ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب چیست؟ هفت ویژگی برای یک مرکز مشاوره مناسب

  دکتر لینک | ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب چیست؟ هفت ویژگی برای یک مرکز مشاوره مناسب

مسئله سلامت روان همانند سلامت جسم اهمیت بالایی دارد. و زمانی که افراد دچار بحران و مشکلات روحی و روانی می‌شوند، بهترین اقدام مراجعه به یک مشاور خوب و صد البته یک مرکز مشاوره خوب است. اگر در حین بحران‌های روانی پیش آمده به مرکزی مراجعه کنیم که مناسب نباشد، نه تنها مشکل درمانجو حل نمی‌شود، بلکه ممکن است مشکل او حادتر و بحرانی‌تر شود. در اینجا یک سوال اساسی مطرح می‌شود، یک مرکز مشاوره خوب چه ویژگی‌هایی دارید؟ و در هنگام مراجعه به یک مرکز مشاوره باید چه فاکتورهایی را مدنظر قرار دهیم؟

در این مقاله ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب را برشمردیم. این فاکتورها به شما در انتخاب یک مرکز مشاوره مناسب برای مراجعه کمک می‌کند. ویژگی یک مرکز مشاوره خوب به شرح ذیل است:

A good counseling center strives for mental health

همچنین بخوانید: ایده‌های دکوراسیون مناسب کلینیک روانشناسی برای جذب درمانجو

ویژگی‌های یک مرکز مشاوره خوب

1-وقت شناس است!

نه تنها مراکز مشاوره خوب بلکه تمامی اماکن خدماتی باید برای انرژی و وقت مراجعانشان احترام قائل باشند. هر چند در بسیاری موارد تأخیر پزشکان و همچنین مراجعان مراکز مشاوره امری اجتناب ناپذیر است، اما مرکز مشاوره خوب به عنوان الگو باید بتواند تا حد امکان زمان‌بندی خوب و دقیقی داشته باشد.

2-مرکز مشاوره خوب امکانات خوب و مناسبی دارد.

مرکز مشاوره خوب باید امکاناتی مانند سرویس بهداشتی، محلی در مرکز مشاوره و یا نزدیک به آن برای صرف یک میان وعده و همچنین آب‌سردکن یا هر مخزن آب آشامیدنی دیگری برای مراجعانش تدارک ببینند. تعدادی صندلی کافی برای راحتی مراجعان هم از ملزومات یک مرکز مشاوره خوب است.

3-دلسوزانه درمانجویان را راهنمایی می‌کند.

در مواردی نیاز است تا پزشک یا مرکز مشاوره مراجعه کننده را به متخصص دیگری ارجاع دهد. ممکن است این متخصص در خارج از این مرکز مشاوره باشد یا مطب مستقلی داشته باشد. مرکز مشاوره خوب می‌داند که در درجه اول برای خدمت و بهبود سلامت روان مراجعه کننده تلاش می‌کند، سپس در موارد لازم حتما  مراجعه کننده را برای درمان بهتر و دقیق‌تر به مراکز مشاوره و همکاران دیگر ارجاع می‌دهد.

The counseling center should use experienced professionals.

همچنین بخوانید: 14 تکنیک‌ جذب و حفظ درمانجو در مراکز روانشناسی

4-مرکز مشاوره خوب روند درمان درمانجویان را دنبال می‌کند.

مرکز مشاوره خوب در صورتی که  مراجعه کننده درمان را قطع کند یا به تاخیر بیاندازد حتماً علت را جویا می‌شود. پزشکان و متخصصان دلسوز سلامت روان، خواهان بهبود هر چه سریع‌تر درمانجویان هستند و می‌دانند که رها کردن درمان در مواردی منجر به بدتر شدن حال  مراجعه کننده می‌شود. مرکز مشاوره‌ای که تماس‌هایش به پرداخت حق ویزیت جلسه محدود شود معمولاً نمی‌تواند بهترین مرکز مشاوره باشد.

5-همیشه سخت‌گیرند!

ممکن است روزهایی از روند درمان و شدت تکالیفی که روان درمانگر  مقرر کرده است باعث خستگی درمانجو باشد اما هیچ دستاوردی بدون تلاش و سختی به دست نمی‌آید. روانشناسان خوب درست مانند مربیان ورزشی هستند که با وجود سختی کار و درد عضلات مراجعه کننده را وادار می‌کنند تمرین کند تا بتواند به یک استقامت پایدار برسد.

6-مرکز مشاوره حرفه‌ای همیشه از بهترین‌ها استفاده می‌کند.

یک مرکز مشاوره خوب ریسک نمی‌کند و از مشاوران باتجربه و با دانش و سواد بالا استفاده می‌کند. همچنین به روز است و از تکنولوژی و متدهای نوین استفاده می‌کند.

روانشناسی علمی گسترده و پیچیده است و روزانه مقالات و پزوهش‌های زیادی درمورد متدهای جدید آن منتشر می‌شود. مرکز روانشناسی خوب باید آغوشش را به روی علم روز دنیا باز کند و در عین بهره گیری از متخصصان باتجربه، خلاق، خوش فکر، به روز و دارای متخصصانی محقق باشد.

Doctors and mental health professionals

همچنین بخوانید: ویژگی های یک مرکز روانشناسی خوب

7-در دسترس بودن مرکز مشاوره

مرکز مشاوره خوب باید ترجیحاً در نقطه مناسبی از شهر قرار گرفته باشد و به راحتی پیدا شود. همچنین دسترسی به ایستگاه اتوبوس یا بی آر تی، مترو و تاکسی نیز از مزایای یک مرکز روانشناسی خوب به حساب می‌آیند. مرکز مشاوره روانشناسی باید تا حد امکان دسترسی به خدمات سلامت روان را برای مراجعانش ساده کند. همچنین خوب است که آدرس دقیق در کارت ویزیت و یا سایت مرکز مشاوره به همراه لوکیشن ضمیمه شود.

امیدواریم توانسته باشیم در این مقاله، راهنمای خوبی جهت انتخاب یک مرکز مشاوره و روانشناسی خوب برای مراجعه را دراختیار شما قرار داده باشیم.

شما مدیر داخلی یا منشی مرکز روانشناسی هستید؟ آیا به مشاوره جذب مراجع نیاز دارید؟ همین الان تماس بگیرید: ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴

برای مشاوره رایگان سیستم مدیریت هوشمند مراکز روانشناسی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*