ویژگی‌های لازم یک کلینیک زیبائی

  دکتر لینک | ویژگی‌های لازم یک کلینیک زیبائی

چندی پیش، یکی از دوستان پزشک به دفتر دکترلینک مراجعه کرد، این دوست قصد تاسیس یک کلینیک زیبائی در تهران را داشت.

طی مشاوره برای تاسیس کلینیک زیبائی به او گفتم، می‌دانید که در سال‌های اخیر انجام جراحی‌های زیبائی تبدیل به یک سبک زندگی مردم شده‌است. بسیاری از مردم از این نوع جراحی های زیبایی به خوبی استقبال کرده اند و همواره به دنبال بهترین کلینیک زیبائی هستند. به همین دلیل ایده تاسیس یک کلینیک زیبائی ایده بسیار خوبی است.

اما همانطور که کلینیک های زیادی برای جراحی‌های زیبائی تاسیس شده‌اند، رقابت در این کار بسیار است. علاوه بر اینکه باید برای بازاریابی و تبلیغات کلینیک استراتژی مناسبی داشته باشد، باید ویژگی‌های لازم یک کلینیک را در هنگام تاسیس و فعالیت کلینیک مدنظر داشته باشید.

اول باید بدانید که کلینیک زیبایی، درمانگاهی است که دارای مجوز وزارت بهداشت و پروانه تخصصی خدمات زیبایی است و به خدمات و درمان‌های زیبایی می‌پردازد. مجوز تاسیس تنها به پزشک متخصص داده می شود که در زمینه پوست، مو و زیبایی تخصص دارد و وجود حداقل دو پزشک متخصص زیبایی ضروری می باشد. و علاوه بر آن حداقل باید یک پرسنل کارشناس پذیرش، دو نفر پرستار یا بهیار و یک نفر پرستار جهت اتاق الکترولیز در کلینیک فعالیت کنند.

اما سایر ویژگی‌هایی که برای یک کلینیک زیبایی لازم است:

1-تجربه و تخصص پرسنل و مدیریت

تجربه خوب بیماران در یک کلینیک زیبایی، برای کلینیک اعتماد به ارمغان می‌آورد. زمانی که یک مجموعه‌ی قوی با پرسنل کارآمد را در کلینیک زیبایی خود داشته باشیم می توانیم خدمات خود را در بهترین حالت و سریع‌ترین شکل خود به مخاطبان ارائه دهیم.
عمل‌ها، جراحی‌ها و هر چیزی که مربوط به زیبایی باشد با توجه به حساسیت بالایی که دارند باید بسیار حائز اهمیت است و این حساسیت نیازمند تجربه و تخصص پرسنل و مدیریت کلینیک است.
در هنگام تبلیغات و متن تبلیغاتی کلینیک زیبایی باید بر روی مدارک، سوابق، تخصص و مهارت های خود برای افزایش اعتماد در مشتری تاکید کنید و حتماً در شعار تبلیغاتی کلینیک زیبایی یا متن تبلیغاتی آن را ذکر کنیم و در خود کلینیک هم می توان با در معرض دید قرار دادن این سوابق و تخصص‌ها، اعتماد مخاطبان را نیز به‌دست آورد.

2-به‌کارگیری دستگاه‌های مدرن

استفاده از ابزارهای مدرن و درجه یک شرط موفقیت یک کلینیک زیبایی است.
به‌عنوان مثال استفاده از یک دستگاه لیزر باکیفیت باعث ایجاد بازاریابی ویروسی قدرتمندی در جهت افزایش مشتری برای ما خواهد شد.
یادمان باشد به‌کارگیری ابزارهای مدرن در کلینیک باعث:
1: افزایش رضایت بیماران
2: افزایش دقت و سرعت
3: افزایش اطمینان بیماران و مراجعین
4: بهداشتی بودن
در ارائه خدمات زیبایی می‌شود.

3-بهداشت فردی و محیطی

رعایت مسائل بهداشتی توسط پرسنل و نیز بهداشت محیط یک الزام ضروری برای کلیه کلینیک های زیبایی و مراکز بهداشتی و پزشکی بوده و حساسیت‌ها در این زمینه بسیار بالاست.

اهمیت بهداشت با توجه به شیوع ویروس کرونا به‌مراتب بیشتر و مهم‌تر شده است و بعد از کرونا نیز این حساسیت‌ها در مشتریان قطعاً وجود خواهد داشت و کلینیک ها و مراکزی در زمینه جذب بیمار و تبلیغ کلینیک زیبایی موفق تر عمل خواهند کرد که بتوانند خدمات خود را با رعایت مسائل بهداشتی ارائه کنند.

4- محیط مناسب و امکانات به‌روز

محیط یک کلینیک امروزه باید منتقل‌کننده حس خوب به مراجعین باشد، در نتایج تحقیقات در زمینه بیماران درمانگاه های زیبایی به این نتیجه دست یافتیم که مشتری علاوه بر کیفیت خدمات به دنبال مکانی است که در آن حس خوب را به‌صورت کامل چه از محیط و چه از طرف پرسنل دریافت کند.

محیط کلینیک باید دارای شرایط ایده عال برای مراجعین باشد که از مهم‌ترین این شرایط عبارت‌اند از:

*دیزاین و دکوراسیون کلینیک

محیط و بستری که مراجعین به کلینیک ها مراجعه می‌کنند باید دارای شرایط مناسبی باشد تا درشان محله‌ای که قرار دارد باشد. مهم‌ترین این شرایط عبارت‌اند از:

*زیبایی محیط کلینیک

محیط یک کلینیک زیبایی باید زیبا باشد. نمی‌توان کلینیک زیبایی ای را تصور کرد که قصد زیبا شدن مراجعین را داشته باشد ولی محیطش نازیبا باشد!
استفاده از یک رنگ خاص مانند سبز، آبی، سفید، صورتی کمرنگ، طلایی و … در محیط سالن و برای ظاهر و پوشش پرسنل و تجهیزات کلینیک و همچنین یک موسیقی ملایم و آرامش‌بخش لایت باعث ایجاد حس آرامش و یادآور خاطرات خوب در مخاطب و ایجاد علاقه به محیط و به خاطر سپردن آن در ذهن مشتری خواهد شد.

همچنین استفاده از خوشبوکننده‌ها و رایحه‌های خوشبو در محیط می‌تواند فوق‌العاده تأثیر بگذارد.

*شلوغ نبودن محیط کلینیک

هدف از زیبایی آرامش است. یک کلینیک زیبایی خوب نباید با شلوغ بودن محیط، آرامش را از مراجعین بگیرد. فضای یک کلینیک باید آرام و آرامش‌بخش باشد تا حس خوبی را به مراجعه‌کننده انتقال دهد.

5- دسترسی آسان و راحت

دسترسی آسان و داشتن یک لوکیشن خوب یکی از مهم‌ترین ملاک های انتخاب مراجعین برای استفاده از خدمات کلینیک زیبایی می‌باشد. خصوصاً اینکه در تهران به علت وجود ترافیک زیاد، محدودیت پارکینگ وجود دارد.

6- تنوع خدمات

تنوع خدمات سبب می‌شود کلینیک بتواند دامنه انتخاب مراجعین به کلینیک خود را بیشتر کند و این منفعت هم برای کلینیک و هم برای مراجعین به شمار می‌آید.

7- مدیریت و وقت دهی منظم

مهم‌ترین ملاک مشتری مداری، وقت دهی اصولی و منظم می‌باشد.

مدیریت کلینیک و پرسنل آن باید بتوانند نظم در نوبت‌دهی و نظم کلی کلینیک را کاملاً رعایت کنند و این وقت دهی منظم مهم‌ترین نشان‌دهنده احترام به مشتری و مشتری مداری است.

یادمان باشد انتظار برای مشتری مرگ‌آور است، مگر اینکه شرایط انتظار خوب و مساعدی برای مشتریان خودمان برقرار کنیم تا بتوانیم لذت و آرامش را در مشتری به وجود آوریم.

8-پرسنل آداب دان و مشتری مدار

برخورد مناسب پرسنل

برخورد مناسب باید وظیفه پرسنل یک کلینیک زیبایی باشد. یک کلینیک زیبایی باید پرسنل خوش‌برخورد و همراه با لبخندی داشته باشد؛ زیرا یک کلینیک باید اول خود ابعاد زیبایی را داشته باشد و شاید چیزی زیبا تر از این برخورد محترمانه و یک لبخند واقعی نباشد!
پرسنل کلینیک زیبایی باید فن بیان، زبان بدن، آداب معاشرت و تشریفات، مشتری مداری، فنون مذاکره و متقاعدسازی، ظاهر و پوشش و رفتار حرفه‌ای در برخورد با مشتری داشته باشند.

کپی برداری از این مطلب با ذکر منبع بلامانع است.

امیدواریم از مقاله امروز لذت برده باشید و به شما در پیشبرد اهدافتان در مدیریت کلینیک زیبایی کمک کرده باشد. حتماً نظر خود را با ما درباره این مقاله در صفحه اینستاگرام برای ما به اشتراک بگذارید.

اگر برای مدیریت کلینیک  خود نیاز به مشاوره و راهنمایی دارین، می‌توونید با همکاران و مشاوران ما تماس بگیرین، تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

مقالات مرتبط:

crm پزشکی

پنج نکته برای افزایش کیفیت کار پرسنل کلینیک

به پرسنل کلینیک ثابت کنید به آنها اهمیت می‌دهید

اهمیت مدیریت پزشکی در مراکز درمانی

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*