اهمیت بازاریابی در حوزه پزشکی

  دکتر لینک | اهمیت بازاریابی در حوزه پزشکی

در حالی که تقاضا برای پزشکان با توجه به جمعیت سالخورده، درمان های جدید و راه حل های نوین بیمه در حال افزایش است، رقابت بین پزشکان از جمله سیستم های بیمارستان، کلینیک، مطب‌های خصوصی و دیگر موارد در حال افزایش است. این وضعیت باعث افزایش وابستگی بیشتر به استراتژی‌های بازاریابی پیچیده‌تر برای جذب بیماران به ارائه دهندگان خدمات پزشکی می‌‌شود

منصفانه است بگوییم که بیماران علی‌الخصوص بیمارانی با نرخ سنی زیر ۴۰ سال (جمعیت قالب کشور) علاقه‌مند به همکاری با هوشمندترین و کارآمدترین متخصصان موجود هستند. بعید است بیماران یا خانواده نزدیک بتوانند دانش و توانایی پزشکان را ارزیابی کنند. این به این معنی است که بیماران باید به دیگر ابزارها متکی باشند تا تصمیم بگیرند که چه کسی برای مراقبت و درمان آنها مناسب است. این فرآیند تصمیم‌گیری به عنوان یک راهنمای فکری در بازاریابی پزشکی عمل می‌کند و به یافتن راهکارهای جذب بیماران جدید، در زمان مناسب  و اطمینان از بازگشت بیماران منجر می‌گردد

عوامل بسیاری در جستجوی بیماران برای پزشک مورد نظر موثر است. وضعیت مالی بیمار، شیوه زندگی، نوع بیمه درمانی آنها، موقعیت جغرافیایی و کیفیت زندگی آنها نقش مهمی در تصمیم گیری در مورد نحوه رسیدگی به خدمات پزشکی دارند. با این حال، بازاریابی می تواند تعیین کننده نوع و نحوه تصمیم‌گیری در بیماران گردد. در حقیقت، بازاریابی در حوزه پزشکی و به ویژه رهبری اندیشه می‌توانند منجر به تغییر در تصمیم گیری و جذب بیمار گردد

بسیاری از پزشکان در حال استفاده از مدل بازاریابی رهبری فکر هستند. آنها از طریق وب سایت‌های آموزشی، خبرنامه‌ها، وبینارها، سمینارها و کتاب‌ها در موضوع شیوه‌های پزشکی در حال تلاش برای برقراری و آموزش استاندارد‌های خدمات درمانی به بیماران بوده و با طرح آنکه می توانند این استاندارد را ارائه دهند و به جذب بیماران جدید بپردازند

آیا واقعا بازاریابی در حوزه پزشکی ضرورت دارد؟ مطمئن باشید بازاریابی در حوزه پزشکی ضروری است! از خود بپرسید چطور بیماران (آینده نگر) بدانند شما بهترین، باهوش ترین و با تجربه ترین گزینه برای آنها هستید ؟ بسیار مهم است شما یک متخصص در یک منطقه خاص باشید

یکی از محبوب ترین روش های بازاریابی پزشکی، رویکرد رهبری فکر است. از امکانات آموزشی مانند خبرنامه ها، وب سایت ها، فیلم ها، کتاب ها و وبینارها برای تبادل اطلاعات مهم پزشکی بهره گرفته می شود. این روش راهی قدرتمند برای شناخت شما توسط مردم، دیدن شما به عنوان رهبر در رشته تخصصی تان می باشد

شاید یکی از بزرگترین نشانه‌های ضرورت بازاریابی پزشکی، گسترش آژانس‌های بازاریابی است که به طور خاص به صنعت پزشکی متمرکز شده است. از یک دیدگاه بازاریابی، طب سنتی یک کسب و کار درست مثل هر نوع دیگری است. با این حال ممکن است متخصص جراحی قلب باز باشید، احتمالا متخصص بازاریابی مستقیم نیستید

در این راستا متخصصان بازارایابی پزشکی در کنار شما حضور می‌یابند. آنان با شناخت بازار و درک تفاوت‌های ظریف صنعت پزشکی می‌توانند در بازاریابی پزشکی جهت رسیدن به  اهداف زیر با شما همراهی نمایند

استراتژی بازاریابی پزشکی: دربازاریابی خدمات درمانی باید استراتژی‌هایی تدوین و اجرا نمود که محصولات و خدمات سازمان به خوبی در نتایج موتورهای جستجو دیده شوند. این بدان معناست که شما به یک وب‌سایت قوی، استراتژی شبکه‌های اجتماعی، ‌استراتژی تولید محتوا و سئو نیاز دارید

نام تجاری : در حوزه پزشکی بسیار شاهد این بوده‌ایم که افرادی بیشتر از توانایی و تخصصشان شهرت یافته‌اند و این در حالی است که بسیاری با تخصص  بیشتر در آمد و شهرت کمتری دارند. مردم،  محصولات یا خدمات شما را با نام تجاریتان می‌شناسند. این یکی از اولین چیزهایی است که باید به آن فکر کنید و تا آخر با کار شما همراه خواهد بود

توسعه وب سایت : فقط کافی است سایت داشته باشید. سایت شما باید قانع کننده باشد و خوانندگان را با محتوای مناسب و قابل تفکر جذب کند

شبکه های اجتماعی: شبکه‌های اجتماعی پزشکان به کانال‌های ارتباطی خوبی برای به دست آوردن اطلاعات در مورد بهداشت و مسائل پزشکی و همچنین مکانی برای اینکه افراد با بیماری های مختلف با افراد مشابه خودشان بیشتر آشنا شود و مشکلات و تجربیاتشان را به اشتراک بگذارند تبدیل شده اند. حضور، تبادل اطلاعات و ایجاد ارتباطات در شبکه های اجتماعی در معرفی حائز اهمیت بسیاری است

اصول اولیه را فراموش نکنید

مهم است به یاد داشته باشید در حالی که بازاریابی پزشکی، ابتکاری در حال رشد، رونق و محبوبیت است، برخی اصول اولیه کسب و کار وجود دارد، که هرگز نباید نادیده گرفته شوند

ارجاعات: یکی از عوامل موفقیت در پزشکی برای یک پزشک خاص معرفی وی توسط بیماران به دیگران است. به یاد داشته باشید، بازاریابی دهان به دهان در جذب بیمار را هرگز دست کم نگیرید. درمان برای بیمار اولویت است اما درمانگر قابل اعتماد اولویتی بالاتر دارد

پیگیری: هر چند وقت یکبار با  بیماران خود تماس می گیرید؟ اصلا تا به حال این کار را کرده اید؟ حتی همین بیماری که دیروز به شما مراجعه کرده است و از خدمات یا محصول شما استفاده  نموده؟ تاکنون شده با یکی از بیماران تماس گرفته اید و از اعتمادش به شما تشکر کرده اید؟ تحقیقات نشان  داده است%48 از ارائه دهندگان درمان هیچگونه ارتباطی جهت پیگیری با بیمار برقرار نمی کنند، چرا شما باید در بین این %48 باشید؟

احترام: در ملاقات های خود به بیمار احترام بگذارید، برنامه ریزی کنید، قدردانی کنید و ارجاع ها و بیماران جدید را تأیید کنید

احترام متقابل طولانی است. وقتی که درگیر روش های جدید بازاریابی پیشرفته میگیرید، ابتکارات را فراموش نکنید. همیشه نیاز به پزشک خواهد بود. بنابراین تمرکز بر روی یک دکتر خاص، عالی است و اجازه دهید با تلاش های بازاریابی خود برتری خود را بر جسته کنید

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری پیشنهادی ما برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

لطفا نظر خود را درباره این پُست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

مقالات مرتبط
اشتباهات رایج در ارتباط با بیمار

ارتباط چشمی با بیماران

سی و پنج مورد از بهترین نظریه های بازاریابی پزشکی

آشنایی با منشور حقوق بیمار

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*