توصیه‌هایی برای مدیریت صفحه اینستاگرام برای پزشکان

  دکتر لینک | توصیه‌هایی برای مدیریت صفحه اینستاگرام برای پزشکان

آیا درصدد ایجاد یک کمپین اینستاگرامی برای جذب بیمار هستید؟

اینستاگرام یکی از مهیج ترین پلت فرم های امروزی است که به سرعت در حال رشد است. طبق آمار اخیر منتشر شده اینستاگرام روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

شما میتوانید بهره گیری از اینستاگرام را به لیست استراتژی های بازاریابی خود در جهت جذب بیمار بیفزایید.

هر پلت فرم، شرایط منحصر به فردی دارد و طبیعتا اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست. به منظور راه اندازی موفق یک صفحه اینستاگرام موفق، باید بدانید که کاربران اینستاگرم به دنبال چه هستند.

اگر راه درست بهره‌گیری از این اینستاگرام را بدانید، هم‌ می‌توانید بیماران فعلی خود را بهتر حفظ کنید و هم مخاطبان جدیدی را جذب نمایید.

مجموعه دکترلینک فعالیت های متعددی را در ارتباط با اینستاگرام به انجام رسانده‌است و قصد داریم در این مقاله توصیه‌هایی برای خلق یک صفحه موفق در اینستاگرام را برای پزشکان به طور دقیق شرح دهیم.

1-مخاطبان هدف خود در اینستاگرام را بشناسید

پیش از آغاز کار تولید محتوا و انتشار پست، لازم است که مخاطبان هدف خود را بشناسید. تعریف دقیق مخاطبان برای ایجاد محتوایی عمیق‌تر و اثربخش‌تر در حوزه خدمات پزشکی و درمانی، شما را یاری خواهد نمود.

پس از تعیین دامنه‌ی مخاطبان خود لازم است پرسونای آن‌ها را ثبت کنید. پرسونای مخاطبان در واقع شامل دغدغه‌ها و تمایلات آن‌ها است. برای مثال باید بدانید چه قشری از جامعه با چه سطح درآمدی مخاطب خدمت درمانی شما خواهند بود. بیمارانی که در اطراف مطب و یا کلینیک شما سکونت دارند در چه وضعیتی قرار دارند و آیا به خدمات شما نیاز دارند یا خیر؟ شما تا چه سطح قادر به خدمت رسانی به آن‌ها هستید؟ نخستین گروه از بیماران و مراجعه‌کنندگان احتمالی، می‌تواند همسایگان‌تان (در محدوده جغرافیایی مرکز درمانی‌ شما) باشند که بسیاری از همکاران شما به آن‌ها بی توجه‌اند.

در ادامه توجه کنید که متمرکز و هدف‌دار پیامتان را ارائه دهید. برای مثال کمپین خود را پیرامون افراد سالمند متمرکز کنید تا برای چکاپ دوره‌ای به کلینیک شما مراجعه کنند. 

هرچقدر روی یک موضوع ویژه تمرکز کنید و مخاطبان هدف خود را دقیق‌تر انتخاب کنید، بیماران راحت‌تر با شما ارتباط برقرار می‌کنند و پیام برند شما را بهتر درک می‌نمایند.

2-فالوو و لایک فیک نخرید

بدون شک هدف شما به عنوان یک پزشک یا یک مدیر کلینیک از راه‌اندازی یک صفحه شخصی یا یک صفحه برای مرکز درمانی جذب مخاطب واقعی و بیماران بالقوه است. شما در پی یافتن افرادی هستید که به خدمات درمانی شما نیاز دارند و مطالب پیج یا صفحه شما به آنها کمک می‌کند و با دیدن صفحه شما به پیگیری مطالب احساس نیاز می‌کنند.

اما اگر شما به در ابتدای راه‌اندازی صفحه به دلیل تعدا کم مخاطبان یا فالوورهای خود اقدام به خرید فالوور غیرواقعی یا فیک کنید نه تنها به اعتبار خودتان و برندتان کمکی نکرده‌اید که باید تذکر بدهیم که این کار برای صفحه شما بسیار خطرناک است و موجب می‌شود پیج و مطالب شما از دید مخاطبان واقعی و بالقوه پنهان بماند.

اینستاگرام هر پستی را که شما به اشتراک بگذارید، تنها به درصد کمی از مخاطبان شما نمایش می‌دهد. اگر تعداد زیادی از مخاطبان شما غیرواقعی باشند، در عمل واکنش زیادی را در پی نخواهند داشت. یعنی پست شما به اندازه کافی دیده نمی‌شود، لایک کافی نمی‌خورد و کامنت‌های معنی‌دار نیز به همراه نخواهد داشت.

این موضوع برای اینستاگرام این معنی را می‌دهد پست‌های شما برای عموم مخاطبان هیچ جذابیتی ندارد و از نمایش آن به باقی فالوورهای شما جلوگیری می‌کند. حال هرچقدر هم که پست شما خوب طراحی شده باشد و محتوای مناسبی داشته باشد، به بخش زیادی از مخاطبان شما نمایش داده نمی‌شود.

3-محتوای شفاف برای بیماران بسازید.

هدف یک پزشک یا مدیریت یک کلینیک، از برندسازی، ارائه راهکارها و روش‌های درمانی در یک حوزه خاص، بیان نکات بهداشتی و ترویج سلامت است. در نتیجه باید محتوایی که برای صفحه خود آماده می‌سازد، با هدف پزشک از برندسازی همراستا باشد.

برای مثال مخاطب پس از دیدن محتوای صفحه شما باید به خوبی درک کند که هدف شما از این محتوا چه بوده است. محتوای شما می‌تواند حاوی این پیام باشد که شما از چه روش‌های درمانی برای بیماران خود استفاده می‌کنید، این روش نسبت به سایر روش‌ها چه مزایایی دارد؛ چه داروهایی یا کدام روش جراحی را برای درمان استفاده می‌کنید و غیره. نه اینکه محتوای شما حاوی مطالب بسیار تخصصی پزشکی باشد که تعداد اندکی از بیماران این مطالب را متوجه می‌شوند.

4- به کپشن حتما توجه کنید.

در اصل اینستاگرام بستری برای به اشتراک گذاشتن تصاویر ویدئو می‌باشد و از طرف دیگر مخاطبان نیز بیشتر جذب ویدئو و در نهایت عکس‌هایی که منتشر کرده‌اید می‌شوند، در این میان برای اینکه اثر بخشی پست منتشر شده شما بیشتر شود باید بوسیله کپشن مخاطبتان را تحت تاثیر قرار دهید. 

در خصوص کپشن هم مواردی لازم است که باید رعایت کنید از جمله:

  1. سعی کنید بوسیله کپشن در مخاطب واکنشی ایجاد نمایید. خوب است که کپشن را با یک موضوع چالش برانگیز یا موضوعی از زندگی واقعی شروع کنید. سعی کنید محتوای کپشن باعث شود که مخاطبان با کامنت‌های خود مشارکت داشته باشند یا از طریق دایرکت با شما در ارتباط باشند.

  2. از نوشتن کپشن‌های طولانی خودداری کنید. فراموش نکنید که اینستاگرام با وب‌سایت یا کانال تلگرام شما تفاوت دارد. مختصر و مفید بنویسید و به حاشیه نروید.

5-از هشتگ‌ها هوشمندانه استفاده کنید.

چیزی که کپشن را کامل می‌کند و موجب دیده شدن پست‌های شما در اکسپلور اینستاگرام می‌شود، هشتگ است. هشتگ‌ها کمک می‌کنند تا مخاطبان شما پست‌های همسان و با محتوای مشابه را ساده‌تر ببینند. با کمک هشتگ‌گذاری، بیماران خدمت درمانی خاصی را به سرعت در اکسپلور اینستاگرام پیدا می‌کنند. در یک کلام، هشتگ‌گذاری به دیدن شدن پست‌های شما بسیار کمک می‌کند اما قواعد خودش را نیز دارد:

  1. هشتگ‌های پرکاربرد، چندان کمکی به شما نمی‌کنند؛ مانند هشتگ #جراحی یا #لیزر. سعی کنید از هشتگ‌های طولانی‌تر و اختصاصی‌تر استفاده کنید؛ مانند #اکوکاردیوگرام یا #آزمایش_اکو_قلب.

  2. شیوه‌های درست جدانویسی و سرهم‌نویسی هشتگ‌ها را رعایت کنید

  3. برای هر پست بیش از ۱۰ یا ۱۵ هشتگ ننویسید. هرچند اینستاگرام به شما اجازه می‌دهد ۲۵ تا ۳۰ هشتگ را برای هر پست خود بنویسید ولی تعداد هشتگ‌ها نباید خیلی زیاد و خیلی کم باشد. درواقع باید متناسب با هر پست، تعداد مشخص و بهینه‌ای از هشتگ‌ها را به‌کار ببرید.

  4. هشتگ‌های خود را دسته‌بندی و اختصاصی‌سازی کنید. برای مثال می‌توانید تعدادی هشتگ عمومی داشته باشید (مثلا ۳۰ عدد) که در زیرنویس‌ پست‌های مختلف خود، آن‌ها را پخش کنید (مثلا برای هر پست ۱۰ عدد). پیش از نوشتن هشتگ‌های عمومی، تعدادی هشتگ مخصوص به هر پست نیز به‌کار ببرید. برای مثال هشتگ‌هایی مانند #عمل_قلب_باز یا #کلینیک_قلب می‌توانند جزو هشتگ‌های عمومی شما باشند که زیر همه پست‌ها تکرار شوند. برای پستی که در مورد بیماری‌های قلب است هم می‌توانید از هشتگ اختصاصی مانند #ترمیم_و_درمان_عروق_قلب یا #آنژیوپلاستی بهره ببرید.

  5. هشتگ‌های مناسبتی را فراموش نکنید. این هشتگ‌ها در بلند مدت کارایی ندارند اما در مناسبت‌ها، شما را در صدر نتایج جست‌وجو ها قرار خواهند داد.

  6. از گذاشتن هشتگ‌های بی‌ارتباط با محتوای پست، خودداری کنید. این کار در بلند مدت به کاهش مخاطبان شما می‌انجامد.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در جذب بیمار کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

چطور پزشکان تازه کار، اولین بیماران مطب خود را پیدا کنند؟

هزینه جذب بیمار چیست؟

چرا به عنوان یک پزشک حرفه ای حضورتان در لینکدین ضروری است؟

وفادارسازی بیماران به چه معنی است؟

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*