بازار کار و وضعیت استخدام پزشک در کشورهای مختلف

  دکتر لینک | بازار کار و وضعیت استخدام پزشک در کشورهای مختلف

تقریبا همه دوست دارند پزشک بشوند. در بیشتر جوامع، این شغل دارای ارزش و اعتبار بسیار خوبی است. در ایران هم که حتما می‌دانید، تقریبا تمام والدین آرزو دارند فرزندشان دکتر بشود. اما اجازه بدهید درباره وضعیت پزشکان و درآمدشان در سطح جهانی برای‌تان بیشتر بگوییم. بیشترین دستمزد پزشکان در چه کشورهایی پرداخت می‌شود؟ در کدام نقاط دنیا این شغل حساس و پر مخاطره دستمزد بهتری دارد؟ قبل از آن اجازه بدین مکان هایی که برای اشتغال پزشکان وجود دارند را مرور کنیم :

الف ) مطبهای شخصی که بر حسب تمایل پزشک و نیاز منطقه در شهرها و روستاها دایر می‌گردد و پزشکان ویزیت مراجعان را در مطب ها انجام می‌دهند.

ب ) بیمارستانها و درمانگاه های خصوصی و دولتی که در آنها پزشکان به تشخیص و درمان بیماریهای مراجعان خود می‌پردازند.

ج ) مراکز بهداشتی و درمانی شهری یا روستایی که اغلب مدیریت و سرپرستی این مراکز به عهده پزشکان عمومی می‌باشد و همچنین این مراکز از پزشکان عمومی برای تشخیص، درمان و پیگیری بیماریها نیز استفاده می‌نمایند.

د) در صورت علاقه به مباحث علمی و آموزش، پزشک می تواند در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تدریس کرده و در کنار آن به تحقیقات علمی نیز بپردازد.

ه ) در برخی از وزارت خانه ها، سازمان ها و شرکت های دولتی مانند وزارت بهداشت و درمان، سازمان انتقال خون و … استخدام پزشک انجام می شود.

حال با در نظر گرفتن مکان های اشتغال برای پزشکان، با هم ببینیم بیشترین دستمزد در کدام کشورها به پزشکان پرداخت می شود:

۱۰. دانمارک

دانمارک تنها کشور اسکاندیناوی است که در فهرست ما قرار می‌گیرد. نکته عجیب و جالب توجهی هم درباره دانمارکی‌ها وجود دارد. دستمزد پزشکان عمومی در دانمارک از پزشکان متخصص بیشتر است. به طوری که در سال درآمد پزشک عمومی ۱۰۹ هزار دلار و درآمد پزشک متخصص ۹۱ هزار دلار است.

۹. سوئیس

سوئیس نه تنها یکی از کشورهایی است که بیشترین دستمزد پزشکان را پرداخت می‌کند بلکه برای سایر مشاغل نیز حقوق و دستمزدی خوب دارد. این کشور صلح‌ دوست و ثروتمند به پزشکان متخصص ۱۳۰ هزار دلار و به پزشکان عمومی ۱۱۶ هزار دلار دستمزد می‌دهد. اگر طرفدار کوهستان‌های زیبا، شکلات‌های خوش‌طعم و ساعت‌های شیک سوئیسی هستید حتما به پزشک شدن و مهاجرت به سوئیس فکر کنید.

۸. ایرلند

دستمزد متوسط پزشکان متخصص در ایرلند ۱۴۳ هزار دلار در سال و پزشکان عمومی هم ۹۰ هزار دلار است. اگر با هوای ایرلند مشکلی ندارید و به زبان انگلیسی هم کاملا واقف هستید، پزشکی بخوانید و برای دریافت درآمد زیاد به ایرلند مهاجرت کنید. درس خواندن در دانشگاه‌های ایرلندی هم فکر خوبی است که می‌توانید در برنامه‌های خود بگنجانید.

۷. فرانسه

تقریبا همه فرانسه زیبا و شهرهای دوست‌داشتنی‌اش را برای زندگی و کار می‌پسندند. یکی از نکات قابل توجهی که درباره این کشور وجود دارد، حضور داروخانه‌های بی‌شمار در شهرهای آن است. دستمزد پزشکان متخصص در سال به ۱۴۹ هزار دلار می‌رسد و برای پزشکان عمومی هم مبلغ دستمزد به ۹۲ هزار دلار می‌رسد. بنابراین، پاریس یا سایر شهرهای فرانسه، انتخاب بسیار خوبی برای تحصیل و کار در زمینه پزشکی است. درآمد متوسط پزشکان متخصص در سال ۱۴۹ هزار دلار و برای پزشکان عمومی هم ۹۲ هزار دلار است. اگر قصد مهاجرت به فرانسه و پزشک شدن دارید یادتان باشد که آن‌ها شیفته زبان‌شان هستند و برای زندگی و کار کردن حتما باید فرانسوی‌تان عالی باشد.

۶. انگلستان

انگلستان هم یکی از کشورهایی است که بیشترین دستمزد پزشکان را در سال پرداخت می‌کند. مبلغ دستمزد پزشکان عمومی ۱۱۸ هزار دلار در سال و متخصصان هم ۱۵۰ هزار دلار است. نکته شایان ذکر این است که دانشگاه‌های انگلیسی، خدمات و امکانات فوق‌العاده خوبی در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهند.

۵. کانادا

کانادا نیز در فهرست کشورهایی قرار دارد که دستمزد خوبی به پزشکان می‌دهند. متخصصان در سال به طور میانگین ۱۶۱ هزار دلار و پزشکان عمومی هم ۱۰۷ هزار دلار دریافت می‌کنند. البته یکی از مشکلاتی که این کشور در زمینه پزشکی دارد، مهاجرت متخصصین به آمریکا است. زیرا درآمد متخصصین در آمریکا تقریبا از سایر نقاط دیگر دنیا بالاتر است.

۴. بلژیک

پزشکان عمومی در بلژیک سالانه ۶۱ هزار دلار و پزشکان متخصص ۱۸۸ هزار دلار درآمد دارند. البته ساعت کاری پزشکان در کشور بلژیک هم نسبت به سایر نقاط اروپا بسیار زیاد و در حدود ۵۱ ساعت در هفته است. ضمن اینکه مبلغ مالیات هم در این کشور زیبا و قدیمی بسیار زیاد است. بنابراین شاید جای جالبی برای مهاجرت به عنوان یک پزشک نباشد.

۳. آمریکا

درآمد سالانه پزشکان عمومی در آمریکا به طور متوسط ۱۶۱ هزار دلار و درآمد متخصصین هم ۲۳۰ هزار دلار است. جالب است بدانید که تا ۱۵ سال آینده، آمریکا به خاطر هزینه تربیت پزشک و مسائل بیمه کمبود پزشک دارد.

۲. استرالیا

استرالیا هم برای زندگی و کار کردن به عنوان یک پزشک جای بسیار خوبی است. پزشکان عمومی سالانه ۹۱ هزار دلار و متخصصین ۲۴۷ هزار دلار درآمد دارند. تمرکز بر آموزش و تحصیل در کشور استرالیا بسیار زیاد است. پزشکان هم باید بخشی از ساعات کاری خود را به یادگیری تکنیک‌های تازه پزشکی و آموزش دادن به دانشجویان اختصاص بدهند.

۱. بیشترین دستمزد پزشکان در: هلند

یکی از بهترین سرزمین‌هایی که به عنوان پزشک برای شما وجود دارد، کشور هلند است. در کشور هلند، درآمد پزشکان بسیار بالا است، شرایط و محیط کاری درجه یک تعریف شد

ه و تعطیلات زیاد به همراه ساعات کار اندک به جذابیت‌های آن بیش از پیش می‌افزاید. درآمد پزشک عمومی در هلند در سال ۱۱۷ هزار دلار و پزشک متخصص ۲۵۳ هزار دلار است.

دانشجویان پزشکی بسیار زحمت می‌کشند و درس خواندن در مدتی طولانی را پشت سر می‌گذارند. برای چنین شغل حساس و مهمی قطعا باید دستمزدهای خوبی هم پرداخت شود. اگر پزشک هستید یا پزشکی را دوست دارید و ضمنا قصد مهاجرت هم به سرتان زده است، بد نیست نگاهی به فهرست بالا داشته باشید تا برای مهاجرت به انتخاب خوبی دست پیدا کنید. مشاوران دکتر لینک در هر مرحله از کسب و کار شما پزشکان عزیز همراه شما هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط :

 تبدیل اتاق انتظار به مکانی خوشایند (مدیریت مطب)

 فرصت های جدید برای جذب بیماران

  کلیدهای طلایی شروع یک رابطه موفق با بیمار

  آیا سال 97 زمان توسعه کسب و کار پزشکی شما است؟

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*