خصوصیات پرونده پزشکی در تکنولوژی دکتر لینک

  دکتر لینک | خصوصیات پرونده پزشکی در تکنولوژی دکتر لینک

آیا برای بیماران خود پرونده تشکیل می دهید؟ از چه پرونده ای استفاده می کنید؟

ما معتقدیم که عمر پرونده های کاغذی به سر آمده است. زیرا فضای بسیار زیادی را در مطب اشغال می کند و پیدا کردن و بایگانی کردن یک پرونده کاغذی زمانبر است. بهترین راه برای خلاصی از این مشکلات تهیه سیستم های paperless است.

همچنین بر این باوریم که پرونده های بیماران باید این قابلیت را داشته باشد که بتوان کارهای حسابداری مطب را نیز با آن انجام داد. چنین نرم افزاری کمک می کند علاوه بر ثبت موارد تکنیکال رشته خود، مدیریت مطب را نیز بهتر از قبل انجام دهید.

پرونده پزشکی مطب، زمانی ایده آل خواهد بود که قابل انعطاف باشد و بتوان در صورت لزوم برای تعریف های متعدد و یا جابجایی ها به راحتی از آن استفاده کرد. به طور مثال فرض کنیم در ابتدای کار برای دو بیماری قرنیه ای دو تعریف مجزا صورت داده ایم اما پس از گذشت دو سال به این نتیجه برسیم که هر دو را در قالب یک تعریف( بیماریهای قرنیه ای) قرار دهیم. نرم افزار باید این قابلیت را داشته باشد که بتوان آن دو را یکی کرد؛ بدون آنکه اطلاعات قبلی پاک یا مخدوش شود. این قابلیت برای کارهای تحقیقی (چه تکنیکال چه مدیریت مطب) بسیار مؤثر است.

پرونده مورد استفاده باید قابلیت شجره سازی بیماران را داشته باشد. شاید به جرأت بتوان گفت مهمترین و مؤثر ترین آیتم یک نرم افزارِ خوب این مورد است. چرا که برای مدیریت مطب بسیار حائز اهمیت است و نبودن آن، آنالیزها را به شدت تحت تأثیر قرار می دهد.

بعد از اینکه نوع پرونده پزشکی مطب را انتخاب کردیم، لازم است به آیتم های مورد نیاز بپردازیم:

  • نام بیمار و جنسیت او
  • تاریخ ویزیت کنونی و قبلی
  • تلفن و موبایل: با تلفن و موبایل می توانیم یک ارزیابی مقدماتی در مورد توان مالی بیمار داشته باشیم. اینکه در چه منطقه ای ساکن است و آیا شماره موبایل اعتباری دارد یا دائمی.
  • سال تولد: شاید بهتر باشد به جای اینکه سن بیمار و سال تولدش را بپرسیم. هم می توانیم سن او را بفهمیم و هم اینکه در مراجعات بعدی اگر سن را پرسیده باشیم باید آنرا مدام تغییر دهیم.
  • تحصیلات و شغل
  • نام معرف: برای تشکیل شجره بیماران لازم است. این آیتم به طور غیر مستقیم بیانگر رضایت معرف از مطب است.
  • نوع بیمه ( هم تکمیلی و هم پایه): دانستن این ایتم قبل از شروع معاینه بسیار کمک کننده خواهد بود.
  • تشخیص بیماری: نرم افزار باید قابلیت تعریف نامحدود داشته باشد. همچنین باید تشخیص های مشکوک را نیز قید کنیم.
  • نوع درمان توصیه شده و درمان صورت گرفته: این ایتم کمک می کند مطیع بودن بیمار را ارزیابی کرده و پیش بینی ای در مورد رفتار اینده اش داشته باشیم.
  • ثبت توصیه ها به بیمار: کمک می کند از تناقضات گفتاری پزشک در ویزیت های متوالی جلوگیری کند. عوام به دلیل اینکه به حوزه تکنیکال رشته پزشکی کاملا نا آشنا هستند، در ابتدا به دنبال تناقض در گفتار پزشک بوده و سپس در مرحله بعد به دنبال تناقض در گفتار با اطلاعات قبلی خودشان و در مرحله سوم به دنبال تناقض در گفتار با سایر همکاران می گردند. پیدا کردن تناقض یعنی بی اعتبار شدن دکتر در ذهن بیمار. یعنی اینکه تشخیص قبلی خودش را نیز قبول ندارد.
  • ثبت گزینه های تحقیقاتی: گاهی برای یافتن مزیت رقابتی و یا سرآمد شدن در یک زمینه خاص، ناچاریم بدانیم وضعیت انواع و تعداد بیماریها در مطب چگونه است. باید در چه زمینه ای قدرتمندتر عمل کنیم و کدام زمینه ها را رها کنیم. افزایش این توانایی منجر به مزیت رقابتی خواهد شد.
  •  ثبت تاریخ فالواپ بعدی  (F/U):  برای پرکردن روزهای خالی مطب و پیش بینی حرف شنوی مریض بسیار اهمیت دارد.
  • ثبت حساسیت های اخلاقی و رفتاری بیمار: گاهی نکاتی پیش می آید که اگر به آن بی دقتی شود ممکن است مریض برای مراجعات بعدی به مطب ما مراجعه نکند. ثبت و دقت به این موارد برای تک تک پرسنل مطب لازم است. به طور مثال اگر مریضی به وضعیت تأهلش حساس باشد هر گونه پرسش یا مزاح یا مثالی در این مورد احتمالاً موجب رنجش و پرش او خواهد شد. یا اینکه حساس است که حتماً بدانیم که قبلا عمل شده.

جهت دریافت رمز عبور برای مشاهده دمو دکتر لینک با مشاوران ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

ویژگی های جعبه داشبورد تکنولوژی دکتر لینک

ضرورت ایجاد پرونده پزشکی برای بیماران

دکتر لینک کیست؟

گزارشاتی که هر پزشک به آنها احتیاج دارد

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*