مزایای برگزاری وبینار برای پزشکان

  دکتر لینک | مزایای برگزاری وبینار برای پزشکان

در عصر کرونا که کسب و کارها مختل و حتی آموزش‌های ضروری از قبیل مدارس و دانشگاه‌ها تعطیل شده است، تکنولوژی «وبینار» جایگزین مناسبی برای آموزش از راه دور با حفظ فاصله فیزیکی است.

روزگاری که ما در آن زندگی می‌کنیم، روزگار تلاش برای دستیابی به حداکثر از حداقل است؛ به عبارت دیگر، امروزه همه به دنبال افزایش بهره‌وری و کارآمدی و کاهش مشقت و فعالیت‌های اضافی هستیم، اینترنت یکی از آن ابزارهایی است که از زمان ظهور خود در این راستا کمک شایان توجهی به ما کرده است.

در واقع، بسیاری از پیشرفت‌های امروز بشر مرهون همین راحتی و در عین حال کارآمدی چندین برابری است که اینترنت برای ما به ارمغان می‌آورد. یکی از عرصه‌هایی که این ابزار و رسانه قدرتمند بر آن سایه افکنده، مبحث برگزاری و شرکت در همایش‌ها و سمینارهای مختلف است.

در واقع آنچه که پیش از این در قالب گردهمایی تعدادی از کارشناسان، مخاطبان و مسوولان یک حوزه مشخص و با عنوان «سمینار» برگزار می شد، امروزه با استفاده از فناوری اینترنت و فضای مجازی در بستر جدیدی با نام «وبینار» (سمینار مجازی) برگزار می شود. 

وبینار چیست؟

وبینار مخفف اصطلاح Web-based seminar است که به معنی یک ارائه، سخنرانی، کارگاه یا سمینار مبتنی بر فضای وب است؛ وبینارها به صورت مجازی از طریق نرم‌افزارهای ویدیوکنفرانس اجرا می‌شوند، بنابراین یکی از روش‌های فوق‌العاده جذاب و پویا برای انتقال اطلاعات به مخاطبانی هستند که از لحاظ جغرافیایی در مناطق مختلف پراکنده هستند.

به زبان ساده، وبینار یک سمینار یا همایش است که به صورت اینترنتی برگزار می‌شود؛ لذا از طریق وبینار می‌توان بدون نیاز به اجاره فضا و حضور فیزیکی، یک جلسه مجازی را با گروهی از حاضرین برگزار کرد.

ویژگیهای یک وبینار

  • کنفرانس چند جهته

  • امکان بارگیری و تماشای ارائه‌ها و فیلم‌ها

  • گفتگوی متنی
  • صفحه دیجیتال
  • نظرسنجی‌ها
  • اشتراک‌گذاری از طریق دسکتاپ به عنوان یک ارائه دهنده
  • ضبط برنامه برای تماشای مجدد

چرا باید از وبینارها استفاده کنیم؟

یکی از مزایای اصلی وبینارها این است که محدود به مکان خاصی نیستند، ارائه دهنده یک Webinar می تواند در هر نقطه از دنیا آن را اجرا کند در حالی که مخاطبین هم می توانند در نقطه دیگری از دنیا در آن حضور یابند.

بر خلاف حضور فیزیکی در یک سمینار، مخاطبین شانس بسیار بیشتری برای حضور در این نوع سمینارهای آنلاین را دارند. (بدون داشتن دغدغه مسافرت و رزرو هتل)

همواره وبینارها به شکل یک فرمت خاص نیستند. وبینارها را می توان ضبط و در آینده آن را منتشر کرد و یا به فرمت های گوناگونی تغییر داد.

علاوه بر این وبینارها در جلب توجه مخاطبین بسیار قدرتمند هستند.

وبینارها یک شیوه ایده آل برای فراهم آوردن یک ارتباط بین شما و مخاطبین هستند. اگر شرکت کنندگان در مورد ارائه یا محصولی که در آن نمایش می دهید سوالی داشته باشند آن را مطرح می کنند، که این در نهایت موانع تبدیل (تبدیل مخاطب به مشتری) را از بین خواهد برد.

باید بگوییم اگر میخواهید بیشتر دیده شوید، درآمد بیشتری کسب کنید و در مقابل کمتر هزینه کنید بهتر است وبینار برگزار کنید.

مزیت های برگزاری وبینار برای پزشکان

شاید تا اینجا از خودتان پرسیده باشید برگزاری وبینار برای یک پزشک چه ضرورتی دارد. باید این نکته را خاطر نشان کنیم برگزاری وبینار فرصت خوبی برای معرفی تخصص پزشک، برندسازی شخصی، جذب بیمار و تبدیل شدن به یک رهبر در حوزه تخصصی پزشک می باشد. در ادامه به برخی از مزایای برگزاری وبینار اشاره می کنیم

1. به عنوان یک پزشک می‌توانید ارزش فوق‌العاده‌ای بدست آورید

یکی از اصلی‌ترین دلایلی که پزشکان باید در وهله اول به خاطر آن شروع به انجام وبینار ‌کنند، کسب ارزش و برندسازی شخصی است. وبینارها واقعا اگر از کیفیت و کمیت خوبی برخوردار باشند می‌توانید از طریق آن مخاطبان خود را  ساعت‌ها درگیر نگه دارید. با برگزاری وبینار، بیماران شما می‌توانند از شما  سوالات خود را بپرسند و در زمان واقعی از آموزش شما بازخورد بگیرند. یا پزشکان جوان از تجارب و تخصص پزشکان حاذق برخوردار شوند.

2. استفاده از وبینار به عنوان یک ابزار بازاریابی 

در اغلب موارد، وبینار می تواند به عنوان یک ابزار در استراتژی بازاریابی برند پزشکی شما مورد استفاده  قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که استفاده از وبینار مختص شرکت‌های بزرگ نیست و یک پزشک نیز می‌تواند از مزایای آن بهره‌برداری کند. در این حالت، با مشاوره پزشکی به مخاطبان و بیماران، آنها به مهارت، دانش و تخصص شما پی خواهند برد. و این زمینه ای برای افزایش مراجعات و جذب بیمار را برای شما فراهم خواهد کرد

3. ارائه محتوای رایگان و بدون تبلیغ برای توسعه روابط و جذب بیمار

معمولاً در انتهای هر وبینار تلاش می‌شود تا به نحوی مخاطبان به خرید محصول یا سرویس خاصی رغبت پیدا کنند، اما به جای این کار می‌توان یک وبینار بدون تبلیغ برگزار کرد تا صرفاً مخاطبان با شما و توانایی شما بیشتر آشنا شوند. در این حالت، تمام کاری که مخاطب برای حضور در وبینار باید انجام بدهد ثبت نام با یک آدرس ایمیل است. هدف اصلی در این نوع وبینار، اثبات تخصص و توسعه روابط از طریق ارزش آفرینی و جذب بیمار است.

4. برگزاری جلسات پرسش و پاسخ زنده

یکی دیگر از روش‌های کارآمد برای استفاده از وبینار توسط پزشکان، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ زنده‌ای است که در آن‌ها به سؤالات بیماران خود در حوزه تخصصی تان پاسخ می‌دهید. 

از این نوع از وبینار می‌توانید به عنوان فرصتی برای انتقال مخاطبین بالقوه از مرحله شناخت شما به مرحله جذب بیمار  استفاده کنید. 

5.شما را به عنوان یک رهبر در حوزه تخصصی تان نشان می‌دهد

ممکن است با خود بگویید این یک وبینار رایگان است. چه کسی اهمیت می‌دهد؟ اما مخاطبان شما اهمیت می‌دهند. و این تنها به  این دلیل است که رایگان بودن به معنای این نیست که هیچ محتوایی برای مبادله وجود ندارد. مخاطبان شما برای حضور در یک وبینار باید ثبت نام کنند، تاریخی را مشخص کنند، زمان برگزاری رویداد را به خاطر بسپارند و وقت خود را در آن زمان خالی کنند و پس از آن در حدود 3 ساعت از وقت خود را به شما اختصاص دهند. مخاطب شما همه این کارها را انجام می‌دهد تا فقط به شما گوش کند که شما درباره یک موضوع خاص صحبت کنید. این شما را به عنوان یک متخصص نشان می‌دهد.

6.شما می‌توانید بیماران جدیدی را جذب کنید.

تقریبا هر شغلی با مشتریان بالقوه و Lead‌های خود پیشرفت می‌کند. متاسفانه اکثر مشاغل فاقد Lead باکیفیت هستند و وبینارها یک راه عالی برای این موضوع و در نهایت تبدیل مخاطبین بالقوه به بیماران جدید می‌باشند. در هنگام برگزاری وبینار نوعی ثبت‌نام پیش‌بینی می‌شود. افراد با ثبت‌نام و ارسال نام، ایمیل و برخی اطلاعات دیگر برای ورد به یک وبینار آشنا هستند. آن‌ها درواقع خود را به عنوان یک lead کاندید کرده‌اند و به آنچه شما ارائه می دهید علاقمند هستند و تصمیم گرفته‌اند اطلاعات بیشتری درمورد آن بیاموزند.

7.شما می‌توانید با استفاده از وبینار سایر پزشکان جوان و تازه وارد را جذب کنید

یکی دیگر از مزایای برگزاری وبینار برای پزشکان این است که پزشکان جوان و تازه وارد با شرکت در وبینارهای آموزشی با تجارب، دانش و مهارت پزشکان با تجربه آشنا خواهند شد و بالطبع اشتراک گذاری دانش، شما را به یک فرد رهبر در حوزه تخصصان تبدیل خواهد کرد.

همچنین سایر پزشکان مرتبط با شما آشنا خواهند شد و این روش مسیر خوبی برای شبکه سازی با سایز پزشکان و مراکز درمانی است.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

پرسونال برندینگ در پزشکی

روش های تبلیغاتی برای پزشکان

کاهش بیماران و جذب بیمار مسأله‌ی اساسی مراکز درمانی

آموزش نحوه برخورد با بیماران

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*