چه زمانی برای توسعه کسب و کار کلینیک مناسب است؟

  دکتر لینک | چه زمانی برای توسعه کسب و کار کلینیک مناسب است؟

آیا شما به عنوان مدیریت کلینیک که صاحب یک کلینیک کوچک است، به فکر توسعه دادن کار خود هستید؟ انتخاب شما منطقی و درست است، چرا که پیشرفت تکنولوژی در حال توسعه دادن تجهیزات و تکنولوژی پزشکی است و همچنین جمعیت بسیاری از کشورها به سمت سالخوردگی می‌رود که این خود به معنای مراجعه بیشتر بیماران به مطب‌ها و کلینیک ها است.
گسترش کسب و کار کلینیک، می‌تواند از طرق مختلفی حاصل شود. یکی از این طرق، انتخاب محل بهتر برای کلینیک و قرار دادن بیشتر آن در معرض دید است. همچنین می‌توان فضای کلینیک را توسعه داد و به این طریق ظرفیت بیشتری برای ارائه خدمات وسیع‌تر فراهم آورد، اما قدم اول، این است که اصلاً متوجه شوید آیا وقتش است که کار خود را گسترش دهید یا خیر؟ برای پی بردن به اینکه آیا این زمان مناسب فرا رسیده است، چند سؤال زیر را از خود بپرسید:

- آیا کلینیک شما به سوددهی رسیده است؟
- آیا فکر می‌کنید بهتر است به محل دیگری از شهر بروید تا کلینیک بیشتر در معرض دید قرار گیرد و بیمارانتان افزایش یابند؟
- آیا فکر می‌کنید بهتر است فضای کلینیک بزرگ‌تر شود؟
- آیا تصمیم دارید تجهیزات مدرن‌تری را به کلینیک خود بیاورید؟
اگر پاسخ شما به این سؤال‌ها مثبت است، وقتش فرا رسیده است که کسب و کار خود را گسترش دهید. حالا وارد مرحله بعد می‌شویم و آن این است که چگونه باید این کار را انجام دهید؟

تغییر محل کلینیک
گاهی به عنوان مدیریت کلینیک به جایی می‌رسید که می‌بینید کلینیک شما دیگر کشش سابق را ندارد. برای مثال فضای آن برای کار شما کوچک است یا در منطقه‌ای که برای شما مناسب است قرار ندارد. در این شرایط تغییر محل کلینیک، راه‌حلی است که به ذهن می‌رسد و به شما کمک می‌کند که بر این محدودیت‌ها فائق آیید. محل ایده آل برای کلینیک که به افزایش دیدرس و در نتیجه افزایش بیماران آن کمک می‌کند، محلی است که از محل عبور و مرور افراد مشاهده می‌شود و همچنین دسترسی آن از نقاط مختلف شهر راحت است.
اگر کلینیک شما در محل سابق خود موفق بوده است، بهتر است برند خود را در محلی که به آن مراجعت می‌کنید هم حفظ کنید. خبر خوب این است که با داشتن یک پلن پیشرو، کلینیک پرمریض و تیم همکاران موفق، احتمال شکست شما در کسب و کارتان کمتر است. البته باید به خاطر داشته باشید که تغییر محل کلینیک کار سختی است و نکته مهم این است که شما باید زمانی این کار را انجام دهید که کلینیک اولتان به موفقیت دست یافته باشد و بتوانید تجربیات مثبتتان با خود به کلینیک جدیدتان ببرید.

کار رقابتی
یکی دیگر از راه‌های گسترش کسب و کار، رقابتی کردن کارتان است که ریسک کمتری از تغییر محل کلینیک دارد. برای این کار، باید مطمئن شوید خطرات تغییر محل را به خوبی سبک سنگین کرده اید. برای مثال، کارمندان و بیمارانتان چقدر به شما وفادار هستند؟ تأثیر آنی تغییر محل بر روی کار شما چیست و درآمدزایی‌تان چگونه تحت تأثیر قرار می‌گیرد؟

تیم برنده خود را بسازید
اگر مدیریت کلینیک هر کدام از این راه‌حل‌ها که ذکر شد را در زمان درست به همراه تیم مناسب برای گسترش کار خود انتخاب کند، درِ موفقیت را به روی خود گشوده‌است، اما خصوصیات تیم مناسب چیست؟ این تیم شامل افراد و سازمان‌هایی است که  حرفه پزشکی را می‌شناسند، می‌دانند بازار کار پزشکان چگونه است، بلد هستند با آن ارتباط برقرار کنند و می‌توانند به شما در موانعی که با آن روبرو می‌شوید مشاوره دهند. افراد و ارگان‌هایی که اینجا از آن‌ها یاد می‌کنیم، اجزاء کلیدی این تیم هستند:
- سازمانی که برنامه مشخصی برای وام دادن به کلینیک های پزشکی دارد
- مشاور املاکی که حقیقتاً بر بازار پزشکی اشراف دارد
- معماران و پیمانکارانی که تجربه ساخت مطب‌های پزشکی  را دارند
- نمایندگان کاربلدِ تجهیزات پزشکی
- حسابدار و مشاور مالی که برای شما و دارایی‌هایتان برنامه مالی کوتاه‌ مدت و بلند مدت بچیند
- مشاور شغلی که به شما کمک کند مطبتان را گسترش دهید

البته نقش همکاران کلینیک شما هم در این میان بسیار مهم است. وقتی شما کارتان را گسترش می‌دهید و موقعیت‌های جدید هم برای آنان پیش می‌آید، جانی تازه می‌گیرند و خوب است آنان را شریک این موفقیت بدانید و در جریان تغییرات قرار دهید تا گمان نکنند غریبه هستند و منفعتی از گسترش این کسب و کار به آنان نمی‌رسد.
در پایان باید بگوییم گسترش کسب و کار کلینیک با چالش‌هایی همراه است، اما با در اختیار داشتن تیم خوب، تجربه کافی و محل مناسب، قطعاً نتیجه آن موفقیت است.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

چهار قدم برای متمایز شدن از سایر مراکز درمانی

چطور انگیزه کارمندان کلینیک را افزایش دهیم؟

چرا بیماران شما ناراضی هستند؟

نقش گوش دادن موثر در درمان بیماران

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*