وفادار سازی بیماران با 8 روش اجرایی

  دکتر لینک | وفادار سازی بیماران با 8 روش اجرایی

امروزه صاحبان مطب ها و کلینک ها برای بازاریابی و جذب بیماران جدید و  وفادار سازی بیماران بودجه ای نامحدود نیاز دارند.حال اینکه کسب در آمد های پایدار به میزان 40 تا 50 درصد توسط بیماران ثابت و همیشگی تامین می گردد و پزشکان باید تمرکز خود را روی بیماران فعلی قرار دهند. و به این طریق می‌توانند درآمد خود را نیز تا حد قابل توجهی افزایش دهند.

رضایت بیمار بر پایه کیفیت خدمات ارائه شده و نحوه برخورد کارکنان تکیه می کند.برای جذب و وفادارسازی بیماران اقدامات متنوعی می توانید ارائه دهید. در اینجا 10 راه جذب بیمار  را به شما معرفی می کنیم:

1) بیمارانتان را در مرکز توجه قرار دهید

قرار دادن نظرات مثبت بیماران و پست هایی که در رابطه با برند شما در فضای مجازی منتشر می کنند در معرض دید دنبال کنندگان موجب وفادار سازی بیمار می گردد.بیماران وفادار و هواداران خود را مرکز توجه قرار دهید این کار موجب می شود برند شما را در اولویت قرار دهند و این امر خود یک روش بازاریابی برای افزایش بیمار محسوب گردد.

2) بیمارانتان را غافلگیر کنید

شما می توانید برای بیماران خود بر اساس علایق و نیازهایشان هدیه ای در نظر بگیرید.و با این روش هم وفاداری بیماران خود را بالا میبرید و هم باعث شوید آنها در شبکه های اجتماعی و در میان همکاران خود با صحبت درباره این موضوع نوعی بازاریابی برای برند شما انجام می دهند که موجب جذب بیمار می گردد.

3) به توصیه های بیماران توجه کنید و از آنها تشکر کنید

بهبود و پیشرفت از روش های افزایش و حفظ وفاداری بیماران است .بررسی کنید نیاز بیمار چیست؟ ایده خود را  به صورت نظرسنجی مطرح کنید و آن را در شبکه های اجتماعی و وبلاگ خود منتشر کنید. می توانید هدیه ای مانند کارت های تخفیف نیز برای بیمارانی که ایده ای اجرایی می دهند قرار دهید که این روش تاثیر چشمگیری در افزایش تعداد شرکت‌کنندگان خواهد داشت. درباره‌ی تغییر و پیشنهاد‌ دهنده در تمام شبکه‌های اجتماعی خود اطلاع‌رسانی و تشکر کنید.

4) خدمات جدید را ابتدا در اختیار بیماران وفادار بگذارید

بیماران وفادار و افرادی که همیشه جز دنبال کنندگان برند شما هستند بهترین گزینه برای ارائه تجربه ای جدید و کامل هستند.اگر خدمتی را به صورت جایزه ارائه می کنید برای بیماران دائمی خود امکان ویژه ای قرار دهید.شاید هزینه ای برای شما داشته باشد ولی در مقابل تأثیری که این بیمران روی دوستان، خانواده، همکاران و …. می‌گذارند ناچیز است.

5) موقع نیاز، در خدمت بیماران باشید

تعامل بیشتر با بیماران موجب وفادار سازی آنها می شود پس بیشتر حواستان به بیماران باشد. راههای زیادی برای این ارتباط و جود دارد شاید شبکه‌های اجتماعی راه اصلی ارتباط با آنها نباشند ولی یک راه ارتباطی گسترده و مدرن می باشد، بنابراین برای بررسی و کنترل بیماران و رفع نیازهای آن ها از طریق شبکه های اجتماعی و وب سایت افرادی متعهد را استخدام کنید که همراه کاربران باشند و با ارائه خدمات از سردرگمی آنها جلوگیری کنند.

در تبلیغات خود فقط از تجربیات خوب صحبت نکنید تجربه ثابت کرده احتمال صحبت درباره‌ی تجربیات بد در رابطه با خدمات به بیماران ۵۰ درصد بیشتر از این احتمال در صحبت کردن از تجربه‌های خوب است.

6) به بیمارانتان چیزی ارائه کنید که رقبا ندارند

منظور ما تنها تخفیف نیست که وفادار سازی بیمار را بالا میبرد بلکه ما درباره‌ی ویژگی، خدمات یا هر چیز دیگری که در وفادار سازی بیمار ارزش داشته باشد، صحبت می‌کنیم. در واقع مهم این است که به جای ارائه‌ی ارزش یکسان به همه‌ی بیماران، به گروه خاصی از آنان ارزشی چشمگیر ارائه کنیم. نتیجه‌ی آن را در افزایش میزان وفاداری بیمار خواهید دید. اگر خدمت شما امکان انجام این کار را نمی‌دهد، در پکیج های ویژه آن را ارائه دهید.

7) برای افزایش وفاداری بیمار، در دسترس آنها باشید

یک سال پیش ماشینم خراب بود و در همان زمان عینکم شکست. من دور از شهر بودم و زمان و موقعیت مراجعه به چشم‌ پزشک را نداشتم. بنابراین به (Warby Parker)، سایت اُپتومتری و فروش آنلاین عینک، مراجعه کردم و در زمانی کوتاه و به راحتی و با قیمتی قابل قبول صاحب عینکی نو شدم، و در نتیجه از دردسرهای بعدی خلاص شدم.

جالب است بدانید من با یک پاسخگوی تلفنی تماس نگرفتم و روزها و یا هفته‌ها در نوبت نماندم، فقط یک پیام ارسال کردم و آنها سریع‌تر از هر جای دیگری در این زمینه، با من تماس گرفتند. من تا زمانی که دلیلی منطقی برای عدم خرید از آنها نداشته باشم، از آنها خرید میکنم و آنها را به دیگران توصیه می‌کنم.

راهکار دیگر برای در دسترس بودن، روش‌های رایج خدمات بیمار مانند نوبت دهی آنلاین و صورت حساب خودکار، و همچنین سیستم یادآوری است. با این اقدامات، کار بیماران آسان تر و لذت مراجعه به شما در آنها بیشتر می‌شود.

8) کیفیت را در اولویت قرار دهید

کیفیت همیشه یکی از مسائل مهم و قابل توجه برای وفاداری بیمار است شما می توانید با داشتن بهترین دستگا ه ها و بهبود کیفیت آن، شهرت برند خود را بالا ببرید و نیز بیماران را حفظ کنید. اگراحساس می کنند که بهترین خدمت را برای ارائه در اختیار دارید، کمترین کاری که بیماران می‌کنند صحبت کردن درباره‌ی آن است.

دکترلینک همراه شما در فرآیند جذب بیمار و وفادارسازی بیماران. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط :

جلب اعتماد بیمار

جذب بیمار به کمک پیگیری درمان

رابطه ی بین کیفیت خدمات و وفاداری بیماران در بیمارستان

تحریک حواس پنجگانه برای جذب بیمار

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*