تاثیر شبکه سازی در جذب بیمار

  دکتر لینک | تاثیر شبکه سازی در جذب بیمار

شبکه سازی، انتقال سریع و آسان اطلاعات را مهیا می کند. شما معمولا هر روز در حال شبکه سازی هستید. وقتی در حال صحبت با یکی از دوستانتان هستید ممکن است به او دیدن یک فیلم، رفتن به رستوران خاص یا مطالعه کتابی جذاب را پیشنهاد دهید. همچنین ممکن است او از ملاقاتی که با فرد مشهوری داشته است با شما صحبت کند.دقیقا مثل همین کاری را که در زندگی شخصی خود انجام می دهید، می توانید در زندگی حرفه ای خود به منظور شکار فرصت های شغلی مناسب انجام دهید.

شبکه‌سازی یک فعالیت تجاری، اجتماعی-اقتصادی است که توسط آن کسب‌وکارها و کارآفرینان برای ایجاد روابط تجاری و شناسایی، ایجاد و یا عمل بر فرصت‌های تجاری متعهد می‌شوند، اطلاعاتشان را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند و به دنبال شرکای بالقوه برای همکاری و سرمایه‌گذاری می‌گردند.یکی از اهداف ضمنی شبکه‌سازی یا بهتر بگویم شبکه‌های تجاری ایجاد روابطی است که در آینده ممکن است برای ما فرصت‌های شغلی و یا پروژه‌هایی را به ارمغان آورد. این‌کار عمدتاً در رویدادهایی مانند کنفرانس‌ها، کنگره‌ها، سمینارها و دوره‌های آموزشی و یا بعضاً در جلسات اتفاق می‌افتاد.

شبکه‌سازی به معنای ایجاد ارتباط مؤثر و متقابل با افرادی است که در حوزه کاری شما قرار دارند.

شبکه‌سازی یک راهکار استراتژیک در حرفۀ پزشکی است و مبنای آن این است که از روش‌هایی استفاده کنید تا با افرادی که می‌توانید سود متقابل برای یکدیگر ایجاد کنید، ارتباط بگیرید.

چرا شبکه سازی کنیم؟

یکی از تأثیرگذارترین موارد در  حفظ ارتباط با بیماران فعلی و جذب بیمار جدید در واقع با شبکه‌سازی حصول پیدا می‌کند و همان‌طور که از اصل واژه شبکه‌سازی مشخص است وقتی که ما ارتباطمان را با بیمارانمان حفظ کنیم در واقع می‌توانیم از شبکه ارتباطی آنها نیز استفاده کنیم و بیماران خود را افزایش دهیم. چون بیمار ما را معرفی می‌کند. ولی برای این منظور باید بر روی کیفیت روابط بیشتر از کمیت آن تمرکز کنیم.

اگر پزشکی به بیمار خود بگوید که حاذق و کارآزموده است، تاثیر آن روی دیدگاه بیمار نسبت به شما، بسیار کم است.

اگر یکی از اقوام یا دوستان بیمار شما را به عنوان پزشکی کارآزموده معرفی کند، تاثیر بیشتری نسبت به روش اول دارد.

اما اگر یک پزشک شما را به بیماران خود معرفی کند، تاثیر آن فوق العاده خواهد بود.

 هر پزشک نیاز دارد با گروهی از پزشکان و افرادی که می‌توانند بیماران را به او ارجاع دهند، شبکه‌سازی کند و ارتباط متقابل داشته باشد. 

وقتی گروهی از پزشکان با یکدیگر تشکیل شبکه می‌دهند، به این معنا نیست که به یکدیگر وابسته هستند! بلکه هریک از آن‌ها مستقل است، موفقیت فردی دارد، بیماران وفادار دارد، پرسنل و دستیاران مجرب دارد و تبلیغات مستقل در حوزه خود انجام می‌دهد. اما ارتباط متقابلی با دیگر افراد موفق و متبحر ایجاد کرده است که رشد و موفقیت گروهی را به همراه دارد و هریک از پزشکان این شبکه به رشد پزشکان دیگر کمک می‌کند.

وقتی حوزه خاصی از تخصص خود را انتخاب می‌کنید ممکن است بیمارانی به شما مراجعه کنند که نیاز دارند به پزشک دیگری ارجاع داده شوند.
به‌عنوان‌مثال: ممکن است بیماری به شما که متخصص دندانپزشکی هستید مراجعه کند. شما فقط جراحی لثه انجام می‌دهید اما بیمار نیاز به ارتودنسی داشته باشد. در این شرایط بهتر است به‌جای اینکه فقط بگویید درمان ارتودنسی انجام نمی‌دهید و پیدا کردن پزشک مربوطه را به بیمار واگذار کنید، یکی از پزشکان متبحری را که می‌شناسید به او معرفی کنید. از طرفی با پزشکانی که بیماران را به آن‌ها ارجاع می‌دهید، رابطه متقابل ایجاد کنید تا وقتی بیماری به آن‌ها مراجعه می‌کند و نیاز به جراحی لثه دارد، آن پزشکان شما را به بیماران خود معرفی کنند.

ایجاد شبکه به معنی ارتباط متقابل با تعداد کمی از پزشکان نیست. هراندازه با تعداد بیشتری از پزشکان در ارتباط باشید و بیماران را به یکدیگر ارجاع دهید، شبکه‌تان وسیع‌تر و قدرتمندتر خواهد بود. ایجاد شبکه می‌تواند فراتر از ارتباط با همکاران پزشک باشد.

به‌عنوان‌مثال:
یک پزشک ارتوپد می‌تواند با سالن‌های ورزشی اطراف مطب خود ارتباط بگیرد تا در صورت بروز آسیب‌های ورزشی، ورزشکاران به مطب او ارجاع داده شوند.
یک جراح پلاستیک می‌تواند با کلینیک‌های لیزر و زیبایی ارتباط بگیرد.
یک کلینیک لیزر و زیبایی می‌تواند با سالن‌های زیبایی زنان شبکه‌سازی کند.
یک متخصص تغذیه می‌تواند با مربیان ورزشی شبکه‌سازی کند.
یک فیزیوتراپ می‌تواند با یک جراح مغز و اعصاب همکاری کند و …
این‌ها نمونه‌هایی از شبکه‌سازی با افرادی فراتر از همکاران بود.

نکته مهمی که در مورد ایجاد شبکه ارتباطی مؤثر و قدرتمند باید به آن توجه شود این است که با افراد قوی و نه افراد ضعیف‌تر از خود، شبکه‌سازی کنید. افرادی که در شبکه ارتباطی شما قرار دارند باید هم‌سطح شما و یا موفق‌تر از شما باشند. اگر بیمار خود را به فردی ارجاع دهید که توانایی‌های بالایی ندارد در بلندمدت باعث می‌شود دیدگاه بیمارانتان نسبت به خود شما هم منفی شود و در روند برندسازی شما اختلال ایجاد شود.

لطفا نظر خود را درباره این پُست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

تبلیغات آزمایشگاه های تشخیص پزشکی

عوامل موثر در گردشگری سلامت

بررسی آمیخته بازاریابی در بازاریابی پزشکی

جذب بیمار از نسل هزاره سوم

 

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*