مهمترین پارامترها برای موفقیت مالی مدیریت کلینیک

  دکتر لینک | مهمترین پارامترها برای موفقیت مالی مدیریت کلینیک

اگر مدیریت کلینیک از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک استفاده نکند، به احتمال زیاد نمی‌تواند تحلیل درستی از وضعیت کلینیک خود داشته باشد و نتیجتا تحلیل‌ها و تصمیمات درستی در زمینه‌ی مالی کلینیک خود بگیرد.

بسیاری از مدیران کلینیک‌ها و مطب‌ها شاخصی برای ارزیابی، فعالیت کلینیک خود ندارند.چون نمی‌توانند پارامترهای کلیدی مطب یا کلینیک خود را به طور دقیق ارزیابی کنند. در حالی که اگر مطب یا کلینیک به یک نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک یا سیستمی مجهز باشد آنگاه مدیریت کلینیک می‌تواند شاخص‌های حیاتی کلینیک را به طور دقیق ارزیابی کند.

در مطالب گذشته درباره نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک و ویژگی‌های آن به تفصیل صحبت کرده‌ایم. در اینجا می‌خواهیم به پارامترهایی بپردازیم که ارزیابی آنها در موفقیت مالی کلینیک مؤثر می‌باشد. پس در ادامه با ما همراه باشید.

این مطلب را بخوانید: ضرورت استفاده از نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک

مهمترین پارامترها برای موفقیت مالی، مدیریت کلینیک، کدامند؟

الف)تعداد بیماران کلینیک در هر ماه

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک، قادر است به صورت دقیق تعداد بیمارانی که در هر ماه به مطب یا کلینیک مراجعه کرده‌اند را محاسبه کند و در پایان سال یک آمار مشخص از تعداد بیمارانی که در هر ماه مراجعه داشته‌اند را به مدیریت مطب و کلینیک ارائه بدهد.

با مشخص شدن این آمار، مدیریت کلینیک می‌تواند بطور دقیق یک استراتژی مناسب برای مطب یا کلینیک خود در نظر بگیرد. مدیریت کلینیک می‌تواند به این تشخیص برسد چه زمان‌هایی نیاز به برگزاری کمپین تبلیغاتی دارد. و چه زمان‌هایی را می‌تواند به امور دیگر اختصاص دهد.

ب)تعداد بیماران جدیدی که در ماه به کلینیک مراجعه کرده‌اند.

اگر کلینیک یا مطب به یک نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک مجهز باشد، مدیریت کلینیک به طور دقیق آمار بیماران فعلی و بیماران جدید را بدست خواهد آورد.

اگر تعداد بیماران جدید در هر ماه کم باشد قطعا در آینده تعداد بیماران مطب یا کلینیک کمتر خواهد شد. به دلیل اینکه بیماران فعلی، به دلایل مانند بهبود بیماری، مراجعه به سایر پزشکان، نقل مکان یا فوت همیشه ثابت نیستند. بنابراین اگر در هر ماه نرخ قابل قبولی از مراجعه کنندگان به عنوان بیمار جدید جذب نگردد، قطعا تعداد بیماران مطب یا کلینیک در آینده کمتر خواهد شد. نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک به راحتی در انتهای هر ماه نرخ جذب بیمار جدید را محاسبه می‌کند.

ج) درآمد دقیق هر ماه کلینیک

از آنجایی که نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک بطور دقیق تعداد مراجعات هر ماه را محاسبه می‌کند،درآمد دقیق هر ماه از طریق نرم‌افزار مدیریت قابل انداره‌گیری می‌باشد.

د) محاسبه دقیق و مجزا مبلغ هر یک از خدمات کلینیک

برخی از پزشکان نظیر دندانپزشکان، خدمات مختلفی را در کلینیک خود ارائه می‌دهند. در این مواقع نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک می‌تواند به صورت دقیق، مبلغ دریافتی و درآمد هر یک از خدمات مطب یا کلینیک را به صورت مجزا گزارش دهد.

ممکن است با گزارشی که نرم افزار به مدیریت کلینیک ارائه می‌دهد، وی تصمیم بگیرد، تبلیغات بیشتری را برای جذب بیمار به این خدمت اختصاص دهد یا نوع تبلیغات را تغییر دهد. یا بر روی خدماتی که مراجعه‌کننده بیشتری دارند، انرژی و سرمایه گذاری بیشتری اختصاص دهد.

هـ) پیاده‌سازی سیستم ارجاع بیمار

یکی از تبلیغات مؤثر در حوزه پزشکی، تبلیغات دهان به دهان است. تبلیغات که بیماران، مطب یا کلینیک را به سایرین برای مراجعه، معرفی می‌کنند. اما چطور بیماران را تشویق به این کار کنیم. بهترین ابزار برای این کار استفاده از نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک است. اما چطور؟

برای این کار از بیماران فعلی خود بخواهید، در ازاری معرفی دوستان و اقوام، درصد مشخصی از حق ویزیت یا سایر پرداختی آنها را به آنها پرداخت خواهید کرد. مثلا در ازای هر یک میلیون پرداخت معرفی شدگان، شما درصدی را به حساب بیماران واریز خواهید کرد.

افراد جدیدی هستند که به سفارش بیماران قبلی شما به مطبتان می‌آیند. هر یک از بیماران شما می‌تواند یک کد تخفیف به دوستان خود معرفی کند تا به هنگام اولین مراجعه به مطب شما ۱۰ درصد تخفیف بگیرد.

بنابراین پنجمین پارامتر مهم در موفقیت مالی کلینیک یا مطب این است که در هرماه درآمدی که از طریق بازاریابی دهان‌به‌دهان بیماران به دست می‌آورد را محاسبه کند.

ی) محاسبه دقیق بازدهی فعالیت‌های تبلیغاتی

مدیریت کلینیک می‌تواند علاوه بر بازاریابی دهان‌به‌دهان بیمارانش، از پلتفرم‌های دیگر تبلیغاتی ازجمله وب‌سایت، اینستاگرام، تلگرام، شبکه‌سازی با سایر همکاران، تبلیغات محیطی مثل تراکت یا بیلبورد، و یا تبلیغ در وب‌سایت‌های دیگر، اقدام به جذب بیمار نماید.

طبیعتاً هرکدام از این روش‌های تبلیغاتی برای مدیریت کلینیک هزینه‌بر هستند. بنابراین بسیار مهم است که مدیریت کلینیک بتواند بازدهی هر یک از این روش‌ها را جداگانه و دقیق، اندازه‌گیری نماید.

از طریق نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک مدیریت کلینیک می‌تواند پس‌ازاینکه از مراجعه‌کنندگان جدید، نحوه آشنایی را پرسید در سیستم نرم‌افزار این اطلاعات را ثبت کنید و در پایان هرماه و همچنین در پایان هرسال به‌طور دقیق بفهمد که از طریق هرکدام از پلتفرم‌های تبلیغاتی، چه تعداد بیمار جدید به مطب یا کلینیک مراجعه کرده‌اند.

بنابراین مدیریت کلینیک با یک تحلیل دقیق می‌تواند متوجه شود که کدام‌یک از پلتفرم‌های تبلیغاتی بازدهی بیشتری دارد تا در آینده تنها بر روی روش‌های تبلیغاتی‌ای سرمایه‌گذاری کند و کدام برای تبلیغات کلینیک مؤثرتر است. در صورتی که به علت عدم استفاده از نرم‌افزار مدیریت کلینیک، ممکن است سرمایه قابل توجهی به دلیل انتخاب پلتفرم تبلیغاتی اشتباه به هدر برود.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر شما به عنوان مدیریت کلینیک یا مطب نیاز به نرم‌افزار مدیریت مطب و کلینیک دارید، می‌توانید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط:

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک تحت تکنولوژی دکترلینک

چگونه یک نرم‌افزار مدیریت جامع برای مطب یا کلینیک خود تهیه کنیم؟

چرا داشتن یک نرم‌افزار مدیریت مطب ضروری است؟

آیا زمانش رسیده که به نرم‌افزار مدیریت مطب فکر کنم؟

 

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*