نکاتی برای ارائه خدمات عالی به بیماران

  دکتر لینک | نکاتی برای ارائه خدمات عالی به بیماران

به گفته پیتر دراکر «هدف هر کسب‌وکار، جذب و حفظ مشتریان است». از کجا مطمئن می‌شوید که کلینیک شما به شکلی رضایت‌بخش به این هدف رسیده است؟ ساده است. با دیدن رضایت بیماران. معیار واقعی موفقیت مطب یا کلینیک این است که بیماران از تصمیم خود برای مراجعه به شما راضی بوده و انگیزه‌ای درونی برای مراجعه مجدد به شما داشته باشند.

بهترین مطب ها و بهترین پزشکان خود را غرق خدمت‌رسانی به بیماران می‌کنند. از نظر آن‌ها بیمار مهم‌ترین شخص است. همه هدفشان راضی کردن بیماران و جذب بیمار به بهترین شکل است.

سام والتون: «ما فقط یک رئیس داریم و آن مشتری است. او می‌تواند با تصمیم برای خرج کردن پولش در جایی دیگر، ما را به‌ راحتی و در هر زمانی اخراج کند».

ارائه خدمات عالی

ایجاد و حفظ شهرت از نظر ارائه خدمات عالی به بیماران، کلید رشد و کامیابی مطب یا کلینیک است.
موفقیت کسب‌وکار در آینده بر اساس رتبه کیفی امروز شما تعیین می‌شود. بر اساس مطالعاتی که انجام شده است، تعریف بیمار از کیفیت خود خدمات، همچنین روش ارائه آن‌ها را در برمی‌گیرد
. سوال: رتبه کیفی شما از 1 تا 10 چند است؟ از نظر کیفیت خدمات، کیفیت ارائه خدمات در چه جایگاهی نسبت به رقبا می‌گیرید؟

چهار سطح ارائه خدمات

برای هر کلینیک یا مطب چهار سطح ارائه خدمات به بیماران وجود دارد:

1. کسب رضایت بیمار

بیمارانی که از خدماتی که دریافت کرده اند رضایت دارند، کم‌ترین عامل بقای کلینیک به شمار می‌آیند. اگر فقط به راضی کردن بیماران اکتفا کنید، به مراجعه به سایر مطب ها و کلینیک ها هم تمایل نشان می‌دهند، کم‌ترین وفاداری را به شما دارند و به ندرت شما را به دیگران پیشنهاد می‌دهند.

2. فراتر رفتن از انتظارات بیمار

یعنی وقتی کاری بیشتر از انتظارات بیمار و بیشتر از رقبا انجام می‌دهید تا خود را از آن‌ها متمایز کنید. فراتر رفتن از انتظارات بیماران حداقل کار لازم برای ارتقا مطب و کلینیک است. به یاد داشته باشید هر کاری که امروز برای فراتر رفتن از انتظارات بیماران انجام دهید، رقبا فردا از آن تقلید می‌کنند.

3. مشعوف کردن بیماران

یعنی وقتی به عرصه مراکز درمانی پیشرو قدم می‌گذارید؛ که کاری انجام می‌دهید که نه تنها از انتظارات بیماران فراتر است، بلکه آن‌ها را مشعوف می‌کند و لبخند خوشحالی را بر چهره‌هایشان می‌نشاند.
اغلب، مدیر ارشد پس از فروش با مشتری تماس می‌گیرد و شخصا به خاطر انتخاب این شرکت از او تشکر می‌کند. این یک راهکار ساده دیگر برای مشعوف کردن مشتریان و تشویق احساسی آن‌ها به خرید دوباره و دوباره از شما است.

4. شگفت‌زده کردن بیمار

یعنی وقتی کاری را انجام می‌دهید که بسیار فراتر از انتظارات بیمار و حتی فراتر از مشعوف کردن او است. در واقع طوری آن‌ها را شگفت‌زده می‌کنید که به دیگران هم می‌گویند و با دوستانشان درباره شما صحبت می‌کنند. و شما را به دیگران حتما پیشنهاد می دهند.

پیگیری بعد از درمان

به عنوان مدیریت مرکز درمانی می‌توانید از انتظارات فراتر روید و با پیگیری‌های بعد از درمان، بیماران را مشعوف و شگفت‌زده کنید.

پیگیری موثر چهار عامل کلیدی دارد:

1. پس از مراجعه بیمار، تشریفات اداری را انجام دهید و کارها را با سرعت پیش ببرید.

2. بیمار را در جریان قرار دهید. اگر تاخیر یا مشکلی پیش آمد، فورا با او تماس بگیرید تا بداند چه روی داده است. اگر بیماران را در جریان قرار دهید، شرایط پیش آمده را درک می‌کنند و می‌پذیرند. اصل «عدم غافلگیری» را تمرین کنید.

3. بعد از درمان بیماران، یادداشت یا ایمیل تشکری ارسال کنید.  این کار روشی قدرتمند برای تشویق افراد به مراجعه مجدد به مطب یا کلینیک است.

4. اطمینان حاصل کنید که آخرین تماس بیمار با شما مثبت بوده است. آخرین تماس عمیق‌ترین اثر را به همراه دارد و بیشتر از همه در یاد آن‌ها می‌ماند. وقتی بیماری به شما مراجعه می کند، بیماران را با روی خوش بدرقه کنید و به آن‌ها اطمینان دهید که هر کاری برای خوشحالی آن‌ها انجام خواهید داد.
از آن‌ها بخواهید هرگاه نگرانی یا سوالی داشتند با شما تماس بگیرند . این کارها بیماران را مشعوف و شگفت‌زده می‌کنند و باعث می‌شوند بارها و بارها نزدتان بیایند و به مطب شما مراجعه کنند.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشترک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

استراتژی‌هایی برای جذب بیمار بوسیله برندینگ احساسی

پیامدهای نارضایتی بیماران از مطب یا کلینیک

روش هایی ساده برای جذب بیمار جدید

مطب آنلاین راهکاری برای جذب بیمار

 

 

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*