اهمیت استخدام بهترین افراد برای کلینیک

  دکتر لینک | اهمیت استخدام بهترین افراد برای کلینیک

انتخاب کارمند لایق کلید موفقیت مدیریت کلینیک و مطب است. هیچ‌چیز به اندازه توانایی شما در انتخاب کارکنان مناسب در ساختن آینده‌تان اهمیت ندارد. یک اشتباه در انتخاب به‌ تنهایی می‌تواند به کم‌کاری و شکست در یک حوزه مهم و اغلب شکست کل سازمان منجر شود.

اولین قانون مدیریت به انتخاب مربوط می‌شود. تقریبا 95 درصد موفقیت یک کلینیک در درجه اول به افرادی بستگی دارد که برای کار در آن سازمان انتخاب شده‌اند. اگر این کار را به‌ طرز صحیحی انجام دهید معمولا بقیه کارها نیز به‌ طرز صحیحی انجام می‌شوند. اگر افراد نامناسبی را انتخاب کنید هیچ کار دیگری درست از پیش نمی‌رود.

اگر با عجله کسی را استخدام کنید، بعدا از این کارتان پشیمان خواهید شد. بسیاری از بدترین مشکلات کاریتان به این مسئله مربوط می‌شود که یکی از افراد را سریع انتخاب کرده‌اید. به‌ محض اینکه آن شخص کارش را شروع می‌کند و مشخص می‌شود که فرد مناسبی نیست، مجبور می‌شوید مقدار زیادی از وقت، انرژی و احساستان را برای توجیه کردن تصمیمی‌ که گرفته‌اید و روبه‌رو شدن با مشکلات داشتنِ یک کارمند نامناسب صرف کنید. به همین دلیل مدیریت مطب یا کلینیک باید به برخی مسائل توجه ویژه ای داشته باشد، که در این مقاله به آن پرداخته می شود.

اولین گام

اولین و مهمترین گام در استخدام پرسنل مطب یا کلینیک این است که مدیریت مطب یا کلینیک بداند به دنبال استخدام چه نیرویی است. در ابتدای امر اولین نکته ای که مدیریت مطب یا کلینیک  باید به آن توجه داشته باشد این است که عنوان شغلی جهت استخدام دقیقا چیست؟ برای این عنوان شغلی چه مهارت هایی لازم است؟ فرد موردنظر چه ویژگی های شخصیتی باید داشته باشد و نهایتا به چه مهارت های ارتباطی نیازمند است. وقتی از روز اول همه چیز را مشخص می کنیم انتخاب بین متقاضیان کار راحت تر می شود.

آگهی استخدام برای یافتن بهترین گزینه

بعد از تعیین مهارت هایی فرد برای شغل موردنظر باید آگهی استخدام به روش هایی از قبیل انتشار در روزنامه ها، شبکه های اجتماعی، وب سایت های مرتبط ، وب سایت کاریابی ها و ...منتشر گردد تا متقاضیان کار، رزومه خود را برای مدیریت مطب یا کلینیک ارسال کنند. استفاده از شبکه های اجتماعی، وب سایت کاریابی ها موجب می شود افراد بیشتری آگهی را مشاهده کرده و در نتیجه رزومه بیشتری دریافت می گردد. این اقدام سبب می گردد مدیریت مطب یا کلینیکبتواند از بین متقاضیان بیشتری فرد موردنظر خود را استخدام کند.

بهترین زمان برای استخدام کارمندان
این که مدیریت مطب یا کلینیک
 چه زمانی اقدام به استخدام کارمند جدید برای مطب یا کلینیک نماید به مسائلی متعددی بستگی دارد. از جمله وسعت و گستردگی مطب یا کلینیک، میزان مراجعین، درآمد مطب یا کلینیک.
زمانی که گستردگی و مراجعین مطب یا کلینیک به حدی رسید مدیریت مطب یا کلینیک می تواند با استفاده از یک روش به این نکته پی ببرد که آیا زمان استخدام کارمند جدید رسیده است یا خیر.
مدیریت مطب یا کلینیک باید بر اساس درآمد ماهانه محاسبه کند که هر ساعت از کار چه میزان ارزش دارد. در واقع میزان درآمد ماهانه و تعداد ساعات کاری در هر روز میزان ارزش کار در یک ساعت را تعیین می کند. و اگر کارمندی استخدام شود که با مبلغی پایین تر از میزان ارزش کار حاصل در یک ساعت بتواند بعضی از کارها را انجام دهد، زمان استخدام فردی برای آن سمت شغلی رسیده است.

اما اگر مطب یا کلینیک با مشکلات جدی رو به رو شده است و در درآمدزایی به مشکلی برخورد کرده است، این را بدانیم که استخدام نیرو مشکلی را حل نخواهد کرد. ابتدا  با مشاوره مشکل موجود در سیستم را شناسایی و سپس برای برطرف کردن آن اقدام کنیم.

تنظیم یک دوره برای همکاری بصورت آزمایشی

بعد از اینکه تصمیم خود را نهایی کردیم بهتر است با متقاضی کار توافق کنیم که ۳ ماه به صورت آزمایشی با هم کار خواهیم کرد و بعد از ۳ ماه هر دو طرف تصمیم گیری خواهیم کرد که آیا همکاری ما ادامه داشته باشد یا خیر! تا هم ما و هم متقاضی کار این فرصت را داشته باشند که در صورت عدم تمایل قطع همکاری کنند.

شیوه درست برای رهبری کارمند جدید اتخاذ کنیم

زمانی که فرد مشغول به کار می شود باید توجه داشته باشیم که هرچقدر هم سابقه کار در مجموعه های دیگر را داشته باشد باز هم ابهامات و سوالاتی وجود دارد که باید به آن ها جواب داده شود.

پس لازم است برای رهبری کارمند جدیدی که استخدام کردیم ابتدا به مدت یک هفته تمام کارهایی را که باید انجام دهد را مو به مو اشاره کنیم تا با محیط و قوانین کاری ما کاملا آشنا شود.

بعد از آنکه نیروی جدید به امور مسلط شد، مدیریت مطب یا کلینیک باید کار را به او بسپارد و فقط نظارت داشته باشد و هر چند روز یا هر هفته یک گزارش کار دریافت کند تا ببیند کارها به درستی پیش رفته است یا خیر!

همه چیز از اول شفاف باشد!

 اصل اول استخدام ، مشخص کردن دقیق ویژگی های کارمند مورد نظر توسط مدیریت مطب یا کلینیک است. این کار بسیار اهمیت دارد که باعث شفافیت برای خود مدیریت و برای متقاضی کار خواهد شد.

زمانی که کار را به صورت دقیق و شفاف مشخص می شود مدیریت مطب یا کلینیک می تواند مطمئن باشد که در ادامه مسیر همه چیز خوب پیش خواهد رفت.

وقتی موضوعی را درست و شفاف بیان نشود امکان برداشت اشتباه از هر دو طرف وجود دارد. پس لازم است مدیریت مطب یا کلینیک هم در زمان استخدام و هم در زمان شروع به کار کارمند جدید خود، حتما شفاف باشد و دقیقا مشخص کندکه کارها با چه روالی،در چه زمانی و با چه کیفیتی انجام شود.

آموزش پرسنل

وقتی کارمندی برای چند سال با در مکانی کار می کند ولی برنامه ای برای آموزش خود ندارد به مرور زمان انگیزه کار کردن او نیز کمتر می شود.

پس خوب است مدیریت مطب یا کلینیک برای آموزش پرسنل خود سرمایه گذاری کند. زیرا این کار در آینده به سود خود  مدیریت مطب یا کلینیک است. پس حتما روی آموزش پرسنل و کارمندان خود در هر سمت و جایگاهی که هستند باید فکر شود و برنامه ای داشته باشد و به آن به چشم هزینه برای مرکز درمان یا مطب خود نگاه نکند.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

9 نکته برای جلب اعتماد بیماران

هفت فعالیت حیاتی در مدیریت مطب و کلینیک

چه زمانی برای توسعه کسب و کار کلینیک مناسب است؟

چهار قدم برای متمایز شدن از سایر مراکز درمانی

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*