موفقیت در اینستاگرام برای پزشکان

  دکتر لینک | موفقیت در اینستاگرام برای پزشکان

اکثر مردم این روزها غرق در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی هستند و نیازهای خود را در این محیط ها جست و جو می کنند.جایی که کاربران می توانند همدیگر را ملاقات کنند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند و یا تجربیات و خاطرات خود را در قالب یک عکس با یکدیگر در میان بگذارند. 

همانطور که خود شاهد هستید، علاوه بر مردم عادی، کسب و کارها نیز به شبکه های اجتماعی روی آورده اند. و در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین و ... به معرفی خدمات، محصولات خود می پردازند.

پزشکان هم به مانند سایر کسب و کارها باید برای معرفی برند شخصی خود، باید از پتانسیل شبکه های اجتماعی برای جذب بیمار استفاده کنند. 

یک پزشک زمانی پرسونال برندینگ قوی خواهد داشت که بتواند همواره در ذهن مخاطبان خود حضور داشته باشد.

اگر به عنوان پزشک ارتباط خود را به‌صورت پیوسته با بیماران و مخاطبان خود حفظ نکنید، به‌مرور در ذهن بیماران و مخاطبان خود کمرنگ شده و روزی می‌رسد که به‌کلی فراموش می‌شوید. پس ملزم به داشتن یک پیج اینستاگرام هستید تا بتوانید به طور مستمر با مخاطبان و بیماران خود در ارتباط باشید.

حضور فعال در اینستاگرام یکی از بهترین روش‌های تبلیغات پزشکی و جذب بیمار است. اکثر مردم روزانه چندین بار به اینستاگرام سر می‌زنند بنابراین شما می‌توانید با داشتن یک برنامه مدون برای صفحه اینستاگرام پزشکی خود یک ارتباط پیوسته با بیماران خود داشته باشید و با افرادی که به تخصص پزشکی و مهارت شما نیاز دارند ارتباط برقرار کنید.

نکات مهمی در مدیریت پیج اینستاگرام پزشکان

۱- از یک عکس باکیفیت در پروفایل صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید.

۲- پروفایل خود را به پروفایل بیزنسی تبدیل کنید.
۳- لینک وب‌سایت خود را در صفحه پروفایل خود قرار دهید.
۴- در قسمت بیوگرافی حتماً اسم و تخصص خود را به فارسی بنویسید
۵- در زیر پست‌های خود از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.

۶- سعی کنید در اینستاگرام خود در مورد بیماری‌های مرتبط به حوزه تخصصی‌تان توضیح دهید.گاهی اوقات در مطب یا اتاق عمل از خودتان فیلم کوتاهی بگیرید و توضیحاتی را به مخاطبان خود ارائه دهید. عکس هایی از پروسه درمان بیماران بگذارید.  از نظرات بیماران خود فیلم‌های کوتاه تهیه کنید و این فیلم‌ها را در صفحه خود قرار دهید.

۷- به زیبایی و پیوستگی مطالبی که در صفحه اینستاگرام خود می‌گذارید توجه زیادی داشته باشید. پیوستگی مطالب شما در اینستاگرام بسیار مهم است. اگر فاصله زمانی مطالبی که در صفحه اینستاگرام تان قرار می‌دهید بیشتر از چند روز باشد، بازدهی فعالیت شما در اینستاگرام بسیار کم می‌شود.

موفقیت در اینستاگرام

پزشکان زیادی هستند که انرژی و هزینه برای مدیریت پیج اینستاگرام صرف می کنند اما نتیجه‌ای نمی‌گیرند و پس از مدتی دلسرد می‌شوند. یا پزشکانی هستند که در ابتدا نتایج خوبی از اینستاگرام گرفته اند ولی اخیرا موفقیت به اندازه گذشته دست پیدا نکرده اند.

برای اینکه بدانید چرا این قبیل مسائل در مدیریت پیج های پزشکی وجود دارد باید بگوییم که شما با دو دسته از رقبا روبه رو هستید. اما این رقبا چه کسانی هستند؟

 دسته اول رقبا چه کسانی هستند؟
دسته اول رقبا پزشکان همکار شما هستند.
 شما تنها پزشکی نیستید که در اینستاگرام فعالیت می‌کنید بلکه بسیاری دیگر از همکاران شما نیز هستند که همانند شما در فضای اینستاگرام فعالیت مستمر دارند.
هرروز  بر تعداد همکاران شما که در فضای اینستاگرام شروع به فعالیت می‌کنند بیشتر می‌شود؛ بنابراین برای اینکه نسبت به آن‌ها برتری قابل‌توجهی کسب کنید باید مطالبی که شما در صفحه اینستاگرام خود قرار می‌دهید ازنظر طراحی، نسبت به دیگر پزشکان کاملاً متمایز باشد.
از خودتان بپرسید که برتری صفحه اینستاگرام شما نسبت به صفحه اینستاگرام همکارانتان چیست؟

دسته دوم رقبا چه کسانی هستند؟
دسته دوم رقبای شما تمامی افرادی هستند که در اینستاگرام فعالیت می‌کنند.
سایر پیج ها همگی از رقبای شما هستند. هر یک از این پیج‌ها قسمتی از وقت مخاطبان شمارا می‌گیرند. ازآنجاکه هر فردی زمان محدودی را در روز به اینستاگرام اختصاص می‌دهد، هراندازه که زمان بیشتری را صرف پیج‌های دیگر کند، احتمال دارد اصلاً فرصتی را برای مشاهده پست‌های شما نداشته باشد.
بنابراین بسیار مهم است که بتوانید پست‌های جذابی تولید کنید تا نظر مخاطبان را به سمت خود جذب کنید.

چه نکاتی را باید رعایت کنیم تا به عنوان پزشک در اینستاگرام موفق باشیم؟

1-در تخصص خود نسبت به سایر پزشکان متمایز باشید.

برای اینکه بتوانید در بلندمدت در اینستاگرام به موفقیت دست پیدا کنید و جذب بیمار داشته باشید، باید در تخصص خود بسیار حرفه ای باشید به اصطلاح حرفی برای گفتن داشته باشید. درگذشته که همه پزشکان در اینستاگرام حضور نداشتند احتمال موفقیت بیشتر بود.

2-محتوای متنی و تصویری جذاب داشته باشید.

سعی کنید محتوای شما هم به لحاظ متنی و هم به لحاظ تصویری به گونه ای باشد که برای مخاطب خسته کننده نباشد. در این زمینه می توانید از یک طراح و تولید کننده محتوا مشاوره بگیرید.

3-تبلیغات هدفمند داشته باشید.

بسیاری از افراد از جمله پزشکان فکر می‌کنند پولی که صرف تبلیغات می‌کنند هدر می‌رود.

این نکته را به خاطر داشته باشید، اگر تبلیغ نکنید، نه‌تنها سود شما اضافه نمی‌شود. بلکه هزینه‌ای هم که صرف تولید محتوا برای پیج اینستاگرام‌تان پرداخته‌اید هدر می‌رود.

و نکته آخر اینکه هر تبلیغی که شما انجام دادید و منجر به جذب بیمار شده است و بیشتر از مبلغی که تبلیغ کردید درآمد شما افزایش پیدا کرد، آن تبلیغ بسیار مؤثر بوده است و باید این روند را ادامه دهید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

مزایای برگزاری وبینار برای پزشکان

پرسونال برندینگ در پزشکی

روش های تبلیغاتی برای پزشکان

کاهش بیماران و جذب بیمار مسأله‌ی اساسی مراکز درمانی

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*