6 تکنیک وفادارسازی بیماران

  دکتر لینک | 6 تکنیک وفادارسازی بیماران

برای هر کلینیک و مطبی عامل اصلی تعیین کننده موفقیت برای مدیریت کلینیک، بیماران هستند. در صورتی که بتوانید بیماران مورد نظر خود را جذب کنند و ارتباط خود را با آنها حفظ نمایید و یا به بیان دیگر آنها را نسبت به کلینیک و مطب وفادار سازند می توانند موفقیت خود را تضمین کنند.

بنابراین ، اولویت اصلی مدیریت کلینیک باید بیماران و تأمین نیازهای آنها باشد. اگر مدیریت کلینیک نتواند نیاز بیماران را به شکل مطلوب تأمین کند و کیفیت خدمات درمانی کلینیک را متناسب با آنها تغییر بدهد نه تنها بیماران جدید از مراجعه مجدد منصرف خواهند شد بلکه ممکن است بیماران دائمی و قدیمی خود را نیز از دست بدهد.

برای اینکه مدیریت کلینیک بتوانید بیماران دائمی خود را حفظ کرده ، تعداد بیماران جدید خود را افزایش بدهد و با مطب‌ها و کلینیک‌هایی که خدمات مشابه را در اختیار بیماران قرار می دهند رقابت داشته باشد به فنونی نیاز دارد که در اینجا به آنها پرداخته می شود.

یک) متناسب با تغییرات جدید در حوزه درمان، خدمات کلینیک هم تغییر کند.

از آنجا که بیماری‌های جدیدی شناخته می‌شوند یا داروها و درمان‌های جدیدی برای بیماری‌ها معرفی می‌شوند. بنابراین، لازم است که مدیریت کلینیک‌ها طوری برنامه ریزی کنند که خدمات درمانی که ارائه می‌دهند متناسب با درمان‌های روز دنیا باشد و همزمان با آنها تغییر کند ؛ در غیر این صورت ممکن است از صحنه رقابت با دیگر کلینیک‌ها کنار روند.

پس لازم است سعی شود مدام برنامه ها و خدمات را مورد بررسی قرار دهند و آنها را به روز کنند. در این زمینه لازم است کارکنان ورزیده و دوره دیده ای باشند که تعلیمات لازم در این خصوص را دیده باشند. همه این اقدامات برای حفظ بیماران دائمی و افزایش وفاداری آنها لازم است.

 دو) پیگیری نمودن بیماران

یکی از اقداماتی که می‌توان انجام داد تا بیماران دائمی و وفادار داشت این است که از طریق برقراری ارتباط و پیگیری کردن بیماران کلینیک و علایق آنها بتوان تقاضای آنان را تا حدودی برآورده شود. اگر مدیریت کلینیک بتواند ار روش‌های ارتباطی با بیماران استفاده کند نه تنها می‌تواند بیماران دائمی خود را حفظ نماید، بلکه می تواند بیماران جدید و حتی بیماران سایر کلینیک ها را نیز به سمت دریافت خدمات از کلینیک مطبوع خود سوق دهد.

سه) بررسی مجدد برنامه‌ها و راهبردها

در صورتی که برنامه ها و راهبردهای کلینیک تبدیل به یک‌سری برنامه و طرح‌های روتین و تکراری شده است که تحت همه شرایط فقط همه آنها بدون هیچ تغییر و انعطافی اعمال می‌شود پس لازم است تا مجدد برنامه‌ها و راهبردها بررسی و تغییرات لازم در آنها صورت گیرد. این اقدام سبب می‌شود که بیماران کمتری از مراجعه مجدد به کلینیک صرف‌نظر کنند.

چهار) توسعه کمی و کیفی خدمات درمانی کلینیک

یکی از راه‌های حفظ بیماران و وفادارسازی آنها، راهبردهایی است که مدیریت کلینیک برای افزایش تقاضای خدمات درمانی کلینیک خود صورت می‌دهد. برای مثال کلینیکی که در حوزه خدمات پوست و زیبایی فعالیت می‌کند می‌تواند با ارائه انواع خدمات درمانی و همچنین استخدام پزشک با تخصص‌های مختلف در حوزه زیبایی، میزان تقاضا و در نتیجه میزان بیماران جدید خود را افزایش دهد.

و علاوه بر توسعه خدمات با حفظ ارتباط با بیماران سابق می‌تواند خدمات جدیدی را که ارائه می‌دهد به اطلاع بیماران قبلی نیز برساند.

پنج) کاهش هزینه‌های درمان برای بیماران تا حد امکان

اگر  قیمت خدمات درمانی تا جایی که امکان دارد برای بیماران بهینه شود یا به قول معروف تخفیف بدهید، مطمئنا بیماران مجددا برای دریافت خدمات درمانی به کلینیک مراجعه خواهند کرد.

شش) تسهیل برقراری ارتباط بیماران با کلینیک

یکی از اقداماتی که منجر به وفادارسازی بیماران نسبت به کلینیک و مطب می‌شود، این است که بیماران بتوانند به راحتی با پرسنل ارتباط برقرار کنند که این مطلب مؤید برخورد مناسب پرسنل کلینیک با بیماران است. همچنین بیماران باید بتوانند به راحتی انتقادات، پیشنهادات یا نظرات و درخواست‌های خود را به مدیریت کلینیک انتقال دهند و در نهایت پرسنل و مدیریت کلینیک نیز تلاش می‌کنند تا در پاسخگویی به بیماران تا حد امکان سریع عمل کنند. اگر مدیریت کلینیک قادر به برقراری ارتباط با بیماران نباشد، به راحتی در کسب‌وکار خود مغلوب می‌شود.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

راهکارهایی که باعث می‌شود بیماران از شما راضی باشند

بهترین‌ها را برای کلینیک خود استخدام کنید.

12راهکار مدیریت کلینیک برای حل اختلاف پرسنل

با بیماران ناراحت چگونه برخورد کنیم؟

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*