فرصت های جدید برای جذب بیماران

  دکتر لینک | فرصت های جدید برای جذب بیماران

هدف تکنولوژی دکتر لینک جذب بیمار جدید و وفادارسازی بیماران قبلی است. پس از عضویت پزشک یا مرکز درمانی در سیستم دکتر لینک در واقع ایشان در سیستم جذب بیمار هم پیش ثبت نام شده و فرصت بهره مندی از خدمات آن را دارند.

در این سیستم نوبت‌های مراکز درمانی در دسترس مردم قرار گرفته و بیماران می‌توانند با پیشنهادهای ویژه‌ای که از طرف مراکز درمانی ارائه می‌شود نوبت بگیرند و از این طریق مراجعین بیشتری به مراکز درمانی جذب می‌شوند

در این میان راهکارهایی برای پزشکان عزیز جهت جذب بیمار در مطب و کلینیک خود ارائه شده است:

1) برای جذب مشتری جدید هیچ گاه از مشتری قدیمی غافل نشوید.

اگر چه جذب بیمار جدید کاری جذاب است ولی اگر بیمار قدیمی چنین بپندارد که اهمیت خود را از دست داده است از شما دور خواهد شد.

2) پس از بروز هرگونه مساله (از نظر ارتباط با بیمار) هر چه سریع تر آن را حل کنید.

هیچ مرکز درمانی نمی تواند برای همیشه کامل و بی نقص باشد. در ارتباط با بیمار امکان دارد، مساله یا شکایتی به وجود بیاید. ایجاد بخشی برای رسیدگی به شکایات می تواند نظر مثبت بیماران را جلب نموده و موجب افزایش وفاداری آنها شود.

معمولا افراد آخرین اتفاق را بیشتر در ذهن خود نگه می دارند و اگر آخرین رویداد این باشد که پزشک برای حل مساله دریغ نکرده است، این اقدام میتواند موجب حفظ و تقویت ارتباط با بیمار شود.

درکل می توان گفت که بیماران ناراضی بیش از بیماران راضی، دوست و رفیق دارند، بنابراین تمایل بیشتری دارند که درباره حرکت نامناسب یک پزشک یا پرسنل یا نارضایتی خود از یک خدمات به دوستان، خانواده و همسایگان بگویند، ولی درباره خوبی سخن زیادی بر زبان نمی آورند.

3) همیشه حالت بدون باخت به وجود بیاورید.

هیچ گاه نباید بیمار بازنده باشد. اگر در یک معالجه بیمار بازنده باشد، احتمال کمی وجود دارد که باز هم به مطب شما مراجعه یا از همان خدمت استفاده کند. در اینجا دو راه حل وجود دارد که هم بیمار و هم پزشک می توانند برنده باشند:

الف) پزشک برای حفظ بیمار و افزایش وفاداری او، در مواردی سود کم را تحمل کند. البته برای یک دوره کوتاه مدت.

ب) تخفیف دادن برای افزایش وفاداری بیماران، هرچند که در هر مراجعه سود را اندکی کمتر می کند ولی با افزایش تعداد بیماران این کمبود جبران خواهد شد.

4) اغلب بیمار مرتکب اشتباه می شود.

امکان دارد بیماری انتظارات نامعقولی داشته باشد. این یک واقعیت است که پزشک بدون بیمار نمی تواند وجود داشته باشد اما پزشکان باید بتوانند به بیمار تفهیم کنند که اشتباه از جانب او بوده است، ولی باید در این کار ظرافت عمل وجود داشته باشد.

5) بیمار خواستار لذت است نه تامین رضایت.

فقط تامین رضایت بیمار موجب ایجاد وفاداری وی نسبت به پزشک نخواهد شد، بلکه لذت بردن از خدمات موجب افزایش وفاداری خواهد شد. اگر پزشکان بتوانند با بیماران صمیمی شوند و به خواست بیمار گوش دهند موجب خواهند شد که آنان از این رابطه لذت ببرند. برای اینکه بیمار از معالجه لذت ببرد نباید هزینه محتمل شود. اگر خدمت ارائه شده از حد انتظار بیشتر باشد، موجب لذت بردن وی از این خدمت خواهد شد.

6) نباید فراموش کرد که بیمار حق انتخاب دارد.

از آنجا که مطب ها روز به روز بیشتر می شوند، هیچ پزشکی نمی تواند در مورد وفاداری بیماران مطمئن باشد. بسیاری از بیماران به ظاهر راضی به محض اینکه روزنه ای پیدا شود به پزشک رقیب روی می آورند. هر پزشکی که متوجه وجود فرصتی شود باید تماس های خود را با بیماران بیشتر و رابطه را تقویت نماید. یک تلفن به بیمار برای آگاهی از دیدگاه وی می تواند رابطه را تقویت نماید.

7) برای پی بردن به خواست بیمار به حرف های او گوش فرا دهید.

دوره ای که پزشکان تصمیم می گرفتند چه درمانی را عرضه کنند و سپس آن را به بیمار تحمیل می کردند به سرعت به پایان می رسد. تنها راهی که می توان متوجه خواست بیمار شد این است که به حرف های آن ها گوش فرا دهیم. اگر کسی حرف بزند و ما به او گوش ندهیم، با ما خداحافظی خواهد کرد. ارتباط با بیمار بر پایه همین اصل قرار دارد. یکی از سریعترین راه ها برای از دست دادن بیمار این است که آنها را نادیده گرفته و به آنها توجه نکنیم.

8) درباره کالا و خدمات دیدگاه مثبت داشته باشید.

کسانی که برای یک مطب و یا کلینیک کار می کنند باید در مورد پزشکان آن مطب و یا کلینیک و خدمات آن همواره تصویر مثبتی به بیمار ارائه کنند.

9) خود را به جای بیمار بگذارید تا احساسات او را درک کنید.

همیشه ارزش آن را دارد که خود را به عنوان بیمار بدانید که به مطب وارد می شود. همیشه خود را به جای بیمار بگذارید و آنگاه بپرسید: آیا این مطب از ورود من استقبال به عمل می آورد؟ هر قدر بیمار را بیشتر درک کنید توازن بین بیمار و خدمات به صورتی در می آید که کفه ترازو به نفع بیمار سنگین تر خواهد شد.

10) یک تکنیک جدید بازاریابی را تجربه کنید و یا یک خدمت جدید ارائه دهید.

شما نیز مانند هر کسب وکار دیگری روشهای بازاریابی خاص خود را دارید و به احتمال زیاد آنها را مدام تکرار می کنید. تعجبی ندارد که این روشها کهنه شوند! اگر راهی جدید را تجربه کنید، احتمال این بیشتر می شود که افراد جدید شما را آزمایش کنند؛ بنابراین به آدمهای جدید دست خواهید یافت. اگر محصولات یا خدمات تکراری و قدیمی را ارائه دهید، (و آنها را با روش های قدیمی تکراری بازاریابی کنید) قطعا با همان آدم های قدیمی مواجه خواهید شد. ارائه یک سرویس یا کالای جدید، یا خط تولید جدید و مطلع ساختن افراد از آن راهی برای جذب بیماران جدید خواهد بود.

مقالات مرتبط:

برای جذب بیمار به دنبال شرایط بیرونی هستید یا درونی؟

مزایای سیستم نوبت دهی آنلاین تکنولوژی دکتر لینک

تحریک حواس پنجگانه برای جذب بیمار

تأثیر اولیه چگونه به یک پزشک در جذب بیمار کمک می‌کند

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*