ضرورت استفاده از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک

  دکتر لینک | ضرورت استفاده از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک

با توجه به پیشرفت و گسترش سیستم های کامپیوتری و جایگاه مهم و رو به رشد آنها نمی توان نقش مهم و حیاتی نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک را در زندگی روزمره پزشکان نادیده گرفت. همچنین تحول به موقع و صحیح نرم افزارها و سیستم ها با کیفیتی مطلوب، می تواند باعث بهبود روند کار پزشک و نیز جلب رضایت بیماران شود. اما این امر مستلزم انتخاب صحیح نرم افزار مدیریت مطب است.

در این مقاله سعی بر آن است که با مد نظر قرار دادن اهمیت معیارهای نرم افزار مدیریت مطب و ضرورت نقش آن در جامعه پزشکان مزایایی که میتوان از استفاده از نرم افزار مدیریت مطب بدست آورد را عنوان نماییم:

  • صرفه جویی در وقت:

استفاده از یک نرم افزار مدیریت مطب می توانند ساعتهای زیادی از وقت ما در مقایسه با سیستم های دستی ذخیره نماید. این امر بدین دلیل است که نرم افزار مدیریت مطب ورودی های زائد و فاقد مطلوبیت لازم را کاهش داده و یا اینکه محدود می نمایند. مثلا وارد کردن مشخصات بیمار مانند آدرس در هنگام صدور فاکتور یا حتی صورتحساب، که در سیستمهای دستی مقداری از زمان صرف وارد کردن این مشخصات تکراری هنگام صدور فاکتور می شود و حال اینکه در نرم افزار مدیریت مطب این اطلاعات نیاز به وارد نمودن در هر مورد ندارد.

  • محاسبه و ثبت دقیق اطلاعات مربوط به بیمار ، پرسنل و پزشکان :

اگر شما یک پزشک تک مالکیتی برای مطب داشته باشید بدون هیچگونه پرسنل ، بدون بیمارهای زیاد و فاقد فهرستی طولانی از خدمات، ممکن است که شما هیچ گاه به یک نرم افزار مدیریت مطب نیازی نداشته باشید .

در صورتی که شما اگر فقط یک مطب کوچک با تعداد محدودی پزشک باشید که فهرستی از بیماران یا پرسنل و تعدادی خدمات در اختیار داشته باشید می توانید با استفاده از یک سیستم و نرم افزار مدیریت مطب در وقت و هزینه خود صرفه جویی نمایید و ثبتهای دقیق و درستی از اطلاعات بیمار خود داشته باشید. ( مانند جذب بیمار به واسطه بسترهای هوشمند الکترونیکی، سیستم نوبت دهی هوشمند از طریق اپلیکیشن موبایل، وب سایت و سیستم تلفنی، تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت بیماران با بالاترین ضریب امنیتی، کاهش زمان سرویس دهی به مراجعین، پنل های اختصاصی ویژه بیماران (مشاهده پرونده پزشکی خود، یادآوری دارو، نوبت گیری، جستجوی پزشک، باشگاه مشتریان)، تماس هوشمند برای یادآور دارو برای افراد با نیاز های ویژه (نابینا و مسن، معلولان) و ... )

  • کاربری آسان :

نرم افزار مدیریت مطب دکتر لینک به گونه ای طراحی شده است که دارای کاربری ساده باشد به نحوی که یک کاربر که هیچ گونه آشنایی با سیستم های مدیریت مطب ندارد و حتی اینکه به اندازه کافی دانش کامپیوتری نداشته باشد بتواند از آن استفاده کند.

  • ارزیابی و تخمین :

این ویژگی این امکان را برای پزشکان و مدیران فراهم می نماید که جریان های نقدی یا مالی خود را در آینده نزدیک تخمین و برآورد نمایید .همچنین تعداد مراجعین در روز و تخمین میزان مراجعین در روزهای آتی را برای شما انجام میدهد.

  • حداقل کردن اشتباهات :

یک مزیت مهم و اساسی که میتوان برای نرم افزار مدیریت مطب بیان کرد این است که اشتباهات محاسباتی با استفاده از این سیستم ها به حداقل می رسند .

  • گزارش :

یک مزیت دیگر برای نرم افزار مدیریت مطب گزارش هایی است که در فواصل زمانی معین می توان از سیستم تهیه نمود، این گزارشات به راحتی در نرم افزار مدیریت مطب تهیه می شود و این امکان را در اختیار پزشکان قرار می دهد که روی درمان در سیستم نظارت و کنترل دقیق داشته باشید. همچنین می توانید با استفاده از گزارشات نرم افزار مدیریت مطب با بیمارانی که در پرداختهایشان دیرکرد دارند تماس بگیرید . با استفاده از این گزارشات میتوان به راحتی زمان خود را به حداقل رساند.

چه عواملی می تواند در انتخاب یک نرم افزار مدیریت مطب مهم و تاثیرگذار باشد؟

انتخاب یک نرم افزار مدیریت مطب می تواند ویژگی هایی را شامل شود که شما با اجرای یک نرم افزار نیازمند آنها باشید. بیشتر ویژگی های مورد نظر پزشکان از یک برنامه مدیریت مطب می تواند شامل موارد زیر باشد :

  • جذب بیمار
  • سیستم نوبت دهی هوشمند
  • تشکیل پرونده الکترونیکی سلامت بیماران با بالاترین ضریب امنیتی
  • کاهش زمان سرویس دهی به مراجعین
  • تماس هوشمند برای یادآور دارو
  • امنیت بالا در ذخیره سازی، تفکیک و انتقال اطلاعات، سوابق بیمار و پزشکان
  • تجویز الکترونیکی پزشکان در کوتاه ترین زمان
  • دسترسی به اطلاعات از طریق اینترنت و موبایل (استفاده از تکنولوژی رایانش ابری)
  • پیگیری وضعیت بیمار در طول درمان و پس از ترخیص
  • و ....

موردی که می تواند در انتخاب یک نرم افزار بسیار حائز اهمیت باشد صحبت با حداقل 3 نفر از افرادی است که قبلا این سیستم را تهیه نموده و کار می کنند و حیطه کاریشان شبیه و یا یکسان به فعالیت شما باشد. در رابطه با اینکه آنها چه امکانی از نرم افزار مدیریت مطب را دوست دارند و چه تغییراتی را نیاز دارند بحث کنید. در هر صورت نمی توان سیستمی را یافت که فاقد هر گونه نقص یا ایرادی باشد اما میتوان با کمی مطالعه و صرف وقت سیستمی را تهیه نمود که با توجه به نوع فعالیتمان بهترین نتیجه را برای ما به ارمغان بیاورد.

تکنولوژی دکتر لینک سعی نموده با فراهم کردن تمامی مواردی که مورد نیاز پزشک در مدیریت مطب و کلینیک خود می باشد نیاز های بالقوه را برطرف نماید و با افزودن ویژگی های جانبی و کاربری آسان احساس رضایت در استفاده از سیستم را برای شما عزیزان فراهم نماید. جهت ارتباط با مشاورهای دکتر لینک با ما در تماس باشید

مقالات مرتبط:

7 شیوه غلط در مدیریت مطب و کلینیک

چگونه یک نرم افزار مدیریت جامع برای مطب یا کلینیک خود تهیه کنیم؟

انواع روش‌ها و ابزارهای مدیریت مطب

10 گام برای جلب اعتماد مراجعین

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*