به زبان مراجعین تان صحبت کنید

\r\n\r\n\r\nبرای این که در مطب و سرویس دهی خود به بیماران موفق شوید، لازم است به زبان مراجعین تان صحبت کنید. ارتباط مؤثر درمانی به طور عمده، بستگی به یک فاکتور دارد: مراجعین شما.
\r\n
مراجعین خود را از نزدیک بشناسید و ببینید که چطور صحبت میکنند و نگرانیهای عمده و کلیدی آنها چیست؟
\r\n\r\nبا این کار شما یک قدم به جلب توجه آنان به برندتان به عنوان راه حل مناسب مشکل، تشخیص نزدیکتر شدهاید. کلمات کلیدی و عباراتی که مراجعین شما استفاده میکنند را بکار ببرید تا یک ارتباط واقعی بین برندتان و تصمیم مراجعین ایجاد کنید. ترجیحات مراجعین و احساسات آنان، در طول زمان تغییر مییابد، بنابراین باید خدمات و زبانی که در اجرای خدمت از آن استفاده کنید هم تغییر پیدا کند. نکات زیر، در این زمینه به شما کمک میکند:
\r\n\r\nزبان مراجعین
\r\n\r\nشفافیت
\r\n\r\nاز کلمات اختصاری، خارجی و یا دارای پیچیدگیهای پزشکی اصطلاحات خاص غیر ضروری و توضیحات مبهم برای معرفی بیماری یا تشخیص خود، استفاده نکنید. به جای استفاده از عبارت "هرچه زودتر"، زمان و تاریخ دقیقی را مشخص کنید. برای مراجعین مسن و کم سواد، تشخیص را به نحوی که برایشان قابل فهم باشد، توصیف کنید تا نکاتی که به آنان معرفی میکنید، برایشان ملموس باشد. در مقابل، برای مراجعین جوان تر و با سواد میتوانید به طور تخصصی عمل کنید و به نکاتی که ضروری میدانید فنی، و تخصصی صحبت کنید تا به راحتی به شما اعتماد کنند.
\r\n\r\nاعتماد
\r\n\r\nاعتماد را از طریق تمرکز بر مراجعین خود و تمایل قلبی به درک و حل مشکلات آنان ایجاد کنید. ورود به عرصه کسب و کار بدون ایجاد این دو اصل این تصور را برای مراجعین به وجود میآورد که شما تنها برای کیف پول مراجعین ارزش قائل هستید. بسیاری از مراجعین پزشکان را یک شکارگر (مانند گرگ وال استریت) میبینند که به جای این که آنان را دوای درد خود بدانند، به آنان بیاعتماد هستند. عبارتهای انگیزشی و پر امید به زندگی و درمان کامل مثل (شما اصلا نگران نباشید، خیلی زود سلامتی تان را بدست میارید، شما به این سالمی...)
\r\n\r\nبیمار محوری
\r\n\r\nبیمار محور بودن به این معنی است که شما باید نیازهای مراجعین را در نظر بگیرید و به احساسات آنها احترام بگذارید. از زبان عامیانه و ادبیات غیر رسمی استفاده نکنید (مگر در مواردی که شما با یک مشتری قدیمی یا آشنا صحبت میکنید). همانطور که قبلا ذکر شد، ادای سوگند در جهت تایید سخن به کار میرود اما استفاده مکرر از آن تأثیر آن را از بین میبرد و نوعی بیحرمتی فردی تلقی میشود.
\r\n\r\nاطمینان
\r\n\r\nهمیشه اعتماد به نفس و اطمینان را در ارتباطات خود برجسته نشان دهید. شما میتوانید با تسلط بر دانش محصول، داشتن پیشزمینه صنعت و مهارتهای خدمتدهی به مشتریان، آن را ایجاد کنید. مراجعین برندهایی را ترجیح میدهند که درک قوی و اطمینان کامل را در مزایای تشخیص و تجویز به آنان نشان میدهند.
\r\n\r\nاختصار
\r\n\r\nکامل بودن خوب است، اما بهتر از آن احترام گذاشتن به وقت مردم است. در کوتاهترین زمانی که میتوانید، به نکته اصلی پیامتان برسید. از کلمات و عباراتی مانند: "حقیقتاً، واقعاً، در واقع و…" اجتناب کنید. از کلمات کوتاه و ساده استفاده کنید. تکنولوژی دکتر لینک راه کار هایی برای کنترل فرایند های تشخیص و تجویز به صورت هوشمندانه دارد
\r\n\r\nضرورت
\r\n\r\nپزشکان موفق یک احساس فوریت و ضرورت دارند. در هنگام برخورد با مراجعین، این احساس را به مراجعین تان انتقال دهید که شما نگرانیهای آنان را در یک چارچوب زمانی خاص و معقول در نظر گرفتهاید. از عبارات مبهم مانند هرچه زودتر و یا به زودی به دست شما خواهم رساند، اجتناب کنید. دامنه توجه مراجعین تان با گذشت زمان کاهش پیدا خواهد کرد. اگر شما نمیتوانید آن چه که آنها همین الان نیاز دارند، به سرعت ارائه بدهید، انتظارات آنان را از طریق تنظیم زمان و تاریخ خاص مدیریت کنید.
\r\n\r\nخوشبینی
\r\n\r\nهیچ چیز شور و شوق مراجعین را بیش از یک حس منفیگرایی تضعیف نمیکند. در حالی که مواردی وجود دارد که نه گفتن اهمیت پیدا میکند، طرحریزی یک چشمانداز مثبت باعث میشود خدمات پزشکی شما مناسب (خوب) جلوه یابد. قبل از گفتن عباراتی مانند: ما نمیتوانیم، و یا این که مهم نیست، بیشتر فکر کنید. اگر مجبور به نه گفتن هستید، یک منطق خلاق اما واقعی ارائه دهید که چرا محصول یا خدمات شما، تمامی ویژگیهای مورد نظر مراجعین را ندارد.
\r\n\r\nتمرکز
\r\n\r\nدانش پزشکی خوب است، اما دانش بیمار بهتر است. اگر این نکته را به یاد داشته باشید فروش شما رونق پیدا خواهد کرد. از کلمه "شما" در نقاط استراتژیک در طول تعامل مراجعین استفاده کنید (مراجعین را مخاطب قرار دهید). هرگز فراموش نکنید در زمانهای ضروری عبارت "از شما تشکر می کنم" را به زبان آورید و آنان را با نامشان صدا بزنید تا میزان اهمیت و ارزششان را نشان دهید.
\r\n\r\nسیستم هوشمند مدیریت مطب و کلینیک دکتر لینک ارائه دهنده راهکار های مدیریتی و ارتباط با بیمار
\r\n\r\nمقالات مرتبط:
\r\n\r\n