اهیمت سئو وب‌سایت پزشکی

  دکتر لینک | اهیمت سئو وب‌سایت پزشکی

سئو وب‌سایت پزشکی چیست؟

سئو مخفف سه کلمۀ Search Engine Optimization است که به صورت خلاصه به شکل SEO نوشته می‌شود. اگر بخواهیم این سه کلمه را به صورت دقیق ترجمه کنیم باید بگوییم «بهینه سازی موتور جستجو» اما ترجمۀ بهتر و رایج‌تر می‌تواند عبارت «بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو» باشد.

سئو و بهینه سازی سایت پزشکی این است که وب سایت شما در نتایج یک موتور جستجو امتیاز خوبی داشته باشد به عبارت دیگر به مجموعه اقداماتی که وب سایت شما را در نتایج حاصل از جستجوی یک کلمه یا عبارت در موتورهای جستجو در صفحه اول  نمایش داده شود SEO گفته می شود.

کمک به وب سایت ها برای بدست آوردن جایگاه مناسب و همچنین بهینه سازی وب سایت با کمک به روند دیده شدن، و افزایش سرعت بازاریابی آنلاین (دیجیتال مارکتینگ پزشکی)، یکی از مهم‌ترین کارائی‌های سئو می‌باشد.

کاربران زمانی که در اینترنت به دنبال موضوع خاصی می گردند، یا آدرس وب سایت مورد نظر خود را دارند و مستقیم به سراغ آن می روند و مطالب و خدمات مورد نظرشان را دریافت می کنند و یا اینکه با استفاده از موتورهای جستجوگر به دنبال موضوع مورد نظر خود برای دریافت اطلاعات در آن زمینه می گردند.

که برای حالت دوم است که اهمیت بهینه سازی سایت( SEO )خودش را نشان می دهد. موتورهای جستجو بیشترین سهم را در راهنمایی کاربران به وب سایت ها دارند و بیشترین ترافیک وب سایت ها از همین طریق تامین می شود.

اولین قدم در دیجیتال مارکتینگ پزشکی

 قدم اول در دیجیتال مارکتینگ حوزه پزشکی را می توان طراحی سایت دانست. اما طراحی سایت به تنهایی نمی تواند موجب جذب بیمار و به طبع آن افزایش درآمد شما شود. برای جذب بیماران بیشتر به مطب ، لازم است هویت شما و کسب و کارتان در فضای وب دیده شود و برای مخاطبان جذاب باشد. پس سئو سایت پزشکی را می توان اولین قدم در بازاریابی دیجیتال پزشکی دانست. پس به این دلیل که طراحی سایت پزشکی بدون سئو بی‌نتیجه است، سئو سایت پزشکی اولین قدم جهت جذب بیمار است.

با سئو سایت پزشکی و بهینه سازی سایت پزشکی ، شما می توانید خدمات پزشکی مطب خود را در معرض دید تعداد زیادی از مخاطبان قرار دهید.

سئو سایت پزشکی نتایجی از جمله افزایش ترافیک ورودی به وب‌سایت پزشکی، آشنایی با خدمات درمانی، جلب اعتماد بیماران، کسب شهرت، جذب بیمار و افزایش درآمد را بهمراه خواهد داشت.

اهداف سئو سایت پزشکی

1.برندسازی

2.بازدید بیشتر از وب سایت

3.افزایش ترافیک سایت

4.ایجاد رتبه مناسب در جستجوی موتورهای جستجوگر

5.کمک به دیجیتال مارکتینگ در حوزه پزشکی 

6.جذب بیماران

7. افزایش درآمد

چرا وب‌سایت پزشکی باید از سئو برخوردار باشد؟

تصور کنید در بهترین نقطه شهرتان دارای یک مطب پزشکی هستید. مزیت هایی که برای شما دارد چه چیزهایی می تواند باشد؟

ممکن است یکی از مزیت های داشتن مطب پزشکی در بهترین نقطه شهر جذب بیماران زیاد باشد. قطعا همین است. زمانی که مطب پزشکی شما در بهترین جای شهر باشد بیشترین بیماران متعلق به شما خواهند شد.

اگر وب‌سایت شما در صفحه اول گوگل و در رتبه‌های برتر گوگل باشد نیز مانند این است که مطب شما در بهترین نقطه شهر، و در بین رقبای خود اول هستید.

چرا وب‌سایت‌هایی که در صفحه اول و در رتبه‌های اول هستند، چنین ویژگی دارند؟

دلیلش واضح است، برای اینکه اکثر کاربران موتورهای جستجو، بر روی یکی از 5 پیشنهاد برتر در صفحه نتایج کلیک می کنند. کاربران به موتورهای جستجو اعتماد میکنند و حضور داشتن شما در موقعیت های بالا برای کلمات کلیدی که کاربر جستجو می کند، اعتماد به وب سایتتان را افزایش میدهد.

سئو سایت پزشکی می تواند شما را در صدر جستجوها قرار دهد، اگر دو وبسایت پزشکی یک خدمت مشترک را ارائه کنند، این بهینه سازی موتور جستجوی وبسایت برای شما، احتمال جذب بیمار بیشتر و درآمد بیشتر را رقم خواهد زد.

دلیل دیگری که باید وب‌سایت پزشکی از سئو برخوردار باشد، این است که با سئو می‌توانید برندسازی کنید. زمانی که وب‌سایتتان نسبت به سایر پزشکان در جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل باشد، افراد بیشتری به شما اعتماد کرده و از وب‌سایت شما دیدن می‌کنند و به مرور زمان که جایگاه وب‌سایت در صفحه اول گوگل ثابت شد، می‌توان اقدام به برندسازی کرد.

چند نکته مهم در هنگام بستن قرارداد با شرکت یا فرد مجری سئو

متأسفانه در بسیاری از موارد در حوزه سئو وب‌سایت پزشکی، پزشکان مال‌باخته می‌شوند و هیچ نتیجه‌ای نمی‌گیرند و سرمایه تبلیغاتی‌شان هدر می‌رود. در اینجا به چند مورد که در هنگام قرارداد سئو باید توجه شود را برای شما ذکر می‌کنیم:

1-حتما کلیدواژه‌های اصلی را مشخص کنید.

در قرارداد سئو حتماً باشد قید شود که مجری قرارداد تعهد می‌دهد که به ازای کدام کلیدواژه‌ها، وب‌سایت شما را به صفحه اول پیشنهادی گوگل می‌آورد.

2-حتما مدت زمان اجرای قرارداد ذکر شود.

حتماً باید ذکر کند که در چه بازه زمانی وب‌سایت شما را به ازای کلیدواژه‌های مدنظرتان به صفحه اول گوگل می‌آورد.

3- در قرارداد سئو حتماً باید جریمه عدم موفقیت ذکر شود.

باید مشخص شود که اگر در زمان تعیین‌شده موفق نشد وب‌سایت شما را به دلیل انجام ندادن کار یا نداشتن مهارت نتوانست به صفحه اول گوگل بیاورد چه مبلغی از قرارداد کسر می‌شود.

4- در قرارداد سئو باید مشخص شود به ازای پولی که می‌پردازید چند ماه در صفحه اول گوگل خواهید ماند.

ممکن است مجری قرارداد به شما بگوید هزینه سئو به ازای 5 کلمه ۲۰ میلیون تومان است و تعهد دهد طی ۶ ماه وب‌سایت شما را به ازای این کلمات به صفحه اول گوگل می‌آورد.

در قرارداد باید حتما قید شود بعد از ۶ ماه به چه مدت در صفحه اول خواهید ماند.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در جذب بیمار کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر برای سئو سایت پزشکی خود نیاز به راهنمایی دارید، می‌توونید با مشاوران ما در مجموعه دکترلینک تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان.

مقالات مرتبط:

کمپین ایمیل مارکتینگ برای پزشکان

معرفی بهترین شبکه‌های اجتماعی برای پزشکان

توصیه‌هایی برای مدیریت صفحه اینستاگرام برای پزشکان

چطور پزشکان تازه کار، اولین بیماران مطب خود را پیدا کنند؟

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*