کاربردی‌ترین روش‌های جذب درمانجو ویژه مراکز روانشناسی

  دکتر لینک | کاربردی‌ترین روش‌های جذب درمانجو ویژه مراکز روانشناسی

امروزه مراکز مشاوره و روانشناسی، از راهکارهای مختلفی برای جذب درمانجو استفاده می‌کنند. و توسعه کسب و کار مراکز روانشناسی به واسطه ابزارها و روش‌های متفاوتی برای جلب اعتماد مراجعین، جذب درمانجویان و ترغیب آن‌ها برای مراجعه مجدد میسر شده است.

امروزه مراکز مشاوره و روانشناسی رقابت جدی بر سر جذب درمانجو دارند، به همین دلیل شما با حجم انبوهی از تبلیغات را به صورت آنلاین و آقلاین در شکل‌های مختلف مشاهده می‌کنید.

برای جذب درمانجو روش‌های مختلفی را می‌توانید مورد استفاده قرار دهیم. اما یکی از بهترین روش‌ها طراحی سایت پزشکی اختصاصی است که با استفاده از آن می‌توانیم به کمک آن به بهترین شکل نیاز خود را در زمینه جذب درمانجو مرتفع نمائیم.

همچنین تبلیغات کیلیکی و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی نیز از دیگر روش‌های موثر در جذب درمانجو محسوب می‌شوند. در این مقاله با روش‌های کاربردی متعددی در جذب درمانجو آشنا می‌شویم.

همچنین این مطلب را هم بخوانید:  14تکنیک‌ جذب و حفظ درمانجو در مراکز روانشناسی

بهترین روش‌های جذب درمانجو

بازاریابی مراکز مشاوره و روانشناسی را به شکل‌های گوناگونی می‌توانیم انجام دهیم. روش‌های تبلیغاتی متعددی برای رسیدن به اهداف موردنظر به کار گرفته می‌شوند.

مدیران مراکز مشاوره و روانشناسی می‌توانند از اصول بازاریابی برای ارائه خدمات خود و جلب رضایت درمانجویان بهره ببرند. بازاریابی همانطور که می‌تواند به خوبی موجب ارتقاء کسب و کارهای با زمینه تجاری شود، در جوزه درمانی به ویژه حوزه مشاوره و درمان نیز کاربرد و تاثیر خود را نشان دهد.

اساس بازاریابی و استفاده از راهکارهای مختلف برای تبلیغات درمانی و سلامت به عنوان بهترین روش‌های جذب درمانجو شناخته می‌شوند.

از درمانجویان قدیمی غافل نشوید

یک گام موثر برای جذب درمانجوی جدید، برقراری ارتباط با درمانجویانی است که از قبل به مرکز مشاوره و روانشناسی شما مراجعه می‌کنند و وفاداری خود را به شما اثبات کرده‌اند.

چرا که این دسته از درمانجویان بواسطه وفاداریشان، دیگران را هم ترغیب می‌کنند برای دریافت خدمات مشاوره و روانشناسی به مرکز شما مراجعه کنند. به همین علت سعی کنید با روش‌های گوناگون آن‌ها را همواره به مراجعه و استفاده از خدمات مرکز خودتان ترغیب کنید.

بهره‌گیری از این روش و تمرکز بر درمانجویان قدیمی و البته وفادار به عنوان مهم‌ترین گام در بازاریابی درمان شناخته می‌شود.

جذب درمانجو با استخدام تیم پذیرش کاربلد

اولین نقطه ارتباط مراجعین با مرکز شما در دنیای واقعی، تیم پذیرش و پرسنل مرکز شما است. زمانی که شما از افراد متخصص، کاربلد و متعهد در تیم پذیرش مرکز خود بهره می‌برید، یکی از مهم‌ترین موارد برای جذب درمانجو را در اختیار دارید.

اهیمت موضوع همانطور که گفتیم این است که اولین نقطه ارتباط مراجعین با یک مراکز مشاوره و روانشناسی، تیم پذیرش شما است. چرا که درمانجو از طریق تماس تلفنی یا مراجعه حضوری، اولین ارتباط فیزیکی را با مرکز مشاوره و روانشناسی شما برقرار می‌کند و پرسنل و تیم پذیرش ما هستند که در این اشکال از ارتباط با درمانجو مواجه می‌گردند.

یک برخورد اشتباه و ناپسند تیم پذیرش با درمانجو کافی است تا درمانجو نسبت به حضور در مرکز روانشناسی شما یا بازگشت مجدد به آن مرکز مردد شود. سعی کنید برای توسعه کسب و کار خود نسبت به استخدام و آموزش پرسنل مرکز روانشناسی، دقت بالایی داشته باشید.

این مطلب را بخوانید: فرمول 5 مرحله‌ای استخدام پرسنل کلینیک

یک وب سایت کاربر پسند طراحی کنید.

همانطور که در دنیای واقعی پرسنل مرکز شما اولین نقطه ارتباط درمانجو با مرکز مشاوره و روانشناسی هستند، در دنیای مجازی وب‌سایت و صفحات مروبط در شبکه‌های اجتماعی هم اولین نقطه ارتباط درمانجو با شما هستند.

طراحی یک وب‌سایت کاربر پسند با محتوای مفید و موثر می‌تواند به افزایش اعتبار و رونق کسب و کار شما کمک کند و درمانحویان جدیدی را برای مراجعه به مرکز شما هدایت نماید.

تبلیغات مرکز مشاوره را هدفمند کنید.

تبلیعات محیطی، تابلوهای تبلیغاتی، تبلیغات کلیکی، تبلیغات در شبکه­‌های اجتماعی موثر و ارائه تبلیغات در بسترهای مختلف باید به صورت هدفمند و یکپارچه انجام شود.

سعی کنید نیازهای اساسی درمانجویان خود را شناسایی کنید. بر اساس این نیازها محتوای تبلیغاتی خود را درست کرده و در زمان و کانال‌های مناسب آنها را منتشر کنید.

ایجاد رضایتمندی در درمانجویان ناراضی

بدون شک بخشی از مراجعین مرکز شما، هنگام مراجعه بدون تردید با مشکلات و مسائلی در فرآیند پذیرش، مدت زمان انتظار، فرآیند درمان دچار نارضایتی و احساس ناخوشایند می‌شوند، به همین دلیل ابتدا باید تکریم مراجعه کننده ناراضی را به شیوه‌های ممکن انجام دهید.

آمار نشان می‌داد در گذشته یک مراجعه کننده ناراضی، می‌توانست بر 6 نفر تاثیر گذاشته و آن‌ها را از مراجعه بازدارد، اما امروزه یک مراجعه کننده ناراضی، بواسطه شبکه‌های اجتماعی می‌تواند تعداد قابل توجهی از افراد را از مراجعه به یک مرکز درمانی یا مرکز مشاوره بازدارد.

ارتباط با درمانجویان از طریق سامانه

راه‌اندازی سامانه‌ای برای یادآوری نوبت یکی از راهکارهایی است که موجب رضایت افراد می‌شود. امروزه نرم‌افزارهای مختلف مدیریت ارتباط با بیماران مانند نرم‌افزار مدیریت مراکز روانشناسی دکترلینک  وجود دارد که به راحتی می‌توانید از آن برای یادآوری زمان مراجعه به درمانجویان بهره ببرید.

اطلاعات کامل به درمانجویان ارائه دهید.

مواردی هستند که مراجعه کننده با دانستن آن­ها احساس می‌کند برای شما مهم هستند. چند مورد از این اطلاعات عبارتند از:

  • شفاف سازی از فرآیند درمان
  • ارائه اطلاعات کافی به بیمار در مورد مدت زمان درمان
  • روند پذیرش درمانجو
  • مدت زمان انتظار در مرکز روانشناسی

سایر موارد برای جذب درمانجو

اخلاق درمانگر و پرسنل فعال در مرکز روانشناسی، به عنوان یکی از اساسی­‌ترین اصول برای جذب درمانجو محسوب می­‌شود.

علاوه بر این، فضای داخلی مرکز روانشناسی را به گونه‌ای طراحی کنید که حسی خوشایند به مراجعه کننده القا کند.

پیشنهاد می‌شود این مطلب را بخوانید: ایده‌های دکوراسیون مناسب کلینیک روانشناسی برای جذب درمانجو

 

امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی در خصوص جذب درمانجو در مراکز مشاوره و روانشناسی خدمت شما عزیزان ارائه دهیم.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

 

شما مدیر داخلی یا منشی مرکز روانشناسی هستید؟ آیا به مشاوره جذب مراجع نیاز دارید؟ همین الان تماس بگیرید: ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴

برای مشاوره رایگان سیستم مدیریت هوشمند مراکز روانشناسی بر روی لینک زیر کلیک کنید.

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*