چرا استراتژی های بازاریابی دیجیتال شما جواب نمی دهند؟

  دکتر لینک | چرا استراتژی های بازاریابی دیجیتال شما جواب نمی دهند؟

در الگوریتم رسانه های اجتماعی همیشه تغییراتی وجود دارند که ممکن است شما را گیج کند. معمولا این تغییرات برای پزشکان چالش برانگیز می‌شوند و استراتژی بازاریابی دیجیتال آنها را دچار مشکل می‌کند.

 

اگر تعجب می کنید که چرا استراتژی بازاریابی دیجیتال شما کار نمی کند و تعاملی که انتظارش را داشتید کسب نمی‌کنید، ممکن است نیاز باشد دست نگه دارید، کمی از دور به ماجرا نگاه کنید تا بتوانید برنامه‌ریزی کنید که چه کاری انجام دهید تا به یک برنامه متناسب برای رسانه‌های اجتماعی خود برسید.

 

۱. ثابت قدم و پیوسته حرکت کنید:

ارسال پست، یک بار در ماه و یا هر زمان که دوست دارید شما را بسیار عقب می‌اندازد.خودتان را به جای مشتریتان بگذارید. اگر صفحه پزشکی را دنبال کنید و به مدت ۴ ماه هیچ فعالیتی از آن نبینید اصلا با آن احساس نزدیکی نخواهید کرد. اگر مطالبی مرتبط و به طور مرتب پست کنید، بیشتر مخاطبانتان شما آن را خواهند دید و تعامل بیشتری با شما برقرار خواهند کرد.معمولا توصیه می‌شود در اینستاگرام به صورت روزانه پست بگذارید تا شما را به کاربران بیشتر نشان دهد. ممکن است انتشار روزی یک پست زیاد به نظر برسد ولی با درست کردن یک تقویم محتوایی و برنامه‌ریزی ماهانه می‌توانید این کار را انجام بدهید.

همانطور که یک رژیم غذایی یا برنامه ورزشی بدون پیوستگی جواب نمی‌دهد استراتژی بازاریابی دیجیتال نیز بدون پیگیری جواب نخواهد داد

2. مخاطبین خود را بشناسید:

اگر حتی ندانید مخاطبین شما چه کسانی هستند می توانید با نگاه کردن به تجزیه و تحلیل کانال‌های رسانه‌های اجتماعی خود شروع کنید.

مثلا با بیزنس کردن صفحه اینستاگرام خود می‌توانید اطلاعات خوبی از مخاطبینتان کسب کنید مثل شهری که زندگی می‌کنند، سن، جنسیت و … اشتباه رایج بسیاری از برند‌ها صحبت کردن به زبانی است که متعلق به کسب و کارشان نیست.

اگر شما پزشک هستید و مطب دارید نباید مرتبا عکس از کارکنان و محیط مطبتان به اشتراک بگذارید. محتوایی جذاب ایجاد کنید که قابلیت این را داشته باشد که مخاطبانتان با شما تعامل بیشتری برقرار کنند. از طریق بیزینس کردن صفحه اینستاگرام‌تان می‌توانید بیشتر با مخاطبینتان آشنا شوید.

3. با مخاطبانتان ارتباط برقرار کنید:

بسیاری از اوقات برند‌هایی را می‌بینیم که محتوای بسیار خوبی دارند اما توجهی به کامنت‌های پست‌های خود نمی‌کنند. این نظرات چه خوب باشند و چه بد نیاز به پاسخگویی دارند. گذاشتن زمانی برای پاسخگویی به مخاطبانتان  به این معنی است که شما به مشتریان و نیازهای آن‌ها اهمیت می دهید. لازم نیست تمام روز را به دادن پاسخ‌های طولانی برای تمام نظرات اختصاص دهید، یک “متشکرم” یا “برای تجربه‌ی بدی که شما پیش آمده متاسفیم” ساده می تواند یک راه عالی برای ایجاد احساس رضایت در بیمار باشد. همچنین این را به کسانی که از شبکه های اجتماعی شما بازدید می‌کنند نشان می‌دهد که شما با مخاطبینتان در تعامل هستید و به بیماران خود گوش می دهید و نیاز‌های آن‌ها را جدی می‌گیرید.

4. شما در تمام رسانه‌های اجتماعی موجود حضور دارید:

حضور در تمام کانال‌های ارتباطی استراتژی بازاریابی دیجیتال مناسبی نیست. شما می خواهید به هر کسی در که در شبکه های اجتماعی مختلف وجود دارد دسترسی پیدا کنید اما این دلیل قانع کننده‌ای برای این کار نیست. همه ما می دانیم که زمان محدود است و بنابراین، بهترین راه برای استفاده از آن وقت گذاشتن در کانال هایی است که مخاطبان شما در آن‌جا هستند. لازم نیست در تمام رسانه‌های اجتماعی موجود در دنیا حضور داشته باشید! رسانه مناسب کسب و کار خودتان را پیدا کنید.

5. رسانه‌های دیجیتال خود را به صورت آفلاین معرفی کنید:

داشتن یک صفحه فیس بوک یا اینستاگرام به معنی رسیدن به تمام رویا‌های شما نیست. شما صفحه خود را می سازید اما دلیل نمی‌شود به محض ساختن آن طرفداران به سمت شما سرازیر شوند. برای دیده شدن در این شبکه‌ها یا باید خلاق باشید و یا از جیبتان هزینه کنید!

در ابزار‌های فیزیکی کسب و کارتان آدرس شبکه های اجتماعی خود را وارد کنید و مردم را مشتاق کنید تا کانال‌های ارتباطی با شما را دنبال کنند. می‌توانید در دکوراسیون مطب و یا کلینیک خود آیکون و آدرس شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها حضور دارید را قید کنید تا بیمارانتان بدانند از چه راه‌هایی می توانند به شما دسترسی پیدا کنند.

6. تدوین استرتژی:

فقط به این دلیل که صفحه‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید وارد این فضا نشوید. ترکیب 5 راهنمای قبلی می‌تواند کار مشکلی باشد اما شما باید آن‌ها را اعمال کنید. ما متوجه هستیم که سر شما شلوغ است و کسب و کاری دارید که باید به آن رسیدگی کنید. با این حال، با چند ابزار برای تقویت استراتژي رسانه های اجتماعی، مثلا یک تقویم محتوا و برنامه‌ریزی برای چند دقیقه در هفته می توانید استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را در مسیر درست تنظیم کنید.

هیچ‌گاه بدون داشتن یک استراتژی قوی برای بازاریابی دیجیتال این کار را شروع نکنید. البته ما پیشنهاد بهتری داریم! شما می‌توانید تمام موارد مربوط به بازاریابی دیجیتالتان را با خیال راحت به ما یعنی تکنولوژی دکتر لینک بسپارید. ما با طراحی بهترین استراتژی بازاریابی دیجیتال برای شما و عملی کردن بخش اجرایی آن به شما کمک کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

طراحی وب سایت برای پزشکان

بازاریابی ایمیلی در مطب های کوچک را چرا و چگونه پیاده کنیم؟

طراحی وب سایت برای پزشکان

تولید محتوای پزشکی

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*