چرا یک پزشک حرفه ای به وب سایت نیاز دارد؟

  دکتر لینک | چرا یک پزشک حرفه ای به وب سایت نیاز دارد؟

چرا به وب سایت نیاز داریم؟

وب سایت، امکان حضور هر شخص، مجموعه، شرکت و سازمان را در دنیای وب فراهم می کند. داشتن وب سایت مانند داشتن مکانی است که دارای هیچ محدودیت مکانی و زمانی نیست و در دسترس کل جهان می باشد. 

وب‌سایت مهم‌ترین کانال ارتباطی یک پزشک با مخاطبانش در فضای مجازی است.

چرا یک پزشک به وب سایت حرفه ای نیاز دارد؟

۱- داشتن وبسایت نشان از اعتبار شماست

معمولاً چند سال یک‌بار، یکی از شبکه‌های اجتماعی یا اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در بین مردم رواج پیدا می‌کنند اما پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند. ممکن است یک شبکه اجتماعی یا یک شبکه پیام‌رسان دیگر جایگزین آن‌ها شود یا آن‌ها فیلتر شوند. 

بنابراین اگر تنها نقطه اتکای یک پزشک در انجام تبلیغات و ارتباط با مخاطبانش در فضای اینترنت، یک شبکه اجتماعی یا یک پیام‌رسان باشد، ممکن است با فیلتر شدن یا جایگزینی آن، تمامی برنامه‌های ارتباطی و تبلیغاتی پزشک مختل شود. درنتیجه هر پزشکی نیاز دارد که یک وب‌سایت اختصاصی برای خود داشته باشد تا بتواند از طریق آن به‌صورت بسیار مؤثر و بدون نگرانی از فیلترینگ با مخاطبان و بیماران خود در ارتباط باشد.

علاوه بر این بیماران امروزی نیز انتظار دارند با جستجوی نام پزشک یا کلینیک بتوانند وبسایت آن را ببینند و یا در کارت ویزیت، نشانی وبسایت آن بیزنس آمده باشد. در واقع داشتن وبسایت باعث اعتبار بخشی به کسب و کار می شود.

۲- وبسایت یک کانال برای تبلیغات و بازاریابی

سایت ها در واقع یک کانال تبلیغات و بازاریابی آنلاین هستند. این روزها تقریبا همه ما برای تحقیق درباره بیماری ها و مسائلی که در حوزه سلامت داریم و بررسی و یا پیدا کردن پاسخ به سوالاتی که در ذهن داریم ، اولین اقدامی که انجام می دهیم، جستجوی آنلاین است. اگر پزشک متخصص درباره بیماری ها و روش های درمان و خدمات خود در این باره در وب سایت خود توضیح داده باشد، می تواند سهمی از جستجوی آنلاین داشته باشد.
علاوه بر این روش های دیگری نیز می توان بازدید از سایت خود را افزایش دهد. تبلیغات در سایتهای دیگر و یا تبلیغات ادوردز از این دست است.

در حال حاضر رقابت در زمینه تبلیغات و بازاریابی تنگاتنگ است و حضور شما به عنوان پزشک در رسانه های مختلف می تواند سهم شما را از بازار افزایش دهد. اگر در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یا تلگرام حضور دارید، برای اینکه از رقبای خود عقب نمانید به یک وبسایت هم احتیاج دارید.

۳- با وبسایت بیشتر دیده می شوید!

نکته: یک پزشک، مدیریت مطب و کلینیک نباید خود را به تعداد محدودی از بیماران که در اینستاگرام یا تلگرام هستند محدود کنند.

تلگرام فضایی بسته است که فقط کسانی که تلگرام دارند و عضو کانال شما هستند می توانند محتوای شما و خدمات شما را ببینند. ضمن اینکه برای دیده شدن در تلگرام باید تبلیغات تلگرامی داشته باشید.

اینستاگرام نسبت به تلگرام وضعیت بهتری دارد چراکه امکان جستجوی تگ در آن و یا دیده شدن در اکسپلور برای همه کاربران امکان پذیر است.

اما با این حال وبسایت رسانه ای است که محدودیت تلگرام و اینستاگرام را ندارد. همه روی گوشی خود مرورگر وب دارند و همه برای جستجو درباره بیماریها و درمان بیماریها در گوگل سرچ می کنند.

۴- توضیح خدمات درمانی در یک ساختار مشخص

بر خلاف تلگرام و اینستاگرام یکی از مزایای داشتن وبسایت، امکان قرار دادن محتوا به صورت دسته بندی شده است. مدیریت کلینیک می تواند انواع بیماری ها و خدماتی که در کلینیک ارائه می شود در دسته بندی مشخص قرار داده و برای هریک توضیح دلخواه را بنویسید و حتی امکان رزرو نوبت آنلاین را در همان صفحه فراهم کند.

همچنین می توانید با ایجاد بخش سوالات، امکان پاسخگویی به بیماران را فراهم نماید.

۵- اطلاع از نیازهای بیماران و در یافت بازخورد

از طریق وبسایت می توانید با الگوهای فکری و رفتار بیماران خود آشنا شوید. علاوه بر این که در قسمت نظرات می توانید از بازخورد فعالیتهای بازاریابی و نیاز بیماران خود مطلع شوید، با اطلاعاتی که از طرق مختلف از جمله کلمات سرچ شده سایت بدست می آورید می توانید خدمات خود را برای نیازهای بیماران بهینه کنید و یا با شناخت دقیق نیاز بیماران، خدمات موردنظر آنها را تهیه کنید.

به عنوان مثال اگر در وب سایت خود بیماری خاصی را معرفی کرده اید و در آمار جستجوی گوگل، جستجوی شیوه های درمان این بیماری را داشته اید می توانید تمرکز خود را بر روی شیوه درمان این بیماری نیز متمرکز کنید.

۶- حضور هفتگی و ۲۴ ساعته مطب یا کلینیک تان

یک پزشک مسلما در طول شبانه روز، تنها ساعات خاصی را قادر به ارائه خدمات هست اما بیماران در ۲۴ ساعت شبانه روز به شما و خدمات درمانی شما نیازمند هستند. بنابراین معرفی خدمات شما به صورت آنلاین می تواند زمان ارائه خدمات را کاهش داده و مانع از دست دادن فرصت ها شود.

۷- کاهش هزینه های تبلیغات و بازاریابی

اگر سایت پزشک یا کلینیک که به معرفی خدمات درمانی می پردازد، در نتایج جستجو بالا باشد بیمار خود را بدون نیاز به پرداخت هزینه های زیاد برای تبلیغات و بازاریابی خواهید داشت.

علاوه بر این با روش های مختلف ( مانند عضویت در خبرنامه ایمیلی ) می توانید کاربرانی که یک بار به سایت شما آمده اند را مجدد به سایت دعوت کرده تا از  خدمات جدید شما بازدید کنند. 

۸- جمع آوری اطلاعات بیماران

می توانید بیماران را به پر کردن فرم تشویق کنید تا در اسرع وقت با آنها تماس گرفته و به آنها مشاوره دهید. همچنین با دریافت اطلاعات تماس آنها، می توانید از خدمات درمانی جدید مطب یا کلینیک آنها را مطلع کنید.

پس اگر شما هم نیاز به وبسایت دارید با ما تماس بگیرید: 

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

چند نکته برای ایجاد تیم درمان با بالاترین عملکرد

هفت گام برای موفقیت در برندسازی پزشکی

دستیابی به بهترین عملکرد برای مدیریت کلینیک

مزایای خلق یک برند

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*