چرا پرونده الکترونیک سلامت دکترلینک؟

  دکتر لینک | چرا پرونده الکترونیک سلامت دکترلینک؟

حفظ و نگهداری پرونده‌های پزشکی و اطلاعات مربوط به بیماران از مسائل مهم در فرآیند درمان محسوب می‌شود. با توجه به تعداد بالای بیماران و حجم زیاد پرونده‌ها، نگهداری پرونده‌ها نیازمند صرف زمان و هزینه‌های زیادی می‌باشد. یکی از مهم‌ترین دلایل ورود تکنولوژی به حوزه سلامت، بهبود و تسهیل امور مربوط به ثبت و نگهداری اطلاعات بیماران است.

پرونده الکترونیک چیست؟ 

پرونده الکترونیک، نسخه دیجیتالی مدارک بیمار است. در واقع پرونده‌های الکترونیک گزارشاتی با محوریت بیمار هستند که شامل کلیه سوابق پزشکی و دارویی بیمار می‌شوند و باعث می‌شوند اطلاعات بیمار در فضایی کاملا امن نگهدار شود و همیشه در صورت نیاز قابل دسترس باشد. پزشک می‌تواند همیشه به صورت آنلاین این پرونده‌ها را با خود داشته باشد.

البته اطلاعات نگهداری شده در این پرونده‌ها دارای تنوع و گستردگی بالایی هستند:

  • سوابق پزشکی، دارویی، تشخیص پزشکان، برنامه‌ها و دوره‌های درمانی، حساسیت‌ها، عکس‌های رادیولوژی، نتایج آزمایشات و گزارش‌های آن ...
  • امکان دسترسی به مدارک بیمار جهت تصمیم‌گیری و تشخیص توسط پزشک به صورت آنلاین
  • اتوماسیون شدن فرآیندها و بهینه‌سازی زمان پزشک در زمان ویزیت بیمار

مزایای پرونده الکترونیک دکترلینک

پرونده الکترونیک دکترلینک، یک مجموعه متمرکز از اطلاعات پزشکی بیمار است که برای تمام ارائه کنندگان خدمات در هر مرکز و در هر زمان قابل استفاده است و به عنوان قسمت اصلی یک سیستم اطلاعات سلامت یکپارچه محسوب می ‍شود.
مراکزی که دارای پرونده الکترونیک دکترلینک هستند این قابلیت را دارند که در حالیکه موجب بهبود سطح سلامت بیمار می‌شوند، صدها ساعت در زمان صرفه جویی می‌کنند و هزینه‌های مراقبت و هنچنین ریسک اشتباهات پزشکی را نیز کاهش می‌دهند.

پرونده الکترونیک دکترلینک موجب تصمیم‌گیری بهتر در سیر درمان و توسعه نتایج درمانی شده و داده‌های بهتری را برای بهداشت عمومی و تحقیقات جمع‌آوری می‌کند.

یکی از مهم‌ترین مزایای کلیدی پرونده الکترونیک دکترلینک قابلیت مدیریت فایل‌ها و انتقال و تبادل آن‌ها میان مطب‌ها، کلینیک‌ها و سایر مراکز درمانی آن هم به صورت آنلاین است. آزمایشگاه‌ها و اورژانس‌ها می‌توانند اطلاعات بیمار را با متخصصان به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند و به روند درمان سرعت ببخشند.

با این کار تمامی مراکز دخیل در درمان بیمار با همدیگر در ارتباط خواهند بود.

مزیت‌های پرونده الکترونیک دکترلینک نسبت به پرونده‌های کاغذی

1- کاهش هزینه های مالی

چاپ و تکثیر  اسناد کاغذی و پروندههای پزشکی هزینه زیادی را روی دوش بیماران و پزشکان قرار می‌دهد. با توجه به اهمیت این اسناد نگهداری آن‌ها به صورت فیزیکی نیز نیازمند صرف هزینه‌های بسیاری همچون  هزینه‌های مربوط به مکان مناسب  برای نگهداری و آرشیو کردن اطلاعات می‌باشد. با ثبت پرونده‌ها به صورت الکترونیک کاهش چشم‌گیری در هزینه‌های درمانی شاهد خواهیم بود.

2- محدودیت های مربوط به نگهداری فیزیکی را ندارد

امکان مفقود شدن، نابود شدن و ایجاد نقص در پرونده‌های کاغذی بسیار بالاتر از پرونده‌های الکترونیک است.

3- امکان دسترسی بسیار سریع و راحت به اطلاعات بیماران

با نگهداری مدارک بیماران در فضای ابری امکان دسترسی سریع به آن‌ها در هر مکان و زمان آن هم تنها با چند کلیک فراهم است. حال آنکه بیرون کشیدن اطلاعات از اسناد کاغذی محدودیت های بسیاری دارد و  نیازمند زمان و تمرکز بیشتری می‌باشد.

4- نگهداری بسیار آسان پرونده‌ها

با توجه به تنوع بالای مدارک پزشکی و حجم آن‌ها نگهداری از آن‌ها به صورت فیزیکی محدودیت های زیادی برای افراد ایجاد می‌کند و برقرای نظم در میان آن‌ها کار بسیار دشواری است. در حالیکه در پرونده الکترونیک دکترلینک بدون محدودیت مکانی امکان دسته‌بندی های مختلف برای مدارک وجود دارد.

5- کاهش زمان مربوط به ویزیت بیماران

از آنجائی که استفاده از پرونده الکترونیک باعث کاهش زمان دسترسی به اطلاعات می‌شود در نتیجه زمان ویزیت هر بیمار به طور چشم‌گیری کاهش پیدا می‌کند و تعداد بیماران بیشتری در هر روز ویزیت می‌شوند.

6- بهینه‌سازی مدیریت منابع انسانی و فیزیکی

پرونده‌های الکترونیک دکترلینک به بهینه‌سازی فعالیت کلیه پرسنل در مطب کمک می‌کند و مدیریت و نظارت بر امور جاری مطب به مراتب سادهتر می‌شود. از فضای فیزیکی آزاد شده می‌توان بهره‌برداری های مناسب‌تری انجام داد.

تاثیر پرونده الکترونیک بر روند درمان

امروزه ما توسط تلفن‌های هوشمند، سیستم‌های تحت وب به شدت محاصره شده‌ایم و از طرف دیگر هر روز اطلاعات زیادیی در فضای دیجیتال در حال تبادل است. در حوزه سلامت هم اطلاعات نقش بسیار پر اهمیتی دارند و حجم داده‌ها در حوزه درمان بسیار بالاست.

از این رو ایجاد یک بستر مناسب و کارآمد برای حفظ و نگهداری و انتقال اطلاعات کمک فراوانی به فرآیند درمان می‌کند. که این مهم از طریق وجود مواردی از جمله پرونده الکترونیک قابل دسترسی است.

با پرونده الکترونیک دکترلینک اطلاعات بیمار در هر کجا و هر زمان در دسترس خواهد بود.

  • بهبود کیفیت درمان

  • افزایش مشارکت بیمار در روند درمان

  • افزایش هماهنگی در امور مربوط به درمان

  • تسریع روند تشخیص بیماری و معالجه بیمار

  • افزایش بازدهی و کاهش هزینه‌های درمان

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت پرونده‌های پزشکی کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر برای مطب یا کلینیک خود نیاز به پرونده الکترونیک دارین، می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط:

راهکار جدید پرونده الکترونیک بیمار

پرونده الکترونیک سلامت دکترلینک و کاربردهای آن

مزایای پرونده الکترونیک دکترلینک

پرونده الکترونیک سلامت -EHR چیست؟

 

 

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*