به پرسنل کلینیک ثابت کنید به آنها اهمیت می‌دهید

  دکتر لینک | به پرسنل کلینیک ثابت کنید به آنها اهمیت می‌دهید

پرسنل کلینیک، دارایی‌های ارزشمندی هستند که نباید آنها را همیشگی تصور کرد. اگر مدیریت کلینیک متوجه شود پرسنل کلینیک دائما ناراضی هستند احتمالا زمان تغییر رویکرد یا سبک مدیریتی‌تان فرا رسیده است.

از منظر مدیریت کلینیک، مشاهده کارمندان به عنوان آیتم‌های خطوط یک برگه موجودی، بسیار ساده است. یک کارمند X مقدار هزینه می‌کند و ارزشY  را تولید می‌کند. و گرچه این یکی از راه‌های نگریستن به مسائل است، به یاد داشته باشید که پرسنل در یک کلینیک بیش از منابع انسانی صرف هستند. بدون حضور پرسنل، کلینیک هویت و مزیت رقابتی خود را از دست خواهد داد.
اگرچه این مسئله به صورت دقیق در یک صورت سود و زیان نشان داده نخواهد شد، اما سرمایه‌گذاری در نمایش اهمیت شما به پرسنل کلینیک، در طی سال‌ها و دهه‌ها مزایای قابل توجهی برای کلینیک شما خواهد داشت.

نحوه تحقق این امر به شرح زیر است:

۱. جمع‌آوری بازخوردها و گوش دادن

پرسنل نقش و وظیفه خود را در کلینیک درک می‌کنند و تشخیص می‌دهند که تصمیم‌گیرنده و یا دستوردهنده نیستند. گرچه دوست دارند بدانند به نظراتشان بها داده می‌شود یا خیر. یک راه برای اینکه پرسنل کلینیک احساس احترام کنند، جمع‌آوری بازخوردها بر یک اساس مشخص است. این کار می‌تواند در قالب نظرسنجی‌های ناشناس، مصاحبه‌های فردی، جلسات گروهی، ایمیل و یا هر شکل دلخواه شما باشد.

مدیریت کلینیک علاوه بر جمع‌آوری بازخورد، باید به پرسنل کلینیک خود نشان دهد که به ایده‌های آنها گوش می‌کند و به آنها اهمیت می‌دهد. ایده‌ها را بررسی کند و اجازه دهد پرسنل کلینیک بدانند که شنیده شده‌اند. هنگامی که بازخورد پرسنل را به اجرا درآورد، همکاری و سهم او در ایده را تصدیق کند.

۲. سرمایه‌گذاری روی ارتقاء پرسنل کلینیک

با سرمایه‌گذاری روی ارتقاء پرسنل کلینیک نشان دهید به آنها اهمیت می‌دهید. نه تنها باید الزامات خاص شغلی  را مورد توجه قرار دهید، بلکه عاقلانه است روی توسعه فردی آنها نیز سرمایه‌گذاری کنید. به عنوان مثال توسعه مهارت‌های نرم، راه خوبی برای کمک به ارتقاء آنهاست.

۳. انگیزه بخشی به پرسنل کلینیک

در حالی که یک تشویق کوچک بهتر از هیچ است، اگر انگیزه‌هایی برای سخت‌کوشی و به رسمیت شناختن دستاوردها ایجاد کنید، پرسنل کلینیک حس ویژه‌تری خواهند داشت.

پاداش‌های نقدی همیشه خوب هستند اما شاید مؤثرترین روش نباشند. به جای پرداخت پول برای دستاوردها، پیشنهاداتی مانند مرخصی استحقاقی، پلاک یا لوح تقدیر و … در نظر بگیرید. این مشوق‌ها تأثیرگذاری بیشتر و ماندگارتری دارند.

۴. دادن آزادی بیشتر به پرسنل کلینیک

تقریبا در هر موقعیتی، هنگامی که پرسنل کلینیک آزادی عمل بیشتری داشته باشد، بیشتر احساس مورد توجه قرار گرفتن دارد. مشکل اینجاست که بسیاری از مدیران، تمایلی به ایجاد این آزادی ندارند- خصوصا در مورد بحث ساعت ورود و خروج.

مدیریت کلینیک باید برنامه منعطفی پیشنهاد دهد. در این صورت پرسنل کلینیک حس اهمیت بیشتری خواهند داشت و احتمالا در نقش خود، بهره‌وری بیشتری خواهند داشت. این یک موقعیت برد-برد است.

۵. با پرسنل کلینیک شفاف تر باشید

اطلاعات مشخصی وجود دارد که متعلق به سطوح بالاتر است، اما مدیریت کلینیک باید جداسازی سطوح بالای مدیریتی و پرسنل کلینیک که در خط مقدم هستند را به پایان برساند. این محرمانگی‌ها، شکافی ایجاد می‌کند که پرسنل کلینیک حس غیرمهم بودن و نادیده گرفته شدن پیدا می‌کنند (و حتی بدتر، ممکن است حس کنند به آنها دروغ می‌گویید).

شفافیت برای یک کلینیک ضروری است. مدیریت کلینیک راه‌هایی برای از بین بردن موانع و شفافیت با پرسنل کلینیک خود پیدا کند. در عوض آنها وفاداری و احترام بیشتری به شما بازمی‌گردانند.

کارمندان را در اولویت قرار دهید

پرسنل کلینیک ارزشمندترین دارایی کلینیک به شمار می‌رود. اگر مدیریت کلینیک می‌خواهد، پرسنل از وظایف و نقش خود در کلینیک راضی باشند، باید نشان دهد به آنها بیش از کسب سود و درآمد بهاد می‌دهد.

با سرمایه‌گذاری روی افراد و انسانی سازی استراتژی مدیریت کلینیک‌تان از نتایج برتر لذت خواهید برد.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدوارم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر برای مدیریت کلینیک خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارین، می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط:

با این روش‌ها از کارمندان کلینیک قدردانی کنید

بهترین‌ها را برای کلینیک خود استخدام کنید.

12 راهکار مدیریت کلینیک برای حل اختلاف پرسنل

تاثیر برقراری نظم در مدیریت کلینیک

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*