هفت روش کاربردی بازاریابی و تبلیغات مراکز روانشناسی

  دکتر لینک | هفت روش کاربردی بازاریابی و تبلیغات مراکز روانشناسی

حرفه روانشناسی و مشاوره تا حد زيادی تبديل به يك بازار رقابتی شده است و در اين فضای رقابتی، ‌توجه جدي به بازاريابی و تبلیغات مرکز روانشناسی براي تمام روانشناسان در راستای جذب مراجع جدید به یک ضرورت تبدیل شده است و كسانيكه در اين مورد غفلت كنند به سرعت ميدان را به نفع رقبا از دست خواهند داد.

از آنجائيكه امروزه روانشناسان و مشاوران نیاز به دانش، مهارت و تخصص بازاریابی و بكار بستن اين شيوه‌ها را بیش از گذشته احساس می‌کنند در این مقاله به چند روش تبلیغات مراکز روانشناسی اشاره خواهدشد.

روش‌های کاربردی بازاریابی و تبلیغات مراکز روانشناسی

۱-رسانه‌های اجتماعی

رسانه‌های اجتماعی یک فضای عالی برای نشان‌ دادن فعال‌ بودن شما در حوزۀ روان‌شناسی‌ می‌باشند. تبلیغ مرکز روان‌شناسی در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند مخاطبان زیادی را به سمت استفاده از خدمات مراکز روانشناسی سوق دهد.

اینستاگرام می‌تواند یکی از شبکۀ اجتماعی مهم برای تبلیغات مراکز روانشناسی  باشد. در این شبکۀ ‌اجتماعی به بعضی از سؤالات رایج به‌صورت روزانه پاسخ دهید و نقش یک مشاور آنلاین همیشه حاضر را برای مخاطبان خود ایفا کنید. در این شرایط، مخاطبان می‌توانند به شما اعتماد کنند و با روش مشاورۀ شما بهتر آشنا شوند. 

تبلیغ مراکز روانشناسی در شبکه‌های اجتماعی

همچنین، ویدئوهای آموزشی دربارۀ انواع مهارت‌های اجتماعی از جمله محتواهایی است که برای کاربران اینستاگرام جذاب است. دنیای امروز و در عصر تکنولوژی، افراد زمان زیادی را در فضای مجازی می‌گذرانند. به همین دلیل، تبلیغات در این بستر از بهترین روش‌های تبلیغات مرکز روان‌شناسی و مشاوره به شمار می‌رود.

 ۲- داشتن وب‌سایت

اساسی‌ترین گام برای تبلیغات مرکز روان‌شناسی و مشاوره، راه‌اندازی یک وب‌سایت است. اینگونه، هرکدام از بیماران شما می‌توانند به‌راحتی به اطلاعات مورد نیاز خود دسترسی پیدا کنند. آن‌ها با بررسی تمام شرایط، درنهایت برای گرفتن نوبت مشاوره اقدام می‌کنند. داشتن وب‌سایت یکی از اولین قدم‌های بازاریابی و تبلیغات مرکز روان‌شناسی و مشاوره است؛ چراکه شما بعد از داشتن یک سایت خوب می‌توانید از انواع روش‌های تبلیغات‌ اینترنتی استفاده کنید. سایت مرجعی است که مخاطبان را بعد از دیدن تبلیغات شما به سمت خود هدایت می‌کند.

۳-تبلیغات گوگل

این نوع تبلیغ  هزینۀ بیشتری نسبت به باقی گزینه‌ها دارند؛ اما بازدهی آن هم به‌شدت بیشتر است. در این روش شما مبلغی را به گوگل پرداخت می‌کنید و پس از آن، گوگل شما را در بالاترین نتایج جست‌وجوی خود نمایش می‌دهد.

تبلیغ گوگل برای مراکز روانشناسی

البته برای داشتن تبلیغات گوگل بهتر است با متخصصان این حوزه مشورت کنید و بی‌گدار به آب نزنید. این روش، در‌صورتی‌که حساب‌شده و با نظر متخصصان مورد استفاده قرار گیرد، به‌شدت تأثیرگذار است. تعداد ورودی به سایت از طریق این روش بسیار بالاست و یکی از روش‌های تبلیغات مؤثر مراکز روانشناسی به شمار می‌آید.


آیا می دانید داشتن یک ابزار مدیریتی برای کلینیک یا مرکز روانشناسی می تواند یکی از دلالیل جذب مراجع جدید باشد؟


۴-سئو (بهینه سازی برای موتور جستجو گوگل)

این روزها هرگاه فردی قصد دارد به روانشناس یا مرکز روانشناسی مراجعه کند، اطلاعات موردنیاز خود را ابتدا در گوگل سرچ میکند. برای مثال فرض کنید یک نفر برای دریافت خدمات روانشناسی در اصفهان نیاز به کسب اطلاعات دارد. در گوگل عبارتی مانند، مرکز روانشناسی در اصفهان، بهترین مرکز روانشناسی در اصفهان و عبارت‌هایی مشابه را سرچ می‌کند. در مرحله بعد موتور جستجو گوگل نتایجی را به این شخص نمایش می‌دهد. نتایج سایت مراکز روانشناسی ای هستند که خدمات مشاوره و روانشناسی را ارائه می‌دهند. فرد با ورود و بازدید از خدمات این سایت‌ها، در نهایت یکی از مراکز روانشناسی در اصفهان را انتخاب و جهت اخذ نوبت اقدام می‌کند. این یعنی اگر سایت یک مرکز روانشناسی در صفحه اول گوگل نمایش داده شود، احتمال اینکه آن مرکز از سوی درمانجو انتخاب گردد بسیار بالاتر است. و به این فرآیند سئو گفته می‌شود که باعث می‌گردد سایت مرکز روانشناسی در صفحه اول گوگل قرار گیرد.

۵-ایمیل‌مارکتینگ

شما به‌وسیلۀ ایمیل‌ها می‌توانید انواع محتوای خبری یا اطلاعات مفید را با درمانجویان خود به اشتراک بگذارید. به‌طور‌کلی، ایمیل‌ها یکی از روش‌های تبلیغات در کسب و کار  هستند که می‌توانند در تبلیغات مرکز مشاوره و روان‌شناسی هم مورد استفاده قرار بگیرند.

با ایمیل مارکتینگ می‌توانید انواع محتوا را با درمانجویان به اشتراک بگذارید

به کمک یک ایمیل می‌توانید هر چیزی را که مخاطبانتان به خواندن آن علاقه‌مندند، در اختیارشان بگذارید. این ایمیل‌ها می‌توانند نظر مخاطب برای داشتن یک جلسۀ مشاورۀ روانشناسی را جلب کنند.

۶-تولید محتوا

یکی از مهم‌ترین کارهایی که می‌توانید برای تبلیغات روان‌شناسی و مشاورۀ خود انجام دهید، نوشتن محتوای جدید در وب‌سایت است.

انواع محتوای موجود در سایت یا شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبان جالب توجه است. شما مطالب مفیدی را در قالب این بلاگ‌ها، که شبیه به مجلات آنلاین‌اند، به بازدیدکنندگان سایت خود ارائه می‌دهید. این بلاگ‌ها باید توصیه‌های مفید و عملی به خوانندگان شما ارائه دهند، تا با ارائه دادن مطالب مفید و‌ویژگی های مثبت مراکز روانشناسی تبلیغات موثری هم صورت گیرد.

۷-مشاورۀ آنلاین

موارد گفته‌شده از مهم‌ترین انواع روش‌های تبلیغات مشاوره و روان‌شناسی بود. یکی از پیشنهادهای ما برای رونق‌گرفتن کسب‌و‌کار شما، ایجاد امکان مشاورۀ روان‌شناسی به‌ صورت آنلاین است.

در دنیای امروز، بسیاری از افراد زمان زیادی برای جلسات حضوری ندارند. بنابراین، استفاده از این رویکرد و دادن این امکان به بیمار می‌تواند شما را بیشتر از گذشته موفق کند.

تبلیغات این مشاوره آنلاین روانشناسی هم می‌تواند به کمک روش‌هایی که در بالا گفته شد صورت بگیرد. این جلسۀ روان‌شناسی آنلاین می‌تواند از طریق گفت‌وگوی تصویری در انواع فضاهای ارتباطی صورت بگیرد. با این روش، شما در زمان و هزینه‌های خود صرفه‌جویی کرده و بیمارتان را هم راضی نگه می‌دارید. و باعث ایجاد انگیزه برای ادامه دادن جلسات مشاوره باشد و در کنار همه ی اینها باعث تبلیغات موثری هم باشد.

در این مقاله سعی شد مهم‌ترین و موثرترین روش های بازاریابی و تبلیغات مراکز روانشناسی بیان شود و باتوجه به موارد گفته‌شده، شما می‌توانید به‌راحتی کسب‌وکار خود را رونق دهید و نقش خود را به‌عنوان یک روان‌شناس در جامعه به‌خوبی ایفا کنید.

فراموش نکنید که شما برای موفق‌بودن باید هم‌زمان با تغییرات دنیای مدرن به‌روز شوید و از انواع روش‌های نوین تبلیغات استفاده کنید.

 

شما مدیر داخلی یا منشی مرکز روانشناسی هستید؟ آیا به مشاوره جذب درمانجو نیاز دارید؟ همین الان با شماره های ۰۲۱۲۲۰۶۷۶۳۵ و ۰۹۱۲۰۰۴۴۸۲۴ تماس بگیرید.

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
2

دیدگاه شما:

*

1402-07-29
حسین عامری

من کاملا با این مقاله موافقم. داشتن یک ابزار برای مدیریت کلینیک روانشناسی خیلی مهمه

1402-03-09
کاویانی

سلام وقت بخیر راهکارهای خوبی برای بازاریابی و تبلیغات مرکز روانشناسی ارائه دادید. مرسی بابت مطلب خوبتون.