روابط قبل از ازدواج

  دکتر لینک | روابط قبل از ازدواج

چکیده:
مطلب پیش رو در ارتباط با نکات برقراری روابط قبل از ازدواج می باشد. شما در این مقاله می توانید با اصول و نحوه برقراری روابط قبل از ازدواج بیشتر آشنا شوید. 

مقدمه:
روابط قبل از ازدواج یکی از مهمترین نوع روابط بین انسان ها می باشد. به طور کلی وجود این رابطه توصیه می شود و می تواند مزایا زیادی برای بهبود ارتباط دو طرف داشته باشد. اما باید این را نیز در نظر داشت که کیفیت و سلامت رابطه به درستی حفظ گردد. شما در این مطلب می توانید با بایدها و نبایدهای برقراری یک ارتباط سالم با جنس مخالف، پیش از ازدواج آشنا شوید. 

روابط قبل از ازدواج؛ بایدها و نبایدها
آشنایی و روابط قبل از ازدواج دارای مزایا فوق العاده زیادی است. معمولا هم پیشنهاد می شود که دختر و پسر پیش ورود به مرحله ازدواج، روابط سالم و آگاهانه ای را با هدف شناخت طرف مقابل خود داشته باشند. متاسفانه به این موضوع در ازدواج های سنتی چندان اهمیت داده نمی شود و در برخی روابط نیز به روابط ناسالم و روابط نا مشروع تبدیل می گردد. لذا باید توجه داشته باشید که این دوره آشنایی در صورتی که آگاهانه و کنترل شده صورت نگیرد، می تواند مشکلات بسیار ناگواری را برای طرفین و خانواده ها ایجاد کند. از این رو بهتر دانستیم تا در این مطلب شما را با اصلی ترین بایدها و نبایدهای رابطه پیش از ازدواج آشنا کنیم. اگر شما هم در مراحل ابتدایی آشنایی و روابط عاطفی با شخصی هستید، پیشنهاد می کنیم، مطالعه این مطلب را از دست ندهید. شما با مطالعه این مقاله می توانید به رابطه تان جهت دهید و کاملا منطقی و با هدف شناخت طرف مقابل پیش بروید. این کار باعث می شود، در ادامه و در روابط بعد از ازدواج دچار مشکل نشوید. 

بایدهای روابط قبل از ازدواج
توجه به یک سری بایدها در روابط قبل از ازدواج بسیار اهمیت دارد. کلیت این رابطه اصلا مد نظر نیست. بلکه شما باید در نحوه برخورد، احساسات و رفتارتان کنترل داشته باشید. در ادامه شما را با تعدادی از بایدهای روابط قبل از ازدواج آشنا می کنیم.
بهتر است،رابطه پیش از ازدواج با اطلاع خانواده ها صورت گیرد.
مراجعه به مشاور ازدواج، در حین روابط پیش از ازدواج توصیه می شود. 
 سعی کنید، پس از قطعی شدن ازدواج و یا اطمینان از رابطه، رابطه تان را عاطفی تر کنید. 
اگر اصلی ترین هدفتان از ایجاد ارتباط با طرف مقابل شناخت وی باشد، کمتر دچار خطا و اشتباه می شوید. 
در حین رابطه با طرف مقابل سعی کنید، از ارزش ها، اعتقادات و خطوط قرمز خود دست نکشید. انجام این کار می تواند در ادامه روابط در آینده خطرناک باشد. 
سعی کنید زمان دوستی یا روابط قبل از ازدواج تان خیلی طولانی نشود. 

نبایدهای روابط پیش از ازدواج
همانطور که انجام بسیاری از کارها در روابط قبل از ازدواج توصیه می شود، انجام بسیاری از کارها نیز منع می شود. معمولا روابط عاطفی پیش از ازدواج حساسیت های بسیار زیادی دارد و اگر به درستی مدیریت نشود، ممکن است، شما را به قعر چاه فرو ببرد. پس بیایید با نبایدهای رابطه پیش از ازدواج آشنا شویم. 
توصیه می کنیم در این مرحله هدیه، جملات احساسی و رفتارهای احساسی پر خطر زیاد رد و بدل نشود.
اگر هنوز به مرحله شناخت کامل و مناسب نسبت به طرف مقابل نرسیده اید، فضای ارتباط را به سمت و سوی فضای احساسی سوق ندهید. 
ارتباط نا مشروع جنسی پیش از ازدواج به هیچ وجه توصیه نمی شود. البته در ادامه بیشتر در این مورد صحبت خواهیم کرد. 
اختلاف عقاید و مشکلات بزرگ را نادیده نگیرید.
سعی نکنید خود را به طرف مقابل شبیه کنید.
از باورها و اعتقادات خود چشم پوشی نکنید.
امید به تغییر طرف مقابل خطرساز است.
پیش از اندازه در زندگی و گذشته طرف مقابل تان کند و کاو نکنید. 

مراحل آشنایی پیش از ازدواج
معمولا مراحل آشنایی و روابط قبل از ازدواج شامل 3 مرحله کلی می شود. 
شناخت اولیه
نامزدی و روابط عمیق تر
عقد
این که نحوه شروع هر یک از این مراحل دقیقا به چه شکل انجام می شود، ممکن است در فرهنگ ها و آداب و رسوم و حتی عقاید افراد متفاوت باشد. برای مثال ممکن است مرحله شناخت اولیه به صورت کاملا سنتی و با یک معرفی و یک جلسه خواستگاری انجام شود. همچنین این مرحله ممکن است به صورت غیر سنتی به صورت ارتباط با همکار و ... انجام شود. پس در مورد نحوه آشنایی اولیه نمی توانیم به طور دقیق صحبت کنیم. اما مرحله دوم که مرحله بسیار مهمی نیز می باشد، مرحله شناخت عمیق یا به تعبیری مرحله نامزدی می باشد. توصیه می شود در این مرحله حتما خانواده ها در مورد وجود این رابطه آگاهی و اطلاع پیدا کنند. شما در این مرحله اگر یک ارتباط سالم دو طرفه ایجاد کنید، می توانید در مدت زمانی خاص به یک شناخت کامل تر نسبت به طرف مقابل دست پیدا کنید. 

رابطه جنسی پیش از ازدواج توصیه می شود؟
یکی از سوالاتی که بسیار پرسیده می شود، درباره روابط قبل از ازدواج و البته روابط پرخطر مانند روابط نامشروع جنسی پیش از ازدواج است. آنچه به طور قطع تمامی روانشناسان و مشاوران ازدواج به آن اذعان دارند، منع رابطه جنسی پیش از ازدواج می باشد. برای این موضوع علل بسیار زیادی وجود دارد. در ادامه به معرفی چند می پردازیم.
ارتباط جنسی پیش از ازدواج، احتمال شناخت طرف مقابل را تا حد زیادی کم می کند. 
ارتباط نامشروع پیش از ازدواج باعث می شود، نتوانید به راحتی احساسات واقعی طرف مقابل را بشناسید.
ترشح هورمون اوکسی توسین در حین رابطه جنسی، باعث ایجاد علاقه عاطفی و دلبستگی بین زن و مرد می شود و این موضوع می تواند چشم افراد را به روی بسیاری از واقعیات و اختلاف ها ببند. 
بارداری پیش از ازدواج با ایجاد رابطه جنسی پرخطر، محتمل است و می تواند مشکلات فراوانی را ایجاد کند. 
معمولا ارزش چیزی که به راحتی به دست بیاید، سریع تر از بین می رود. این موضوع را خانم ها باید بیشتر در نظر داشته باشند. 

حدود روابط عاطفی پیش از ازدواج
تا بدین جا درباره روابط قبل از ازدواج تا حدودی صحبت کردیم. همانطور که گفتیم یکی از اشتباهات رایج دختر و پسر در روابط قبل از ازدواج برقراری یا تشدید روابط عاطفی می باشد. این موضوع می تواند خطرات بسیار زیادی را به دنبال داشته باشد. البته روابط عاطفی تا حدودی پیش از ازدواج مانعی ندارد. اما اگر عمق این رابطه به حدی باشد که احساسات فرد بر واقعیات غلبه کند، کار سخت می شود. برای مثال اگر شما خطوط قرمزی را در عقاید خود دارید و طرف مقابل شما دقیقا برعکس آن عقاید را دارد، اگر در این حین یک ارتباط عاطفی شدید بین شما ایجاد شده باشد و به درستی مدیریت نشود، ممکن است، این اختلاف عقیده نادیده گرفته شود که بسیار خطرساز است. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*