مدیریت سنتی مطب در مقابل مدیریت مدرن

  دکتر لینک | مدیریت سنتی مطب در مقابل مدیریت مدرن

به نظر شما تفاوت بین مدیریت مطب سنتی و مدیریت مطب نوین چیست؟ یک پزشک مدرن چه مواردی را در مدیریت مطب رعایت می‌کند که در مدیریت سنتی دیده نمی‌شود؟

اغلب زمانی که صحبت از مطب سنتی و مدرن می‌شود مقایسه بین الگوهای رفتاری آن‌ها انجام می‌گیرد. حتما شما هم در ذهن خود یک مدیر مدرن را رهبر یک تیم و مدیر سنتی را فردی با تجربه با نظارت و کنترل بر همه چیز تصور می‌کنید. این تصور البته کاملا صحیح است اما تفاوت بین مدیریت سنتی و نوین تنها به الگوهای رفتاری محدود نمی‌شود؛ بلکه مواردی فراتر از آن را در بر می‌گیرد.

در اینکه مطب های سنتی و مدرن هر دو به دنبال افزایش بهره‌وری و بهبود اثربخشی خود هستند شکی نیست. هم‌چنین می‌توان گفت؛ هر دو بر اهمیت نیروی انسانی به عنوان مهم‌ترین منبع انسانی اتفاق نظر دارند. اما قطعا شیوه‌ای که برای رسیدن به این اهداف مشترک دارند متفاوت است.

 یک مطب سنتی ممکن است برای افزایش بهره وری و راندمان کاری پرسنل خود، کنترل و نظارت همه جانبه ای بر تمام بخش‌های مختلف داشته باشد؛ به جزئیات توجه کند و ریزترین موارد را دنبال کند. یک چنین مدیریتی باید توان و انرژی و وقت زیادی بگذارد. در صورتی که یک مدیر نوین در شیوه‌ی مدرن می‌داند که نظارت و کنترل همیشگی پرسنل نه تنها مفید نیست بلکه راندمان کاری را نیز کاهش می‌دهد.

یک مدیر سنتی ترجیح می‌دهد ابزارهای قدیمی که قبلا تجربه استفاده از آن‌ها را دارد به کار گیرد اما در مدیریت نوین همیشه شاهد به روز شدن و آپدیت شدن و استفاده از امکانات جدید هستیم.

او نیاز به کارمندی برای سرپرستی و نظارت پرسنل خود دارد. فردی که خیلی قابل اعتماد باشد و گزارش‌ها درستی را ارائه دهد. به علاوه این فرد معتمد انسان است و هر چقدر هم عالی باشد خطا می‌کند.

از این رو از ابزارها و تکنولوژی‌های روز نهایت استفاده را می‌برد تا حد امکان خطای انسانی را کم کند. بهره‌وری را افزایش دهد و نیاز به نیروی انسانی را به حداقل برساند. چنین مدیریتی وقت کافی برای مطالعه و افزایش دانش برای مدیران باقی می‌گذارد.

و اما اصل مطلب:

زمانی که مفهومی را زیاد بشنویم و زیاد تکرار شده باشد به کلیشه تبدیل می‌شود. مانند این جمله که “سعی کنیم امروزمان مانند فردایمان نباشد”.

این جمله را همیشه شنیده‌ایم و همه خوب این موضوع را درک می‌کنیم اما بر اثر تکرار زیاد کمتر به آن توجه نشان می‌دهیم و ممکن است حتی گاهی ابعاد آن را فراموش کنیم. هنر به‌روز شدن یک پزشک، بدین معنا است که باید همیشه خود را در معرض فناوری قرار دهیم و سعی کنیم خود را با تکنولوژی‌های روز تطبیق دهیم.

برای به روز شدن باید درک درستی از فناوری داشته باشیم. اگر اهدافمان را در راستای تکنولوژی جدید پیش نبریم؛ از رقبا جا می‌مانیم .

منظور از درک درست از فناوری، البته به معنای حرفه‌ای بودن در جزئی‌ترین موارد تکنولوژی نیست؛ بلکه به معنای درک فضا و چشم انداز فناوری است و اینکه یک پزشک باید بداند که فناوری و پیشرفت‌های جدید چه اثراتی می‌تواند در بهبود شرایط کاری مطب داشته باشد. اگر می‌خواهید از رقبا عقب نمانید این جمله را همیشه به یاد داشته باشید:

“هرگز نباید فراموش کنیم که نوآوری پیوسته در جریان است و اگر نوآور نباشیم در جریان نیستیم”

تکنولوژی دکتر لینک پزشکان عزیز را در زمینه مدیریت مدرن مطب و کلینیک  یاری می رساند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و آشنایی با توانمندی های دکتر لینک برای مدیریت مدرن با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

افزایش بهره وری در مدیریت مراکز درمانی

مدیریت ارتباط با مشتریان ویژه پزشکان

پرسنل و سمت آنها را چگونه تعریف کنیم؟ (مدیریت افراد در دکتر لینک)

چگونه هزینه و درآمد مطب، کلینیک و یا بیمارستان را مدیریت کنیم؟

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*