هفت گام برای موفقیت در برندسازی پزشکی

  دکتر لینک | هفت گام برای موفقیت در برندسازی پزشکی

برندینگ تنها در ترویج نام و نشان تجاری شرکت‌های مشهوری چون اپل خلاصه نمی‎شود، یا برندینگ شخصی تنها برای دیده شدن سلبریتی‌ها نیست، بلکه مدیریت مطب و کلینیک یا هر پزشکی که تلاش می‎کند خدمات درمانی گسترده‎تری را در   اختیار جامعه‏‌ی خود قرار دهد، این بخت را دارد تا با استفاده از آموزه‎های برندینگ،‌ تصویری شفاف‎تری از حرفه و تخصص خود را به دیگران نشان دهد.

پزشکان نیز با کمک برندینگ پزشکی، عملکرد مؤثرتری در حوزه‎ی سلامت خواهند داشت. برندینگ پزشکی از جمله فواید علم مدیریت برای دسترسی آسان‌تر جامعه‎ی پزشکی به افرادی است که برای علاج نیازمندی‎های درمانی خود به دنبال طبیبانی حاذق هستند.

بنابراین اگر شما مدیریت مطب و کلینیک، پزشک عمومی، پزشک جراح، دندانپزشک یا عضوی از جامعه‎ی پزشکی باشید با کمک برندینگ قادر خواهید بود تا از دانش و تخصص‌هایتان بیشتر برای مخاطبان سخن بگویید و با برندینگ مؤثر حرفه‏‌ی خود، تصویری که به درستی قابلیت‎ها و توانایی‎های شما را به تصویر می‌کشد در جامعه به نمایش درآورید.

برای اینکه در برندسازی پزشکی به موفقیت برسیم باید با 7 گام اساس در این زمینه آشنا باشید که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

گام اول: توانمند باشید.

 فهرستی از توانایی‌ها و قابلیت‎های خود خارج از حوزه‌ی درمان و سلامت پیدا کنید تا به قصد برندینگ پزشکی بیشتر روی آن‌ها تمرکز کنید، برای مثال ببینید چقدر سخنران خوبی هستید؟‌  پر رنگ بودن مواردی از این دست در فهرست قابلیت‎های شما، فرصت‌های مساعدی را برای ساخت برندی شخصی قابل اعتماد برای شما فراهم خواهند کرد.

گام دوم: منحصربفرد بودن.

    با مرور فهرست قابلیت‎های خود،‌ توانمندی‎هایی که کمک می‎کنند تا شما در حرفه‎ی پزشکی از سایر همکارانتان متمایز باشید را مشخص کنید تا برندینگ پزشکی خود را بر شانه‎ی این ویژگی‎های منحصربفرد بنا کنید. برای مثال اگر روانپزشکی هستید که اهل هنر هم هستید می توانید از هنر برای درمان برخی از بیماریهای روانی استفاده کنید و به بهترین وجه این نکته را هنگام خلق برندینگ شخصی برای مخاطبان تشریح کنید.

گام سوم: متخصص باشید.

  در اینجا لازم است تا در توانمندیهای پزشکی که سیطره‎ی برندینگ شما شده است، متخصص و صاحب‎نظر شوید. برای این منظور می‎توانید در حوزه‎ی قابلیت‎های شغلی تان (پزشکی  یا مدیریت مطب و کلینیک)‌ متخصص شوید، یا اگر متخصص هستید،‌تواضع را کنار بگذارید و با استفاده از رسانه‌‏های مختلف دیداری و شنیداری در مورد تخصصتان با مخاطبان صحبت کنید.

گام چهارم: مخاطبانتان را بشناسید.

بعد از اینکه توانمندی ها و تخصص هایتان را معرفی کردید. نوبت به این می رسد که مخاطب برند خود را بشناسید. تا بتوانید پیام های صریحتری را به او مخابره کنید. به عنوان مثال اگر متخصص بیماری‎های زنان هستید،‌ باید به برندسازی نزد مخاطبان خانم بیندیشید، یا اینکه گامی پیش‌تر بروید و در میان مخاطبان زن، زنان باردار را از زنان مجرد جدا کنید.

گام پنجم:  هماهنگی با برند

 وقتی به عنوان یک مدیریت مطب و کلینیک یا پزشک مورد اعتماد، برند  خود را ساختید،‌ باید این برند را سر لوحه‎ی  فعالیت‎های بازاریابی خود قرار دهید، یعنی در وب‎سایت خود، شبکه‏‌های اجتماعی تصویری از خود یا مطب و کلینیک مطبوع تان ارائه کنید که با این برند هماهنگ و همداستان باشد. حتما در شبکه‏‌های اجتماعی مختلف با حساب‎های متنوع مشارکت داشته باشید و متناسب با برندتان به طور منظم مطالب جدیدی را منتشر کنید.

گام ششم: فرصت ها را دریابید. 

برای اینکه برند بیشتر شناخته شود و در ذهن بیماران بیشتر توسعه پیدا کند، مدیریت مطب و کلینیک باید تا می تواند از فرصت های موجود برای ترویج برند استفاده کند. برای مثال همکاران پزشک در برنامه های تلویزیونی و رادیویی شرکت کنند و اطلاعات پزشکی سودمند را در اختیار بیماران قرار دهد. راه دیگر برای توسعه و ترویج برند این است که برای مطب یا کلینیک یک وب سایت داشته باشید. در شبکه های اجتماعی مطالب سودمند انتشار دهید. به کامنت مخاطبان پاسخ دهید. پادکست تهیه کنید.

گام هفتم: صبر پیشه کنید.

برای برند شدن در حوزه‎ی سلامت یا پزشکی نیز مانند هر حوزه‏‌ی دیگری صبور باشید و انتظار نداشته باشید تا یک شبه از طریق طراحی سایت پزشکی یا تولید پادکست و تبلیغات در شبکه‏‌های اجتماعی به تمام اهداف خود خواهید رسید، برای این مهم باید کمی شکیبا باشید و برنامه‎ی منظمی داشته باشید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم مدیریت مطب، کلینیک و بیمارستان دکتر لینک سیستمی با انعطاف پذیری بسیار بالا  جوابگوی تمامی تخصص های پزشکی می باشد.

مقالات مرتبط:

دستیابی به بهترین عملکرد برای مدیریت کلینیک

مزایای خلق یک برند

تقویت 6 عادت خوب در خدمت دهی کلینیک

اهمیت استخدام بهترین افراد برای کلینیک

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*