راهکارهایی که باعث می‌شود بیماران از شما راضی باشند

  دکتر لینک | راهکارهایی که باعث می‌شود بیماران از شما راضی باشند

همانطور که می دانید، رضایت مشتری در هر کسب‌وکاری منجر به وفاداری او نسبت به آن کسب‌وکار خواهد شد. و این وفاداری علاوه براینکه حفظ مشتریان فعلی را رقم می‌زند، مشتریان جدیدی را نیز برای کسب‌وکار به ارمغان خواهد آورد.
در حوزه درمان نیز همین قاعده وجود دارد، مدیریت کلینیک برای اینکه بیماران کلینیک را وفادار بسازد باید زمینه رضایت آنها را بوجودآورد. در این مقاله ما هفت راهکاری را که موجب می‌شود رضایت بیماران در مراجعه به مطب یا کلینیک فراهم گردد را برای شما آورده‌ایم.

1. در دسترس بودن

اولین مورد این است که همیشه در دسترس باشید. در دسترس بودن از دید بیمار مهم است. شاید تخصص شما به گونه ای است که بیمار از شما توقع دارد حتی در زمان نیمه شب هم در دسترس باشید، برای مثال متخصص زنان و زایمان. اگر این‌گونه است باید به گونه ای باشید که در آن ساعت هم در دسترس بیمار باشید.

2. بامحبت برخورد کنیم

نکته دوم این است که با بیماران واقعا بامحبت برخورد کنیم. اتفاقی که معمولا می‌بینیم این است که  هنگامی که به مطب پزشکی مراجعه می‌کنیم برخورد مناسبی از منشی پزشک و گاهاً از خود پزشکان با بیماران صورت نمی‌گیرد و گویا احساس خوبی نسبت به بیماران ندارند. ولی اگر انتظار داریم که بیماران در آینده نیز به کلینیک یا مطب ما مراجعه کنند، و به بیماران وفادار ما تبدیل شوند باید برای ما مهم باشند و با احترام با آنها برخورد کنیم.

باید سعی کنیم با بیماران، مانند بهترین دوستمان برخورد کنیم.

3. مسئول بودن در مورد خواسته‌های بیمار

سومین نکته برای برآورده‌ ساختن توقعات بیمار، مسئول بودن در مورد خواسته‌های بیمار است. این خواسته‌ها شاید خواسته‌های کوچکی باشد؛ ولی باید خودمان را مسئول احساس کنیم که اگر قابل انجام است آن‌ها را انجام دهیم. بعضی از مواقع شاید یک بیمار بر حسب مشکل خود از شما بخواهد در ایام تعطیلات از شما مشاوره بگیرد چون از نظر جسمی در وضعیت حادی قرار دارد. خیلی از پزشکان حاضر به انجام چنین کاری نیستند. ولی به عنوان یک پزشک دلسوز، خوب است که وضعیت چنین بیمارانی برای شما مهم باشد و این خواسته آنها را بپذیرید.

4. انجام سریع نیازهای بیمار

چهارمین نکته این است که نیازهای بیمار را بلافاصله انجام دهیم. باید زمان رفع نیازهای درمان را تا حد ممکن کاهش دهیم که مسلما کار ساده‌ای نیست و نیاز به برنامه‌ریزی و منابع انسانی لازم را دارد. بهتر است با اضافه کردن کارمندان یا ترتیباتی، بتوانیم نیازهای بیماران را در اولین فرصت ممکن انجام دهیم و آن را به تعویق نیندازیم.

5. آموزش تیمی که با افراد سروکار دارند

پنجمین مورد که خیلی اهمیت دارد این است که تیم درمان یا تمام کارمندانی که مستقیما با بیماران سروکار دارند باید خیلی خوب آموزش ‌دیده باشند. بیماران می‌خواهند فردی که به کار آنها رسیدگی می‌کند علاوه بر داشتن اخلاق و رفتار خوب باید در کار خود از مهارت کافی برخوردار باشند. چنین فردی باید بارها به افراد دیگری مراجعه کند تا اطلاعاتی را دریافت کند و به بیمار بگوید، یا برای انجام یک کار با مشکل مواجه شده و باید دیگران به او کمک کنند.

بنابراین پرسنلی که در کلینیک یا مطب چه در واحد پذیرش یا در واحدهای درمانی مستقیما با بیماران در ارتباط هستند، باید آموزش‌های خیلی زیادی دیده باشند. تا هم اطلاعات و هم تخصص کافی داشته باشند.

6. عمل کردن به تعهدات

ششمین مورد که معمولا کار سختی است و در آن با مشکل مواجه می‌شویم این است که به تعهداتمان عمل کنیم. پزشکی و درمان حیطه بسیار حساسی است زیرا که با جان و سلامتی انسان‌ها مرتبط است؛ پس باید به عنوان یک پزشک اولاً به تعهداتی که در برابر جان و سلامتی انسان‌ها دارید متعهد باشید و اولویت اول شما باید نجات جان انسان‌ها باشد و دوم اینکه تعهداتی داده شود که قادر به انجام آن هستید.

سعی کنید به‌راحتی زیر بار تعهد نروید و به بیماران قول‌هایی ندهید و اگر این کار را کردید خودمان را ملزم بدانید که درهرصورت آن‌ها را اجرا کنید.

7. انجام درست کار در همان بار اول

هفتمین خواسته بیماران این است که خدمات درمانی که از شما دریافت می‌کنند به نحو احسن انجام شود، سعی کنیم آن را در همان اولین بار به‌درستی انجام دهیم و لازم نباشد که بیمار بارها با شما تماس بگیرد و مجبور شوید اشتباهی که انجام داده‌اید را توضیح دهید و مجبور به انجام دوباره آن باشید. برای مثلا قصور و اشتباهاتی که در هنگام عمل‌های جراحی خصوصا جراحی زیبایی رُخ می‌دهد.

بنابراین با اجرای این هفت راهکار در هر تخصص و حیطه پزشکی که باشیم، معمولا بیماران از شما راضی خواهند بود و می‌توانید به آینده کسب و‌کارتان امیدوار باشید.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

بهترین‌ها را برای کلینیک خود استخدام کنید.

12راهکار مدیریت کلینیک برای حل اختلاف پرسنل

با بیماران ناراحت چگونه برخورد کنیم؟

تاثیر برقراری  نظم در مدیریت کلینیک

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*