراحی شده است لذا در صورتی که با هر مرورگری باز گردد قابل استفاده خواهد بود.
  • تقویم حرفه ایی: در صفحه اصلی نرم افزار تقویم حرفه ایی در نظر گرفته شده است که کلیه ابزارهای نوبت دهی و وضعیت آنها در آن تقویم قابل دسترسی است
  • چند زبانه بودن: طراحی سامانه از پایه بر اساس زبان انگلیسی صورت پذیرفته است لذا می توان کل سامانه را در زمانی کوتاه به هر زبانی ترجمه و فعال نمود.
  • خدمات ارزش افزوده نوبت دهی:

قابلیت تعین حداکثر تعداد مجاز برای اخذ نوبت از طریق یک کد ملی و یا یک شماره برای جلوگیری از ایجاد بازار سیاه نوبت

گزارشات سامانه:

گزارش ساز سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک این امکان را به کاربران می دهد بر اساس نیاز خود انواع گزارشات لازم را در سیستم تدوین و از آن بهره برداری نمایند. گزارش آماری نوبت دهی، گزارش وضعیت نوبت پزشکان ، گزارش نوبتهای ویزیت شده یا ویزیت نشده و حذف شده بر اساس بازه های زمانی متعدد شامل بازه ثبت یا بازه ویزیت که این موارد تنها گوشه ایی از گزارشات موجود در سامانه است.

از دیگر موارد بسیار مهم می توان به گزارش خروجی بیمه برای مراکز درمانی جهت ارائه به بیمه گزار یا گزارش خدمات مرکز و گزارش مالی اشاره نمود.

  • امکان ایجاد دسترسی با کلیه جزئیات در کلیه بخش های سامانه برای کاربران
  • امکان گزارشگیری از عملکرد کاربران در سامانه
  • امکان ارائه وضعیت نوبت هر پزشک بر روی پنل اختصاصی آن پزشک و یا بر روی اپلیکیشن پزشک

در این روش پزشک با نصب نرم افزار بر روی گوشی خود از وضعیت نوبتهای خود در زمانهای متعدد آگاه شده و امکان جابه جایی نوبت ها یا اعلام مرخصی برای پزشک فعال می گردد.

سخت افزار ها:

از جمله قابلیتهای سیستم مدیریت مراکز درمانی دکتر لینک می توان به امکان اتصال به سخت افزارهای متعدد به شرح ذیل اشاره نمود:

  • بارکدخوان: جهت دریافت اطلاعات هویتی بیماران در گیت های ورودی
  • پرینتر: امکان اتصال انواع پرینتر حرارتی و لیزری و … جهت پرینت فاکتورها، صورت حساب، نوبت آینده، فرواخوان نوبت و
  • تابلو های نمایشگر: امکان اتصال به انواع نمایشگر ها جهت نمایش اطلاعات نوبت و فراخوان در سامانه
  • بلندگو: قابلیت اتصال به هر تعداد بلندگوی لازم برای پخش اصوات گوناگون در زمان لازم
  • گیت: امکان پیاده سازی گیت برای مدیریت ورود و خروج بیماران احراز صلاحیت شده
  • انواع دستگاهPOS  : قابلیت برقراری ارتباط با دستگاه pos جهت پرداخت هزینه ها

خدمات جانبی تکنولوژی دکتر لینک:

  • سیستم مانیتورینگ و نظارت بر عملکرد سامانه به صورت ۲۴ ساعته: با توجه به تکنولوژی کلود سامانه ، کل زیرساخت به صورت ۲۴ ساعته در حال مانیتورینگ بوده و کوچکترین خطایی در سامانه توسط کارشناسان رصد شده و سریعا مرتفع می گردد.
  • ارائه خدمات پشتیبانی و آموزش و مشاوره به صورت ۲۴ ساعته: با توجه به اهمیت بالای زیرساخت نوبت دهی در مراکز کارشناسان سامانه به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به درخواستهای مشتریان و مراکز می باشند.
  • امکان توسعه نرم افزار: طبیعی است هر مرکز بر اساس سناریوهای داخلی خود نیازهای متنوعی برای خود دارد لذا تکنولوژی دکتر لینک همواره در تلاش است تا نیاز مراکز تحت پوشش خود را در سریعترین زمان ممکن مرتفع نماید.

مقالات مرتبط:

مشکلات مدیریت مطب و راه حل آن

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک تحت وب تکنولوژی دکتر لینک

ضرورت استفاده از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک

7 شیوه غلط در مدیریت مطب و کلینیک

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*