چرا بیماران شما ناراضی هستند؟

  دکتر لینک | چرا بیماران شما ناراضی هستند؟

بیماران در مراجعه به پزشکان و مراکز درمانی به دنبال دریافت خدمات عالی هستند. اگر از حضور در مطب یا مرکز درمانی رضایت نداشته باشند، با توجه به اینکه امروزه بیماران حق انتخاب زیادی دارند، دیگر به آن مطب یا مرکز درمانی مراجعه نمی کنند و آنجا را برای همیشه ترک خواهند کرد بدون اینکه دلیل عدم رضایت خود را با مدیریت مطب یا مرکز درمانی در میان بگذارند. مدیریت مطب یا مرکز درمانی برای اینکه از این وضعیت پیشگیری کند و اجازه این اتفاق ناخوشایند را ندهد باید نکاتی را همواره به خاطر داشته باشد.

نکته اول: پرسنل مطب شما رفتار صحیحی با بیماران ندارند.

برای بسیاری از مراجعین پیش آمده در مراجعه به یک مطب یا مرکز درمانی منشی یا مسئول پذیرش رفتار نامناسبی با آنها داشته است. برای مثال بسیار جدی یا نامحترمانه با آنها برخورد کرده است. یا با لحن بسیار سرد پاسخگوی تلفن آنها بوده است. و این به یکی از دلایل عدم مراجعه مجدد بیماران به مطب یا کلینیک تبدیل شده است. و این یعنی استخدام افراد اشتباه تمام زحمات و سرمایه گذاری مدیریت مطب را بی اثر می کند.

پس وظیفه مدیریت مطب و کلینیک است که در هنگام انتخااب پرسنل، افرادی را استخدام نماید که به کار در مطب یا کلینیک علاقه دارند. افرادی که نحوه رفتار صحیح با سایرین و رفتار محترمانه را می دانند و دیگران نیز در کنار این افراد احساس خوبی خواهند داشت.

نکته دوم: انتظار طولانی در مطب

بیماران انتظار ندارند به محض ورود به مطب، پزشک را ملاقات کنند ولی انتظار طولانی برای ملاقات پزشک برای آنها خسته کننده است. به خصوص اگر مطب فاقد امکاناتی نظیر تهویه مناسب، صندلی مناسب، سرویس بهداشتی و غیره باشد.

پس در نوبت دهی به بیماران باید زمان انتظار معقولی را در نظر بگیرید. حتی اگر پزشک با تاخیر در مطب حاضر می شود باید این مسئله به بیماران اطلاع رسانی شود.

نکته سوم: مطب تمیزی مناسبی ندارد.

مدیریت مطب و کلینیک باید این نکته را در خاطر داشته باشد تمیزی مطب از آن دسته مسائلی است که برای بیماران بسیار مهم است. اگر پزشک قدرت تشخیص و درمان فوق العاده ای داشته باشد، تمام پرسنل مطب خوش برخورد باشند، سیستم رزو نوبت بسیار حرفه ای برای مطب در نظر گرفته شده باشد اما مطب از حیث تمیزی دچار مشکل باشد، تمام تلاش ها بی نتیجه خواهد بود.

پس مطب شما باید هرروز با دقت بالایی نظافت شود و تجهیزات پزشکی شما نیاز است به‌صورت مرتب ضدعفونی شوند.

نکته چهارم: مطب فاقد سیستم نوبت دهی آنلاین است.

اگر نوبت دهی به بیماران هنوز به صورت حضوری یا تلفنی در مطب شما انجام می شود، وقت آن رسیده است که مدیریت مطب و کلینیک یک سیستم نوبت دهی آنلاین را در مطب یا کلینیک پیاده سازی کند.

همین که بیمار بتواند از بابت رزرو نوبت برای پزشک آسوده خاطر باشد، بار روانی حاصل از درد به مراتب برای او کاهش پیدا می کند. البته برخی از پزشکان نه‌تنها امکان رزرو آنلاین ندارند بلکه تلفن مطب را هم در ساعات غیر کاری مطب دایورت نمی‌کنند و یک بیمار برای اینکه نوبت رزرو کند مجبور است فقط در ساعات کاری مطب تماس بگیرد.

برای پیاده سازی یک سیستم نوبت دهی آنلاین در مطب لازم است که یک مطب را به یک نرم افزار حرفه ای مدیریت مطب مجهز کنید.

نکته پنجم: برنامه ای برای یادآوری نوبت در مطب شما وجود ندارد.

یادآوری نوبت به بیماران باعث می شود نرخ  نرخ کنسلی‌ها و نرخ عدم حضور بیماران در مطب به شکل چشم‌گیری کاهش یابد. و از طرف دیگر نشان از حرفه ای بودن شما در امر مدیریت مطب و کلینیک دارد. این کار می تواند توسط منشی یا به‌صورت اتوماتیک، یک روز یا چند ساعت قبل از زمان ویزیت، به شماره ایشان یک پیامک یادآوری ارسال شود.

نکته ششم: پزشک ارتباط خوبی با بیماران برقرار نمی کند.

اگر پزشک از بیماران خود سؤالات کافی نپرسید و یا اینکه قبل از اینکه حرفشان تمام شود، صحبت آن‌ها را قطع کنید، حس بسیار بدی را به بیماران خود القاء می‌کنید.  بیماران شایستگی این را دارند که به آن‌ها زمان و توجه کافی اختصاص داده شود.

نکته دیگر این است که اگر به هنگام معاینه بیمار، فرد دیگری داخل اتاق وجود داشته باشد، حس بسیار بدی به  بیماران منتقل می‌شود. به هنگام ویزیت یک بیمار، هیچ بیمار دیگری نباید در اتاق معاینه حضور داشته باشد.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

 سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

نقش گوش دادن موثر در درمان بیماران

استراتژی های مدیریت مطب برای ایجاد مزیت رقابتی

فرسودگی شغلی در میان پزشکان

دو نکته اساسی برای موفقیت تبلیغات کلینیک یا مطب

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*