چرا به عنوان مدیریت کلینیک باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید؟

  دکتر لینک | چرا به عنوان مدیریت کلینیک باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید؟

شاید الان برای شما این سوال پیش آید که دیجیتال مارکتینگ چه کمکی به مطب یا کلینیک من انجام می‌دهد؟ 

زمانی طراحی و پیاده‌سازی کمپین‌های بازاریابی تنها به معنای سنتی آن، یعنی تبلیغات در رادیو و تلویزیون و چاپ کردن اقلام تبلیغاتی مانند بروشور، تراکت، کارت ویزیت، بنر، روزنامه‌ها و غیره بود. اما امروزه با رشد روزافزون دنیای دیجیتال و پیشرفت های بازاریابی در سطح جهان، کسب و کارهای درمانی و بهداشتی نیز به واسطه‌ تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ، در حال گسترش و بروز رسانی روش‌های مارکتینگ خود هستند و  دیجیتال مارکتینگ پزشکی بعنوان یک کاتالیزگر در محیط رقابتی کنونی در حوزه پزشکی و سلامت ایفای نقش می‌کند.

مدیریت کلینیک اگر بخواهد در فضای کسب و کار کنونی از رقبای خود پیشی بگیرد و به بهترین نحو خدمات و کارهای خود را در اختیار مخاطبین قرار دهد، می‌بایستی تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ را به عنوان بخشی از استراتژی کل خود بصورت حرفه‌ای بکار گیرد.

البته استفاده از دیجیتال مارکتینگ به معنی نادیده گرفتن تبلیغات سنتی و اقلام تبلیغاتی سنتی نیست. در واقع مدیریت کلینیک باید به کارگیری تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ در کنار استراتژی های بازاریابی سنتی، شاهد رشد قابل ملاحظه ای در نتیجه یک کمپین تبلیغاتی موفق خواهد بود.

در این مقاله به این موضوع که چرا شما به عنوان مدیریت کلینیک باید از دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید؟

1-امروزه بیشتر افراد آنلاین هستند.

امروزه بواسطه رشد اینترنت و فضای دیجیتال و همچنین گسترش استفاده از وب سایت ها و شبکه های اجتماعی، شیوه جستجو افراد برای یافتن جواب سوالات خود نیز تغییر کرده است. بسیاری از افراد برای پیدا کردن کلینیک یا پزشک موردنظر خود در اینترنت جستجو کرده و نظر سایر کاربران در شبکه های اجتماعی ملاک اتخاذ تصمیم برای انتخاب پزشک یا کلینیک قرار می دهند.

به همین دلیل نقش دیجیتال مارکتینگ بیش از گذشته برجسته شده و تاثیرات آن برای پزشکان و مدیران کلینیک ها مشخص شده است.

در کنار اهمیت اینکه شما چه تخصصی دارید و در کدام حیطه درمان و سلامت فعالیت می‌کنید، در حال حاضر ساختن یک هویت آنلاین حرفه‌ای بوسیله استراتژی‌های دیجیتال مارکتینگ، که بتواند مراجعین موجود و بالقوه را در تخصص خودتان جذب کند، ضروری بوده و اولویت ویژه‌ای دارد.

بنابر شرایط حال حاضر دنیای دیجیتال و ارتباط آن با حوزه سلامت، بهداشت و درمان مدیریت کلینیک می‌بایست علاوه بر تمرکز بر بهبود عملکرد حرفه‌ای بالینی پزشکان و کادر درمان کلینیک خود، به اندازه کافی به حوزه بازاریابی و بهبود ارائه خدمات خود نیز بپردازید.

2-تحت تاثیر قرار دادن مخاطب هدف

عصر دیجیتال برای بازاریابی یک استراتژی دقیق و سفارشی برای مخاطبان می طلبد. باید این اصل را درنظر بگیرید که در دیجیتال مارکتینگ برای هر محصول یا خدمت، یک مشتری خاص وجود دارد. پس مدیریت کلینیک می‌تواند از این فرصت استفاده کند و بصورت اختصاصی بیماران را پیدا کرده و پیشنهادات خود را برای آن‌ها مطرح کند!

در دیجیتال مارکتینگ با کانال‌های آنلاین و ابزارهای مجازی متعدد، می‌توان بازارها و گروه‌های خاصی از مخاطبان را مورد هدف قرار داد. برای مثال فیسبوک، اینستاگرام و توئیتر اجازه می دهند که گروه‌های خاصی را براساس اطلاعات جمعیتی، علاقه و غیره جستجو کرد.

به بیان دیگر مدیریت کلینیک می‌تواند از طریق تاکتیک‌های دیجیتال مارکتینگ، مطب و کلینیک خود را برای بیماران هدف، تبلیغ و معرفی کند و پتانسیل تبدیل بازدیدکنندگان به لید و در نهایت بیمار  وفادار را افزایش دهد.

3-دیجیتال مارکتینگ، یک روش مقرون به صرفه

خاصیت دیجیتال مارکتینگ است که زمینه‌ عمل را برای همه هم تراز کرده است. بطوری که درحال حاضر دنیای اینترنت به همه‌ کسب و کارها مانند مطب و کلینیک، صرف نظر از اندازه، بودجه و یا جایگاه آن‎ها، فرصت پیشرفت یکسانی پیشنهاد می‌دهد.

تمام کاری که دیجیتال مارکتینگ برای حرفه شما انجام می‌دهد شامل: برنامه‌ریزی، طراحی و استفاده صحیح و حرفه‌ای از ابزارها و سرویس‌های مرتبط مانند مدیریت لیست آنلاین، بازاریابی محتوایی، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی است تا مطب و کلینیک خود را به صورت آنلاین و حرفه‌ای در معرض دید مخاطبین و مردم مستقر کنید.

علاوه بر این دیجیتال مارکتینگ نسبت به تبلیغات سنتی نه تنها مقرون به صرفه است، بلکه دسترسی گسترده‌تری را به سراسر مخاطبین با ریزترین جزئیات قابل سنجش ارائه می‌دهد.

4-تعامل آسان با بیماران

متدهای بازاریابی سنتی به طور معمول یک طرفه هستند، بدین شکل که اطلاعات به‌ بیماران بالقوه داده می‌شود بدون اینکه روشی برای تعامل بین بیمار و مطب شما پیشنهاد شود. بنابراین تعامل سازنده‌ای در این سطح از بازاریابی صورت نمی‌گیرد.

اما دیجیتال مارکتینگ فرصت‌های تعامل و ارتباط زیادی را با بیماران بالقوه و بالفعل، ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از طریق شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار، با بیماران خود در تعامل باشید، از خواسته‌های آن‌ها آگاه شده و یک برنامه دیجیتال مارکتینگ قوی‌تر بسازید.

5-برندسازی

دیجیتال مارکتینگ به مطب و کلینیک‌های تازه و کوچک کمک می‌کند تا خودشان را در بازار مستقر کنند و به سوی ساختن یک برند معتبر حرکت کنند. مدیریت کلینیک می تواند از طریق کانال‌های آنلاین موثر، تبلیغات کرده و تجربه‌ کاربری  زیادی  ایجاد کند که در آینده تاثیر مثبتی در برندینگ مطب یا کلینیک خواهد داشت. به یاد داشته باشید، برندینگ فقط فروش یک محصول یا خدمت نیست و تجربه بیماران و آگاهی آنها از مطب و کلینیک شماست که می‌تواند برندینگ قوی ایجاد کند.

هرچه آگاهی از برند شما بیشتر باشد موفق‌تر خواهید بود چرا که اعتماد بیشتری به شما، تخصص و حرفه‌تان خواهد شد.

6-رقیبان

عدم استفاده از دیجیتال مارکتینگ یک انتخاب بسیار اشتباه است که در کوتاه مدت می‌تواند آسیب زیادی را متوجه  مطب و کلینیک‌ کند.

مدیریت کلینیک با آنالیز رقبا و همکاران، پی خواهید برد که چه تعداد از آنها در حال استفاده از دیجیتال مارکتینگ هستند. با آنالیز رقبا روشن خواهد شد آنها چطور فعالیت می کنند و مدیریت کلینیک برای پیشی گرفتن آر آنها باید دست به چه اقداماتی بزند.

دیجیتال مارکتینگ گزینه‌های متعددی را  پیشنهاد می‌‌دهد تا برندینگ آنلاین را بیازمایید و تخصص پزشکی و خدمات درمانی خاص خود را به بازار عرضه کنید. در این زمینه شما باید یک استراتژی  دیجیتال مارکتینگ متناسب با ایده و اهداف و تخصص خود تعیین کنید تا بتوانید بیماران بیشتری جذب کنید و حرفه و تخصص‌تان را گسترده‌تر کنید. 

7-به یک پیشگام در حوزه تخصص خود تدیل خواهید شد.

 شبکه‌های اجتماعی این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهند که با تولید و انتشار محتوای مفید و آگاهی بخش، بعنوان یک رهبر پیشگام در حوزه فعالیت خود شناخته شوید و افراد به عنوان یک منبع و مرجع از شبکه اجتماعی و محتوا شما استفاده کرده و آن‌ را به سایر افراد معرفی نمایند.

علاوه بر این  با جستجوی گروه‌های مرتبط در لینکدین و انجمن‌های مرتبط، استفاده از ریپورتاژ آگهی و غیره خود را در سطح کلان مطرح کنید، دیجیتال مارکتینگ مسیر چندین ساله رهبری در تخصص شما را بسیار کوتاه‌تر می‌کند.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

سه قانون کلیدی برای تبلیغات مراکز درمانی

بازارسازی ویژه خدمات پزشکی و درمانی

ویژگی هایی که از شما یک پزشک موفق می سازد.

نقش شبکه های اجتماعی در تبلیغات و بازاریابی پزشکی

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*