راهکارهای متقاعدسازی بیماران

  دکتر لینک | راهکارهای متقاعدسازی بیماران

متقاعد سازی چیست؟

متقاعد سازی و قانع کردن بیماران در اصل نقطه اوج ارتباط پزشک با بیمار است. زمانی که شما بتوانید بیمار را توجیه کنید که درمان های لازم و مدنظر شما را با آگاهی کامل به تمام جنبه های آن و تمایل شخصی خود انجام دهد، در واقع توانسته‌اید فرآیند متقاعد سازی بیمار را به خوبی انجام دهید. متقاعدسازی در واقع یکی از راههای جذب بیمار است.

در اصل، مفهوم ارتباط موثر و موفق می‌تواند در متقاعد سازی به خوبی تجلی پیدا کند ، زیرا گفتیم در ارتباط موثر شما به عنوان پزشک می توانید بیمار خود را به طور کامل متوجه منظور خود کنید و هر آنچه در ذهن دارید به او انتقال دهید.

در متقاعد سازی نیز شما دقیقاً همین کار را انجام می دهید. یعنی آنچه که در ذهن و تصمیم شما قرار دارد به بیمار انتقال می‌دهید و او با رضایت خود درمان های لازم را انجام می دهد که شما می خواهید. البته نباید   متقاعد سازی را با کلاهبرداری و یا اجبار کردن اشتباه گرفت، بلکه در امر متقاعد سازی شما به طور کامل موظف هستید که تمام جنبه ها را صادقانه مطرح کنید و فرد مقابل با اطلاع کامل تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

از چه راهکارهایی برای متقاعدسازی بیماران استفاده کنیم؟

اولین راهکار: استفاده از اهرم لذت

استفاده از اهرم لذت بدین معنی است که به بیمار بگویید پس از استفاده از خدمات درمانی شما چه احساس خوبی را تجربه خواهد کرد.

به‌عنوان‌مثال اگر جراح پلاستیک و زیبایی هستید زیبایی می‌توانند از حس خوب داشتن چهره ای زیبا صحبت کنند، متخصصین تغذیه و جراحان چاقی می‌توانند از حس خوب تناسب‌اندام و انجام ورزش‌های موردعلاقه و مقبولیت اجتماعی صحبت کنند. متخصصین لیزر و جوان‌سازی پوست می‌توانند از بازگشت حس خوب جوانی صحبت کنند و متخصصین زنان فعال در حوزه زیبایی و لابیاپلاستی می‌توانند از بهبود کیفیت رابطه عاطفی صحبت کنند.

هیچ‌وقت فکر نکنید که چون بیمار، خودش می‌داند چه اتفاقات خوبی برایش می‌افتد، دیگر نیازی نیست که ما در مورد آن صحبت نکنیم. معمولاً اگر خدمات شما درمانی است، می‌شود در مورد حس خوب سلامتی پس از درمان صحبت کرد و پزشکانی که خدمات زیبایی ارائه می‌کنند می‌توانند در مورد نتایج جانبی پس از درمان، مثل افزایش اعتمادبه‌نفس هم، صحبت کنند.

دومین راهکار: استفاده از اهرم رنج

استفاده از اهرم رنج بدین معنی است که به بیمار بگویید اگر از خدمات درمانی شما استفاده نکند چه رنج‌هایی را در آینده تجربه خواهد کرد.

این روش بهتر است به‌صورت ترکیبی با روش تأکید بر لذت‌ها استفاده شود. یکی از کاربردهای این روش زمانی است که بیمار شما از جایی دیگر قیمتی ارزان‌تر گرفته و شما می‌دانید که آن پزشک موردنظر، از مواد یا تجهیزات بی‌کیفیت‌تری برای درمان استفاده می‌کند، یا اینکه تجربه بسیار کمتری دارد و یا خدمات جانبی کمتری ارائه می‌کند.

در این شرایط به او میگویید که اگر درمان ارزان‌تری را انتخاب کند در آینده عوارض زیادی را باید تحمل کند. می‌توانید تک‌تک رنج‌هایی را که در آینده باید تحمل کند برای او بازگو کنید.

کاربرد دیگر استفاده از اهرم رنج، زمانی است که بیماری پروسه درمان خود را به تعویق می‌اندازد. اگر درمان او مربوط به یک بیماری است می‌توانید به او یادآوری کنید که با تأخیر در درمان بیماری، ممکن است بیماری ایشان عود بیشتری کند و خطرات و درد و رنج بیشتری برای او داشته باشد.

اگر درمان او مربوط به زیبایی است می‌توانید به او بگویید که به خاطر افزایش روزبه‌روز قیمت مواد و تجهیزات پزشکی، هزینه‌های درمانی روزبه‌روز در حال افزایش است و بهتر است که اگر تمایل به این کار دارند سریع‌تر اقدام کنند.

سومین راهکار: استفاده از پیشنهادهای هیجان انگیز

در این روش شما باید به بهانه‌های مختلف مثل ویزیت رایگان، مشاوره رایگان، چکاپ رایگان یا هر بهانه دیگری از بیماران درخواست کنید که حضوراً به مطب شما بیایند.

پس‌ازاینکه توضیحات کامل به بیمار ارائه شد، در انتهای صحبت به او یک پیشنهاد هیجان‌انگیز بدهید.

پیشنهاد هیجان‌انگیز شما حتماً باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد:

اولین ویژگی پیشنهاد هیجان‌انگیز این است که یا شامل درصد قابل‌توجهی تخفیف باشد و یا بگویید اگر این کار مثلا این جراحی زیبایی را پیش ما انجام دهید کارهای مشخص دیگری را برای شما رایگان انجام می‌دهیم.

دومین ویژگی پیشنهاد هیجان‌انگیز این است که برای پیشنهاد خود تاریخ انقضای مشخصی در نظر بگیرید.

اگر خدماتی که به بیمار ارائه می‌دهید ارزان‌قیمت است مثلاً زیر ۲ میلیون تومان است، تاریخ انقضای پیشنهاد هیجان‌انگیز خود را یک روز قرار دهید. به بیمار بگویید اگر همین امروز رزرو انجام دهد و پیش‌پرداخت را بپردازد شامل این تخفیف می‌شود. در غیر این صورت هیچ‌گاه نمی‌تواند چنین تخفیفی از شما بگیرد.

اگر خدمات شما گران‌قیمت است حداکثر تا یک هفته می‌توانید به بیمار فرصت دهید که فکر کند و تصمیم خود را بگیرد تا بتواند از این پیشنهاد هیجان‌انگیز استفاده کند.

سومین ویژگی پیشنهاد هیجان‌انگیز این است که شما نباید وسوسه شوید و حرف خود را زیر پا بگذارید. اگر بیماری در موعد مقرر اقدام نکرد، نباید آن تخفیف بزرگ اولیه را برای او در نظر بگیرید.

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

سیستم هوشمند جذب بیمار دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب ، کلینیک و بیمارستان

مقالات مرتبط:

استفاده از دیجیتال مارکتینگ در پزشکی

موفقیت در اینستاگرام برای پزشکان

مزایای برگزاری وبینار برای پزشکان

پرسونال برندینگ در پزشکی

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*