جذب بیمار دندانپزشکی

آیا با راهکارهای جذب بیمار دندانپزشکی آشنایی دارید؟ در دنیای امروز در کار و حرفه خود متخصص و حرفهای بودن لازم است، اما کافی نیست! هر متخصصی باید دانش و مهارت به اشتراکگذاری و یا ارائه تخصص خود را داشته باشد. زمانی که یک دندانپزشک برای شروع کار خود سرمایهگذاری لازم را برای تهیه تجهیزات خود انجام دهد، یعنی سرمایه کافی برای رهن یا اجاره مطب، هزینه پرسنل، لابراتور، تجهیزات پزشکی و وسایل لازم، مالیات و ... را هم که در نظر بگیریم، به مبلغ قابلتوجهی میرسیم. برای یک دندانپزشک جوان درصورتیکه این میزان پول را داشته باشد و کار خود را شروع کند، این میزان سرمایهگذاری بدون برنامه جذب بیمار و بدون آشنایی با اصول کسب و کار پر ریسک و خطرناک است.
آنچه که یک کسب و کار اقتصادی و سودآور یا یک سازمان و مجموعه غیرانتفاعی را ماندگار میکند، ارزشآفرینی است. ارزشآفرینی از مؤلفههای اساسی کارآفرینی است و معنی آن این است که تولید کالا یا خدمات به ایجاد و یا افزایش ارزشی برای مشتری یا بیمار منجر شود. ارزش هم چیزی است که مشتری طلب میکند و حاضر است بابت آن پول خرج کند، البته مشتری بابت چیزی پول میپردازد که بهنوعی مفید باشد و منظوری را تأمین کند.
تبلیغات برای جذب بیمار دندانپزشکی باید حاوی یک پیام باشد، پیامی که درون آن ارزشی ارائه میشود. بهجای اینکه تبلیغ خبری باشد، باید موجب دادن انگیزه به اقدام شود. ارزشآفرینی یک دندانپزشک به درمانی که انجام میدهد محدود نمیشود، بلکه فرآیند درمان، ایجاد ارتباط با بیمار، موارد محیطی را هم شامل میشود.
برای نمونه دندانپزشکی را در نظر بگیرید که فردی را فقط برای این استخدام کرده بود که به بیمارانی که در حال درمان بودند یا درمان آنها به پایان رسیده بود، تماس بگیرد و جویای احوال آنها شود. این اقدام پزشک چه احساس خوبی را در بیمارانش ایجاد میکرد. در واقع این اقدام او را از سایر دندانپزشکان متمایز میساخت و این پیام را به بیماران منتقل میکرد که شما برای من مهم هستید. میتوانید نتیجه این اقدام را در جذب بیمار دندانپزشکی تصور کنید!!!
بهترین تبلیغکنندگان برای شما، بیماران رضایتمند هستند؛ پس آنها را خوشحال کنید، خدمات باکیفیت ارائه دهید و درنهایت کاری کنید تا بیمار بیشتری جذب کنید. اگر مردم از خدمات شما راضی باشند و شما را دوست داشته باشند، با دیگران درباره شما حرف میزنند.
یکی از راههای جذب بیمار دندانپزشکی این است که هیچگاه نگذارید کسی دست خالی از پیش شما برود؛ میتوانید به بیمار خود خمیردندان، مسواک یا به کودکان آینه دهانی هدیه بدهید. اینگونه گشادهدستیها حتماً موضوع گفت و گو درباره شما خواهد شد.
یکی از اصول علم بازاریابی این است که افراد بر اساس احساس خود خرید میکنند. اگر در برخورد با بیماران رفتاری محترمانه داشته باشید یا کاری کنید که بر لبهای آنها خنده نقش ببندد، حتماً آنها احساس خوبی درباره شما خواهند داشت و ایجاد این احساس خوب سبب میشود، آنها درباره شما با دیگران صحبت کنند.
روش دیگر برای جذب بیمار دندانپزشکی درک افکار و احساسات بیماران در فرآیند درمان است. باید این را در نظر بگیرید چگونه میتوانید بیماران را برای درمان تمامی دندانها تشویق کنید.
۴ عامل برانگیزان احساس بیمار
۱. ترس
ترس اولین انگیزه احساسی در افراد است. بیماران زیادی تنها بهخاطر داشتن خاطرهای بد از دندانپزشکی با وجود اینکه دندانهایشان نیاز به درمان دارد، ولی اینکار را همواره به تعویق میاندازند. یکی از روشهای استفاده از احساس ترس مواقعی است که بیمار برای ویزیت به شما مراجعه کرده اما نسبت به درمان بیتفاوت است یا عجلهای برای درمان ندارد. در این موارد میتوان این بیماران را با دادن تذکر درباره عواقب درماننکردن دندانها، به انجام و ادامه درمان ترغیب کرد.
۲. خدمات رایگان
ذات انسان مایل به تملک چیزی، بدون از دستدادن چیز دیگری در ازای آن است. یک دندانپزشک میتواند برای جذب بیمار دندانپزشکی از پیشنهادات رایگان، بهعنوان مثال ویزیت رایگان استفاده کند. مطمئناً اگر هوشمندانه عمل کنید، این کار هزینهای برای شما نخواهد داشت؛ البته با تأکید این نکته که باید مطمئن باشید بیماران برای خدمات رایگان شما ارزش قائلند و مطلع هستند که در جای دیگر این پیشنهاد رایگان را نمیتوانند دریافت کنند.
۳. کسب درآمد
میتوانید این نوید را به بیماران خود بدهید که خدمات شما موجب پسانداز و صرفهجویی در هزینههای درمان آنها خواهد شد.
۴. تحقق رویاها
سعی کنید بین خدمات خود و رؤیای بیماران خود ارتباطی برقرار کنید و خدمات خود را بهعنوان ابزاری برای دستیابی بیمار به روؤیاهایش معرفی کنید، این احساسی قوی را در او شعلهور میکند.
همیشه خود را بیماری در نظر بگیرید که به دندانپزشکی مراجعه میکند و از خود بپرسید دوست دارم دندانپزشک چگونه رفتاری با من داشته باشد؟ اینگونه است که هرچه بیشتر بیمار خود را درک کنید، توازن بین بیمار و خدمات درمانی بهنحوی میشود که بهنفع بیمار خواهد بود.
با بیمارتان مانند ابزاری برای کسب پول رفتار نکنید، او یک انسان و دارای شخصیت است. پس هنگامی که وارد مطب شما میشود، گرم و صمیمانه با او رفتار کنید.
اگر به فکر جذب بیمار دندانپزشکی و حفظ بیماران موجود هستید، توصیه میشود در هنگام درمان نام آنها را صدا بزنید، البته با بیمار بیش از حد رابطه دوستی و آشنایی برقرار نکنید و تعیین این حد و مرز به هنر شما بستگی دارد.
همیشه شاد باشید و این شادی را هم به بیمارتان منتقل کنید. شما این رفتار را بدونتوجه به ظاهر، خلق و خو، تحصیلات و طبقه اجتماعی وی انجام دهید و رفتار انسانی، مثبت و شاد خود را با او حفظ کنید.
موانع و مشکلات را برطرف کنید. اگر بیماری با نارضایتی از مطب شما برود، حتماً چند بیماری که قصد مراجعه به شما را دارند با خود میبرد. به همین دلیل ساده بیمار راضی، بهترین و اقتصادیترین تبلیغ برای مطب شما و جذب بیمار دندانپزشکی برای شما محسوب میشود.
ارائه خدمات فوقالعاده به بیمار از راضی نگهداشتن پرسنل خود شما آغاز میشود. اگر یکی از پرسنل شما از شرایط کاری خود راضی نباشد، بسیاری از بیماران این موضوع را بهراحتی درک می کنند. پرسنل احساساتی مانند اشتیاق، بیتفاوتی، عصبانیت را بسیار ساده به دیگران منتقل میکنند.
جمعبندی
در یک جمله اگر بخواهید موفقیت خود را تضمین کنید، باید بیمار خود را خشنود کنید. جذب بیمار دندانپزشکی کار پرهزینهای است. وقتی بیمارانی دارید، باید نهایت تلاش خود را انجام دهید تا آنها را برای خود حفظ کنید.
در اینستاگرام منتظر نظرات شما هستیم
سیستم هوشمند جذب بیمار تکنولوژی دکتر لینک، راهکاری برای افزایش بیمار در مطب، کلینیک و بیمارستان