مزایای خلق یک برند پزشکی

  دکتر لینک | مزایای خلق یک برند پزشکی

اغلب انتخاب های ما در هنگام خرید یا دریافت خدمات، بر اساس برندسازی اثر گذار ارائه دهنده کالا یا خدمات صورت می گیرد. در اکثر موارد ما به سمت برندهایی سوق داده می شویم که می توانیم با خود برند یا با کیفیت آن برند ارتباط برقرار کنیم. توسعه برند عضو لاینفک استراتژی بازاریابی است. برند ارزش اصلی یک کسب و کار را برای مخاطبان خود تعریف می کند و به مخاطبانی که با آن برند ارتباط برقرار کرده اند، وعده کسب تجربه ای منحصربفرد را می دهد.

ارتباط برندینگ با تخصص پزشکی

خدمات درمانی و تخصص پزشکی هم یک نوع کسب و کار محسوب می شود و برای توسعه نیاز به برندسازی دارند. در یک فعالیت درمانی، برند آن چیزی است که بیماران با دیدن شما به عنوان پزشک یا مطب و مرکز درمانی شما، پس از ارتباط با شما و کارمندان شما حس می کنند. این شامل کارهای تبلیغاتی شما مانند پوستر و جزوات، دکوراسیون مطب، نحوه رفتار پرسنل درمانی، وب سایت و نحوه حضور شما در فضای مچازی و شبکه های اجتماعی که مدیریت مطب و کلینیک برای بیماران در نظر گرفته اید می شود.

چرا برندینگ در پزشکی مهم است؟

برندسازی در زمینه خدمات درمانی بسیار مهم است. به این خاطر که هیچ چیز مهم تر از سلامتی نیست. ممکن است فردی از یک فروشنده که او را نمی شناسد خریدهای انجام دهد اما در امور پزشکی چطور؟ در مسائل مربوط به خدمات درمانی افراد باید به ارائه دهندگان خدمات درمانی اعتماد کنند، چه آنها را بشناسند یا نه.

اگر به عنوان پزشک یا مدیریت مطب و کلینیک به اعتبار نیاز دارید، پس به برندسازی هم نیاز پیدا خواهید کرد این دو مسئله همیشه با هم مرتبط هستند. به این دلیل که تخصص پزشکی و مدیریت مطب و کلینیک مانند سایر کسب و کارها، به نوعی ارائه دهنده خدمت می باشد.

برندسازی موجب می شود هم بین شما و رقبایتان تمایز ایجاد شود و هم در ذهن بیماران نسبت به شما اعتماد و اطمینان خاطر بوجود آید.

ایجاد برند پزشکی

شاید برند پزشکی شما در بعضی جنبه ها با سایرین مشابهت داشته باشد، اما مدیریت مطب و کلینیک باید سعی کند ویژگی های منحصر بفرد و متفاوت در مطب یا کلینیک به نمایش بگذارد. البته ویژگی هایی که طیف وسیعی از جامعه پذیرای این ویژگیها باشند.

هنگامی که چهره ای موفق به جامعه عرضه نمایید، همین خود یک دارایی ارزشمند در عرصه برندینگ پزشکی خواهد بود.

همین تمایز نسبت به دیگر رقبا مهمترین فاکتور در ایجاد برند پزشکی موفق خواهد بود.

شرط تبدیل شدن به یک برند پزشکی موفق و قدرتمند این است که برند شما در تمام زوایای زندگی شخصی و کاری شما جریان داشته باشد، به عبارت دیگر برند خود باشید و آن را زندگی کنید.

برند پزشکی باعث قدرتمند شدن شما برای ورود به بازارهای سراسر رقابت پزشکی و درمان در داخل و حتی خارج از کشور خواهد شد.

بیماران جذب پزشکان و کلینیک های خواهند شد که نسبت که خود را هدفمندانه و به وضوح درمعرض دید دیگران قرار می دهند. هنگامی که از این مزیت برخوردار باشید همه اقشار جامعه شما را در جایگاه تخصص خود به عنوان یک پزشک برجسته، خواهند یافت.

تاثیرات یک برند پزشکی:

  1. گسترده شدن فرصت ها و روابط جدید در حوزه تخصصی 
  2. کاهش زمان چرخه ارائه خدمات و دستیابی به سود بیشتر نسبت به صرف زمان کمتر.
  3. افزایش چشمگیر فاکتور ( Q ) با همان کیفیت زندگی و همچنین افزایش عیار کیفیت کاری که مشغول آن هستید و توجه به پیشرفت های بیشتر و به کارگیری تکنولوژی ها و راه های درمانی جدیدتر در کار خود.

باید کاری کنید که بیماران شما ارزشی را که شما در سایه حرفه خود نصیبشان می سازید و خدمات درمانی که به آنها ارائه می دهید را به  ذهن بسپارند و آن را به موقع به یاد آورند. شما به عنوان یک پزشک با هر عمل خود پازل کلی برند خود را جور می کنید.

آیتم های مهم در برندینگ پزشکی موفق:

1- مدیریت زندگی کاری

با برند پزشکی راهکاری است می توانید مدیریت کسب و کار خود را در دست بگیرید . برندسازی پزشکی باعث می شود که پیام منحصر بفردی را برای جامعه بیماران خود داشته باشید.

2- اعتماد به نفس

برند پزشکی باعث می شود شما به عنوان پزشک یا مدیریت مطب و کلینیک کم کم در مسیر ساخت و دستیابی به برند پزشکی اعتماد به نفس کسب کنید. این اعتماد به نفس در راستای نگرش شما به نقاط قوت خود و فهمیدن آنکه جنبه های مثبت شما چه تاثیری در تفکر و نگرش بیماران نسبت به شما داشته است بوجود می آید. و افزایش اعتماد به نفس کم کم به عزت نفس ویژه ای تبدیل خواهد شد.

3- ارتباط با بیماران

موفقیت در برندینگ پزشکی نیازمند انتقال پیام به افراد مخاطب هدف مناسب است. این کار مستلزم ارتباط است. ارتباطی که باعث ایجاد پیوند عاطفی با بیماران گردد.مدیریت مطب و کلینیک بدون برقراری ارتباط عاطفی با بیماران که جامعه هدف خدمات درمانی هستند، نمی تواند برند پزشکی قدرتمندی را خلق کند. برندسازی بر مبنای ارتباط عاطفی قوی با مخاطب هدف باعث ایجاد کانال ارتباطی قوی و شفاف و سریع در رسیدن به هدف است.

4-تمایز

تمایز در موفقیت برندینگ پزشکی نقش حیاتی دارد. اگر مدیریت مطب و کلینیک همانند دیگران و خدماتی که ارائه می کنند باشد، مادامی که نتواند در جریان ارتباط مطب یا کلینیک با بیمار تفاوت و تمایز را القا نماید نمی تواند نام برند بر خود گذارد.

5-حمایت

به عنوان مدیریت مطب و کلینیک و در سایه تعریف برند با درک روشنی که نسبت به خود ، تخصص ، رفتار و وجوه تمایز در فن و تخصص خود دارید مورد حمایت طیف وسیعی از جامعه که بیماران شما هستند قرار خواهید گرفت ، تا جایی که از این حمایت برای رسیدن به بسیاری از اهداف و مقاصد تبلیغاتی و کاری خود به خوبی می توان استفاده کرد و کمپین های تبلیغاتی وسیعی را به پشتوانه این حمایت می توان برنامه ریزی نمود.

6-تمرکز

یکی از فواید برندینگ پزشکی  این است که در سایه تبدیل شدن به یک برند موفق در عرصه کاری و مورد حمایت و مورد توجه قرار گرفتن از طرف طیف از جامعه و درک روشنی که نسبت به ملیت خود در جامعه دارید به چیزهایی که در روند کاری و زندگی خواهان آن نیستید نیز درک روشنی را پیدا خواهید کرد.

استفاده از برندشخصی در تخصص پزشکی به مثابه یک فیلتر به شما اجازه می دهد به فرصت های مناسب آری بگویید و در قبال فرصت های اشتباه که باعث نابودی جایگاه شما می شود واکنش منفی نشان دهید . شما در این جایگاه می دانید چه چیزهایی باعث تقویت و چه چیزهایی باعث نابودی برند شما می شود.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

تقویت 6 عادت خوب در خدمت دهی کلینیک

اهمیت استخدام بهترین افراد برای کلینیک

9 نکته برای جلب اعتماد بیماران

هفت فعالیت حیاتی در مدیریت مطب و کلینیک

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*