مشکلات مدیریت مطب و راه حل آن

  دکتر لینک | مشکلات مدیریت مطب و راه حل آن

هر شغلی مشکلات خاص خودرا دارد که می توان با کمی خلاقیت آن را به راحتی حل کرد یا به حداقل رساند، پزشکی هم جزء کار های است که دغدغه ها و مشکلات خاص خودرا دارد از جمله: مشکلات مربوط به مطب، مدیریت زمان، ازدحام کار و ... . مشکلات مربوط به این شغل را میتوان اینگونه برشمرد :

پیداکردن منشی قابل اعتماد

پیدا کردن یک منشی که در کارش هم ماهر و هم قابل اعتماد باشد کار دشواری است. یک پزشک نمیتواند همه ی مدارک و اسناد خود را به یک فرد تازه از راه رسیده بسپارد بلکه باید نظارتی بر او داشته باشد که این امر به دلیل نداشتن وقت کافی کار دشواری به نظر می رسد.

چک کردن حساب ها و امورات مالی

در نظر بگیرید که یک پزشک در روز تعداد زیادی بیمار را ویزیت می کند که هر کدام از آنها باید مبالغ متفاوتی با بیمه های متنوعی پرداخت کنند. چک کردن امور مالی و حساب های این تعداد بیماران کار آسانی نیست. مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه!!

اتلاف وقت زیاد

اگر قرار باشد همه ی کارها به صورت سنتی و توسط منشی انجام شود وقت زیادی لازم است که قسمت زیادی از آن اتلاف می شود. مثلا یک بیمار برای اولین بار است که آمده و باید تشکیل پرونده دهد و یک بیمار دیگر هم به پرونده ی قبلی خود احتیاج دارد و پزشک هم در اتاق، منتظر ورود بیماری است که پرونده ی خود را می خواهد، اگر منشی بخواهد همزمان این دوکار را انجام دهد زمان زیادی به هدر می رود.

انتظار طولانی مدت بیماران

بیمارانی که به مطب دکتر مراجعه می کنند اگر برای طولانی مدت منتظر شوند ترجیح می دهند که به پزشکی مراجعه کنند که مطب خلوت تری دارد و اینچنین یک پزشک مراجعه کنندگان خود را از دست می دهد.

بی نظمی در نوبت دهی

بسیاری از بیماران نوبت خودرا فراموش می کنند و به موقع در مطب حاضر نمی شوند یا بدون نوبت قبلی در مطب حاضر شده و انتظار دارند بدون نوبت ویزیت شوند. این بی نظمی می تواند بیماران دیگر را عصبانی کند و از پزشک چهره ی خوبی درنظرشان نماند.

راه حل :

این موارد مذکور بخشی از مشکلاتی است که یک پزشک در مطب خود با آنها روبروست. مشکلات فراوان دیگری هم هست که نیاز به بررسی دارد. این مشکلات با استفاده از ابزار و نرم افزار مناسبی مثل تکنولوژی دکتر لینک به راحتی قابل مدیریت است.

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک دکتر لینک برای هر بیمار یک پرونده الکترونیکی تشکیل می هد، بطوریکه کلیه فعالیتهای بیمار را از هنگام پذیرش، ویزیت پزشک، تشخیص نوع درمان، تجویز دارو، پیگیری بیمار و غیره تحت پوشش قرار می دهد. در برخی موارد که که سوابق بیماران دست‌کاری می‌شود این فناوری به پزشکان اجازه می‌دهد تا پرونده‌ای از سوابق بیماران را با امنیت بالا ذخیره کرده و آن‌ها را در صورت لزوم در اختیار دیگر مراکز درمانی قرار دهند. این کار علاوه برافزایش امنیت ذخیره‌سازی و انتقال داده‌ها، باعث کاهش خطرها و هزینه‌های مدیریت داده‌ها می‌شود.

همچنین تکنولوژی هوشمند دکتر لینک با استفاده از استراتژی های مختلف ، ماژول نوبت دهی هوشمندی طراحی کرده است، که بر اساس ورود و خروج افراد حاظر در محل بیمارستان(مطب یا کلینیک) و نسبت به تعداد ویزیت پزشک در روز برنامه ریزی لازم را انجام می­دهد. با این راهکار بیماران نیازی ندارند ساعت­ها داخل بیمارستان منتظر نوبت باشند. سیستم به صورت هوشمند، پیش­بینی حضور افراد را با اختلاف ۱۰ دقیقه انجام می دهد.

علاوه بر موارد عنوان شده تکنولوژی دکتر لینک مجهز به سیستم حسابداری پیشرفته بوده و تمامی امور مالی به راحتی قابل بررسی خواهند بود. مواردی دیگری همچون جذب بیمار، پیگیری درمان، ویدئو کنفرانس و ... از دیگر امکاناتی هستند که نرم افزار تحت وب مدیریت مطب و کلینیک دکتر لینک در اختیار شما عزیزان قرار می دهد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما در تماس باشید.

مقالات مرتبط:

ضرورت استفاده از نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک

نرم افزار مدیریت مطب و کلینیک تحت وب تکنولوژی دکتر لینک

چگونه یک نرم افزار مدیریت جامع برای مطب یا کلینیک خود تهیه کنیم؟

ضرورت ايجاد پرونده هاي پزشکی الكترونيکي​

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*