مدیریت ارتباط با بیمار یا همان PRM چیست؟

  دکتر لینک | مدیریت ارتباط با بیمار یا همان PRM چیست؟

مدیریت ارتباط با بیمار (PRM) به اقدامات، استراتژی‌ها و تکنولوژي‌هایی گفته می‌شود که کلینیک ها و مطب های پزشکی برای مدیریت و تجزیه و تحلیل درمان ها و تشخیص با بیمار در طول چرخه‌ی حیات او و با هدف بهبود ارتباطات تجاری و افزایش مراجعتن به کار می‌گیرند.

(سیستم‌های مدیریت ارتباط با بیمار PRM ) با هدف گردآوردی اطلاعات در مورد بیماران از طریق کانال‌های مختلف، یا مراکز ارتباطی مختلف مانند: وب‌سایت کلینیک، تلفن، ایمیل مستقیم، کانال‌های بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی، طراحی می‌شوند. در این مقاله می‌توانید در این باره بیشتر بخوانید. همچنین سیستم‌های PRM می‌توانند به کارمندانی که ارتباط مستقیم با بیماران دارند، اطلاعاتی درباره‌ی شخصیت، تاریخچه‌ی مراجعه ، علایق، نگرانی‌های‌شان و همچنین کلیه سوابق پزشکی بیمار را بدهند.

نرم‌افزار مدیریت ارتباط با بیمار

نرم‌افزار PRM اطلاعات و مدارک پزشکی بیمار را، به این هدف که پزشکان معالج  بتوانند به راحتی به آنها دسترسی داشته و مدیریت کنند، در یک پایگاه‌ داده‌ به صورت یکپارچه جمع‌آوری می‌کند. از دیگر کاربردهای اصلی این نرم‌افزار می‌توان به ثبت تعاملات مختلف با بیمار (توسط تلفن، ایمیل، رسانه‌های اجتماعی و کانال‌های دیگر)، انجام خودکار فرآیندهای گردش‌ کاریِ مختلف مانند داروها، تقویم‌ها و هشدارها و امکان ردیابی عملکردها و بهره‌وری توسط مدیران بر اساس اطلاعاتی که وارد سیستم شده‌اند، اشاره کرد.

مشخصه‌های رایج نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با بیمار شامل موارد زیر می‌شوند:

- اتوماسیون بازاریابی: ابزارهای PRM که قابلیت‌های اتوماسیون بازاریابی را دارند، می‌توانند وظایف تکراری را به صورت خودکار انجام دهند تا خدمات بازاریابی را در بخش‌های مختلف چرخه‌ی حیات بیمار تقویت کنند. به عنوان مثال، وقتی بیماران احتمالی وارد سیستم می‌شوند، سیستم ممکن است به صورت خودکار مطالب مربوط به بازاریابی را با هدف تبدیل آنها به مشتریان دائمی، از طریق ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی برای آنها ارسال کند.

- اتوماسیون نیروی فروش: هدف اتوماسیون نیروی فروش که به عنوان مدیریت نیروی فروش هم شناخته می‌شود، این است که از دوباره‌کاری بین مأمور فروش و مشتری اجتناب کند. سیستم PRM از طریق ردیابیِ خودکار تمامی تماس‌هایی که بین مشتری و مأمور فروش اتفاق افتاده این کار را انجام می‌دهد.

- اتوماسیون مرکز ارتباط: اتوماسیون مرکز ارتباط به این منظور طراحی شده که جنبه‌های خسته‌کننده‌ی وظایف کارمند مرکز ارتباطی را کاهش دهد. این خودکارسازی می‌تواند شامل صدای از قبل ضبط شده باشد که برای حل مشکل یا توزیع اطلاعات به مشتریان به کار می‌رود. ابزارهای نرم‌افزاری مختلف که با ابزارهای دیگری که بر روی دسک‌تاپ کارمند قرار دارند، ادغام می‌شوند، می‌توانند به درخواست‌های مشتریان رسیدگی کنند تا زمان تماس‌های تلفنی کوتاه شده و فرآیند خدمات مشتریان ساده‌تر شود.

- تکنولوژی مکان‌های جغرافیایی یا خدمات مبتنی بر مکان: بعضی از سیستم‌های PRM شامل تکنولوژی‌هایی می‌شوند که می‌توانند با اپلیکیشن‌های وابسته به GPS ادغام شده و کمپین‌های بازاریابی را بر اساس مکان جغرافیایی مشتری دسته‌بندی کنند. تکنولوژی مکان‌های جغرافیایی همچنین می‌توانند به عنوان ابزار مدیریت شبکه با هدف پیدا کردن مشتریان احتمالی بر اساس مناطق جغرافیایی و مکان به کار گرفته شوند.

تکنولوژی دکتر لینک با تکیه بر علم های بومی سازی شده توانسته است تا با افتخار اولین سیستم مدیریت ارتباط با بیماران را در میهن عزیزمان ایران راه اندازی کند. این سیستم هوشمند با بهره گیری از آخرین دستاورد های روز مدیریتی و علمی برای بهبود روند کسب و کار پزشکی همچنین مدیریت درمان هر شخص برعهده بگیرد.

مقالات مرتبط:

آشنایی بیشتر با درکتر لینک

سلامت الکترونیک چیست و چرا مهم است؟

۷ نکته سرویس دهی به مشتریان از زبان دکتر لینک

۵ سوالی که قبل از استفاده دکتر لینک باید از خود بپرسید

سامانه نوبت دهی اینترنتی

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*