چرا به بازاریابی محتوا نیاز داریم؟

  دکتر لینک | چرا به بازاریابی محتوا نیاز داریم؟

بازاریابی محتوای چیه؟

مانند همه کسب‌وکارهاُ بازاریابی محتوا، بخشی از استراتژی بازاریابی و توسعه کسب‌وکار یک کلینیک پزشکی است که بر ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و یکپارچه تمرکز دارد و هدف کلی آن، جذب بیمار جدید و حفظ بیماران قبلی است. جذب بیمار در استراتژی بازاریابی محتوایی، با ارائه محتوای ارزشمند انجام می‌شود.

برای داشتن یک بازاریابی محتوای موفق، به یک برنامه‌ریزی دقیق نیاز خواهید داشت. هنگام تولید محتوا، باید نکات کلیدی زیر را در نظر داشته باشید:

  • محتوا را برای چه کسی ایجاد می‌کنید؟
  • محتوا چه سودی برای مخاطب دارد و کدام مشکل او را قرار است حل کند؟
  • محتوای مورد نظر چگونه منحصربه‌فرد خواهد شد؟
  • محتوا در چه فرمتی تولید می‌شود؟
  • محتوا در کجا توزیع می‌شود؟
  • چگونه ایجاد و انتشار محتواها را برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کنید؟

چرا پزشکان به بازاریابی محتوا نیاز دارند؟

خودتون قضاوت کنید!

 یک پزشک در دوران تحصیل خودش، فقط درباره تخصص پزشکی اطلاعات کسب کرده. چطور این پزشک یا دندان‌پزشک بعد از فارغ التحصیلی، زمانی که نوبت به استفاده از تخصصش در راستای کسب درآمد رسیده بدون هیچ چشم‌انداز و چراغ راهی میتواند اولین بیماران را جذب کنه و به درآمد برسه!!!

بارها و بارها گفتیم، خود شما هم در جاهای مختلف خوانده یا شنیده‌اید که مردم این روزها بیشتر نیازهاشون را از طریق اینترنت برطرف می‌کنند. یکی از راه‌هایی که در حوزه پزشکی و دندان‌پزشکی می‌تواند افراد را به سمت مطب یک پزشک سوق بده، این هست که پزشک محتوای خوب و کاربردی در وب‌سایتش داشته باشه. با داشتن محتوای خوب و کاربردی، افراد به پزشک و تخصصش اعتماد می‌کنند.

اما تعداد کمی از پزشکان و دندانپزشکان، بازاریابی محتوا را برای توسعه کسب‌وکار و جذب بیمار جدی می گیرند. به این دلیل که بازاریابی محتوا آن هم در کسب و کارهای پزشکی و دندانپزشکی یک رویکرد جدید است. پرشکان ودندانپزشکان استراتژی مناسبی برای استفاده از بازاریابی دیجیتالی و محتوایی در جذب بیمار ندارند.

در حالیکه بازاریابی محتوا به کسب‌وکارهای پزشکی کمک میکنه برای افزایش ترافیک سایت و تولید lead از منابع قابل اعتماد و مقرون به صرفه استفاده کنند. البته باید تذکر بدهیم که بازاریابی محتوایی تنها را افزایش ترافیک وب‌سایت یا پست‌های وبلاگ نیست.

مهمترین اقدامات در بازاریابی محتوای پزشکی

1- علاوه بر پزشک شما یک مدیر هستید.

بازاریابی محتوایی یک استراتژی است که باید در قالب کار تیمی به آن نگاه کرد. در حوزه بازاریابی محتوایی شما علاوه بر پزشک یک مدیر نیز هستید. وظیفه یک مدیر موفق کنترل و جهت‌‌دهی به مسیر کسب‌وکار از طریق هماهنگی بین بخش‌های مختلف یک مجموعه است.

بنابراین یک پزشک نمی‌تواند به تنهایی بار خدمت‌دهی و بازاریابی را به دوش بکشد. و در صورتی یک پزشک می تواند محتوای اثرگذار از فعالیت‌ها و نمونه درمان های خود را در فضای وب منتشر نمائید که تیم مارکتینگ و تولید محتوای حرفه ای را در کنار خود داشته باشد.

2-مشخص کردن بازار هدف

یک آیتم بسیار مهم در بازاریابی محتوایی در حوزه پزشکی، طراحی و ایجاد پرسونای مخاطبان است. محتوای پزشکی باید بر اساس سن، جنسیت، وضعیت تأهل و سایر موارد می‌باشد. این آیتم‌ها را می‌توان از یک سیستم مدیریت کلینیک مانند سیستم مدیریت کلینیک دکتر لینک استخراج گردد.

3-تولید محتوای کاربردی

زمانی که پرسونای مخاطب آماده شد، یعنی مشخص کردیم، چه کسی با چه ویژگی‌هایی و چرا باید از محتوای شما استفاده کند. آن زمان می‌توان استراتژی محتوایی درستی را برای مجموعه پزشکی و درمانی طراحی کرد. باید مقالات، ویدئوها را تولید کرد که با توجه به تخصص پزشک، سوالاتی را که برای افراد مطرح می‌شود را تحت پوشش قرار دهد.

4-وبلاگ پزشکی

مهم‌ترین بخش بازاریابی محتوایی، وبلاگ است. بعد از طراحی سایت پزشکی، استراتژی تولید محتوا در حوزه وبلاگ را باید در اولویت قرار گیرد.

مقالاتی که در وبلاگ قرار می‌گیرد باید بر اساس سوالات متداول بیماران باشد. برای مقالات عکس‌های باکیفیت و اختصاصی استفاده شود. همچنین استفاده از فیلم و اینفوگرافی‌های مرتبط هم در مقالات استفاده گردد.

5-بخش سؤالات متداول بیماران در سایت

بخش FAQS می تواند شامل سؤال های متداولی باشد که بیماران از پزشک می‌پرسند و شاید پاسخ به این سؤالات ابهامات زیادی را که در ذهن دیگر بیماران است برطرف نماید، حتی جهت اطلاع بیشتر بیماران در حوزه بیماری در پاسخ به سوالات، آنها را به مقالات مرتبط دیگری که در سایت است هدایت گردند.

6-خبرنامه

خبرنامه ها یکی از امکاناتی هستند که شما در آن می‌توان جدیدترین یافته‌های حوزه پزشکی و همچنین تکنولوژی‌های جدید در حوزه درمان بیماری‌ها و اطلاعات مرکز پزشکی در آن منتشر گردد. 

7-راهنمای رایگان

یکی از اقدامات مفید در بازاریابی محتوایی، انتشار محتوایی در حوزه درمانی خاص از طریق ایمیل یا شبکه‌های اجتماعی برای بیماران است. ارسال این دسته از محتواها می تواند حس توجه بیماران را تحریک نموده و نسبت به مرکز شما و خدمات درمانی معتقد و وفادار شوند.

نتیجه گیری:

راهکارهایی که ذکر شد، فعالیت‌هایی هستند که به صورت ترکیبی عمل می‌کنند و منجر به جذب بیمار خواهند شد.
در کنار این راهکارهای مهم توجه به کلمات کلیدی مهم و استراتژیک در حوزه تخصص شما و تنظیم آن در حوزه این هفت اصل می تواند کاربر را به وب سایت شما راهنمایی کرده و با خدمات شما آشنا کند.

محتوایی که شما در وب سایت خود منتشر می کنید باید جامع، کامل و جذاب باشد، همواره در تولید محتوا خود را جای بیماران قرار دهید و برای ذهن بیماران محتوا تولید نمائید. همواره از خود سؤال کنید چه محتوایی می تواند کاربر را در وب سایت شما نگه دارد و کاربر را به مشتری بالقوه تبدیل کند

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما کمک کنه، بتوانید با استفاده از بازاریابی محتوایی در جذب بیمار قدم‌های خوبی بردارید. لطفا نظر خود را درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

اگر در کلینیک خود برای  جذب بیمار نیاز به راهنمایی دارید، می‌توونید با مشاوران ما در مجموعه دکتر لینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

شما چطور بیماران را متقاعد می‌کنید؟

عوامل موثر جذب بیمار در دنیای مدرن

چطور در بیماران حس خوب ایجاد کنیم؟

اصول مشتری‌مداری برای کلینیک‌ها

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*