استفاده از دیجیتال مارکتینگ در پزشکی

  دکتر لینک | استفاده از دیجیتال مارکتینگ در پزشکی

دیجیتال مارکتینگ مجموعه ای از تلاش ها در زمینه بازاریابی است که با استفاده از اینترنت انجام می شود. بازاریابی دیجیتال شامل روش های مختلف از جمله بهینه سازی موتورهای جستجو(سئو)، بازاریابی شبکه های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوا و بلاگ نویسی و … می شود.

امروزه که دسترسی به اینترنت کاملا فراگیر شده است و تعداد کاربران هر روز در حال افزایش است، تبلیغات دیجیتال موثرترین راهکار برای رشد کسب و کار خواهد بود و اهمیت دیجیتال مارکتینگ به مراتب از روش های سنتی بازاریابی بیشتر می شود.

در کنار گسترش استفاده از اینترنت برای مسائل مختلف، زمانی که افراد در مورد سلامتی با مشکلی مواجه می شوند یا سوالی در این زمینه برایشان مطرح می شود اولین اقدامی که انجام می دهند، جستجو در اینترنت است. اینجاست که استفاده از دیجیتال مارکتنیگ برای پزشکان و مراکز درمانی اهمیت فراوانی پیدا می کند.

دیجیتال مارکتینگ پزشکی

امروزه بسیاری از افراد در جامعه به یک گوشی تلفن همراه هوشمند مجهز هستند. که میزان افراد دارای تلفن همراه هوشمند با گسترش استفاده از شبکه های اجتماعی، همچنان در حال افزایش است.

 در بازاریابی یک اصل ساده و بدیهی وجود دارد و آن اینکه شما باید دنبال مشتری بگردید، باید جایی دنبال مشتری باشید که مخاطب قابل توجهی در آن حضور داشته باشد.

استفاده از دیجیتال مارکتینگ در پزشکی، روشی ساده، ارزان و سریع برای بازاریابی و جذب بیمار است. دیجیتال مارکتنیگ، با استفاده از ابزارهایی مانند: وب سایت، ایمیل مارکتینگ، سوشیال مارکتینگ، سعی در تحلیل رفتار بیماران می کند تا بهترین زمان تبلیغات را برای طیف وسیعی از کاربران بدست آورد.

همانطور که در ابتدا اشاره کردیم رسانه ها و روش های متفاوتی برای کمک به بازاریابی دیجیتال وجود دارد. از جمله با بهینه سازی وب سایت پزشکی (سئو) برای موتورهای جستجو، می توانیم افراد را با خدمات درمانی مطب یا کلینیک خود آشنا کنیم و از این طریق بیماران جدیدی جذب کنیم.

اهمیت و ضرورت دیجیتال مارکتینگ در بازاریابی پزشکی

شما چقدر از روز را به طور پراکنده در گوشی‌های موبایل و دسکتاپ و به صورت آنلاین سپری می‌کنید؟ در مقایسه، چقدر از روز را برای تماشای تلویزیون و مطالعه‌ی روزنامه‌ها و مجلات قرار می‌دهید؟ چقدر این تجربه را داشته‌اید که هنگام آغاز آگهی‌های تلویزیون، سراغ موبایل خود بروید و همان چند ثانیه را هم به گوشی هوشمند خود اختصاص دهید؟

امروزه، میزان ساعاتی  که یک کاربر عادی به صورت آنلاین سپری کرده از مجموع زمان صرف شده‌ی او برای رسانه‌های آفلاین (رادیو، تلویزیون، بیلبوردهای شهری، مجلات و روزنامه‌ها و …) بیشتر بوده است؛ و البته، تمرکز او هنگام استفاده از رسانه‌های آنلاین به مراتب بیشتر است. 

با این تفاسیر، اگر حضور شما برای معرفی خود به مخاطب، ارتباط فعال با او و کسب درآمد فقط محدود به رسانه‌های آفلاین باشد، به این معنی است که شما در بخش بزرگی از زمان و توجه مردم شریک نیستید. از طرف دیگر وجود قیمت‌های سرسام‌آور تبلیغات آفلاین مثل تیزرهای تلویزیونی یا بیلبوردهای شهری که عملا در انحصار برندهایی با بودجه‌های کلان هستند، برای مراکز درمانی کوچک مقرون به صرفه نیست. در واقع، حضور آنلاین، شاید تنها شانس یک مرکز درمانی کوچک برای جلب توجه مردم است.

از طرف دیگر امروزه شیوه تصمیم گیری مخاطبان برای اعتماد به خدمات درمانی عوض شده است. با وجود رسانه های اجتماعی، اکثر افراد به کامنت ها و نظرات سایرین در شبکه های اجتماعی توجه می کنند. ازدیجیتال مارکتینگ پزشکی می توانید درارتقای برند پزشکی خود استفاده کنید و همچنین می‌توانید تعداد دقیق افرادی که در هر لحظه در حال مشاهده صفحه اصلی وب سایت شما هستند را با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل دیجیتال ببینید. دیجیتال مارکتینگ پزشکی نیاز اصلی مراکز درمانی است.

امروزه بازاریابی دیجیتال بخش جدایی ناپذیر در هر کسب و کاری از جمله خدمات درمانی است. ازدیجیتال مارکتینگ پزشکی می توانید درارتقای برند پزشکی خود استفاده کنید و همچنین می‌توانید تعداد دقیق افرادی که در هر لحظه در حال مشاهده صفحه اصلی وب سایت شما هستند را با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل دیجیتال ببینید. دیجیتال مارکتینگ پزشکی نیاز اصلی هر کسب و کاری است. از دیجیتال مارکتینگ برای پیشبرد اهداف بازاریابی خدمات درمانی و پزشکی از جمله جذب بیمار می توان استفاده کرد.

معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ پزشکی:

  1. طراحی سایت پزشکی (Design medical site):
    یک وب سایت می تواند شناسنامه و یا کاتالوگ معرفی شما به صورت کامل باشد که البته بدون محدودیت زمانی و مکانی می باشد. کاربران خدمات اینترنتی در هر ساعت از شبانه روز می توانند مطالب، خدمات شما را دراختیار داشته باشند. وب سایت ها حالت رسمی تر و معتبرتری در بین مخاطبان نسبت به صفحه های موجود در سایر رسانه ها دارند و این مطلب باعث ایجاد اعتماد بیشتر مخاطبان می شود. یک وب سایت می تواند بدون هزینه و واسطه پیام شما را به عموم افرد برساند ، بدون اینکه برای شما وقت گیر باشند.

     
  2. سئو و بهینه سازی سایت پزشکی (SEO and optimizing the medical site):
    به مجموعه اقداماتی گفته می شود که وب سایت شما را در نتایج حاصل از جستجوی یک کلمه یا عبارت در موتورهای جستجو در صفحه اول نمایش می دهد. این مسئله یکی از مهم ترین کارایی سئو می باشد . از طریق سئو می توان جایگاه وب سایت را ارتقاء بخشید و به صفحه اول موتورهای جستجوگر رسید. اکثر کاربران موتورهای جستجو بر روی یکی از 5 پیشنهاد برتر در صفحه نتایج کلیک می کنند ، بنابراین برای استفاده از این مزیت و به دست آوردن بازدید کننده های وب سایت یا مشتری مجموعه خدمات درمانی خود باید جزو اولین های لیست باشید.

     
  3. بازاریابی محتوا (Content marketing):
    بازاریابی محتوا یکی از رویکردهای استراتژیک بازاریابی است که بر تولید و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار با کار شما متمرکز شده است. بازاریابی محتوا پزشکی به دنبال جذب بیمار، حفظ و تعامل با بیمارانی است که به وضوح تعریف و شناخته شده هستند. به عنوان مثال اگر می خواهید مرکز پزشکی خود را معرفی کنید می بایست در باره اینکه تخصص شما چیست؟ چه بیمارانی را درمان می کنید؟ چگونه آنها را درمان می کنید؟ روشهای جلوگیری از بیماری چیست؟ و یا به مواردی از این قبیل بپردازید تا مخاطبان شما به صورت غیر مستقیم و بر اساس جستجو در اینترنت به سایت شما وارد شوند.

     
  4. بازاریابی شبکه های اجتماعی (Susha Marking):
    یکی از قدرتمند ترین و تاثیر گذار ترین ابزارها در دیجیتال مارکتینگ پزشکان شبکه های اجتماعی هستند. همانطور که می دانید کاربران فعلی اینترنتی بیشتر از موبایل های خود برای رفع نیاز یا گشت و گذار در اینترنت استفاده می کنند. همین امر باعث می شود که بیشتر وقت خود را در شبکه های اجتماعی نیز به سر ببرند. یکی از پرطرفدارترین زیر مجموعه های دیجیتال مارکتینگ پزشکی بازار یابی شبکه های مجازی است. Susha Marking یعنی شما خدمات یا محصولات خود را به گونه ای هماهنگ با ماهیت هر شبکه اجتماعی به کاربران آن معرفی کنید. از جمله مزیت های بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی: افزایش مخاطبان دائمی، دریافت فوری بازخوردها، تعامل بیشتربا بیماران، دردسترس بودن، فراوانی کاربران می باشد.

     
  5. بازاریابی و تبلیغات اینترنتی (Internet marketing):
    به تبلیغ برند، محصول یا خدمات از طریق اینترنت بازاریابی اینترنتی، بازاریابی دیجیتال گفته میشه. حوزه کار این نوع بازاریابی خیلی وسیع است وازبازاریابی ایمیلی گرفته تا مدیریت روابط بیمار الکترونیک و هر نوع فعالیت تبلیغاتی دیگر که از طریق رسانه بدون سیم انجام می شود را شامل می گردد.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

موفقیت در اینستاگرام برای پزشکان

مزایای برگزاری وبینار برای پزشکان

پرسونال برندینگ در پزشکی

روش های تبلیغاتی برای پزشکان

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*