در هنگام شیوع کرونا چه کاری باید انجام دهیم؟

  دکتر لینک | در هنگام شیوع کرونا چه کاری باید انجام دهیم؟

شیوع کرونا در ایران و دیگر نقاط جهان، تبعات و پیامدهای منفی بسیاری را ایجاد کرده است. این اثرات منفی علاوه بر سلامت جسمانی مردم در بخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و روحی روانی جامعه نیز رسوخ پیدا کرده است. اما در این اوضاع نه چندان پایدار، وظیفه اصلی ما به عنوان یک شهروند چیست؟

اولین و مهمترین راه مقابله با ویروس کرونا، پیشگیری از کرونا است. لذا تقاضا می شود برای پیشگیری از شیوع کرونا در بخش های مختلف کشور، از روش های پیشگیری و توصیه های بهداشتی وزارت بهداشت تبعیت کنید.

علاوه بر این موضوع باید این موضوع را بدانید که شما بلافاصله پس از ابتلا به کرونا، دچار علائم مشخصه این بیماری نمی شوید. معمولا حدود 14 روز طول می کشد تا بدن اولین نشانه های ابتلا به ویروس کرونا را نشان دهد. به همین سبب از کلیه هموطنان تقاضا می شود، در صورتی که با اولین نشانه های بیماری کرونا که شامل تب، سرفه خشک و تنگی نفس می شود، به مراکز درمانی و ترجیحا بیمارستان ها مراجعه نمایید.

توصیه می کنیم، تا جایی که ممکن است، از منزل خارج نشوید و در هنگام خروج از خانه ضمن توجه به توصیه های بهداشتی، از ژل های ضدعفونی و اسپری های ضد عفونی و دستکش استفاده کنید.
 
بهترین روش های پیشگیری از کرونا ویروس
همانطور که مستحضر هستید، ویروس کرونا از طریق قطرات عطسه و سرفه و مخاط انتقال پیدا می کند. لذا برای پیشگیری از کرونا، بهتر است به توصیه ها مربوط به این موضوع توجه نمایید:
- از مواد ضدعفونی کننده مانند الکل، اسپری ضدعفونی کننده و ژل ضدعفونی کننده دست، به طور مرتب استفاده کنید.
- حتما از ماسک و دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. مطالعات نشان داده است، استفاده از ماسک تاثیر چندانی بر روی جلوگیری از ابتلا به کرونا ندارد. اما چیزی که اهمیت دارد، این است اگر همه افراد از ماسک استفاده کنند، افرادی که ناقل بیماری یا مبتلا هستند، تا حد کمتری می توانند این بیماری را به دیگران انتقال دهند.
-ماسک و دستکش را پس از یک بار استفاده در سطل آشغال بیندازید. استفاده طولانی و چندین باره از ماسک سبب مرطوب شدن آن و افزایش باکتری ها در این ناحیه می شود.
-اگر می خواهید به اشیا مختلف از جمله دستگیره در، دکمه آسانسور، وسایل شخصی، دستگیره خودرو و .... دست بزنید، پیش از این کار حتما آن محل را با اسپری ضد عفونی کنید. حتی اگر از دستکش استفاده می کنید، انجام این کار توصیه می شود.
- اصلی ترین دشمن ویروس کرونا صابون و مواد شوینده است. پس در هر موقعیتی که ممکن است و در فواصل زمانی کم، دست های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویید. مدت زمان شستشو به طور طبیعی حدود 20 ثانیه می بایست باشد.
- از دست دادن، روبوسی و بغل کردن افراد مختلف خودداری کنید.
- وقتی از ماسک استفاده می کنید، به هیچ وجه با دستان تان آن را جا به جا نکرده و به ماسک و صورت تان دست نزنید.
- سعی کنید تا حد امکان از حضور در مکان های شلوغ مانند اتوبوس، تاکسی، مترو، مراکز زیارتی، ورزشگاه ها و .... خودداری کنید.
-  در هنگام عطسه و سرفه جلوی بینی و دهان خود را با دستمال کاغذی و یا دستتان بگیرید.
-  برای استفاده از گوشت و تخم مرغ حتما آن را به طور کامل بپزید.
- با دستان آلوده و کثیف به صورت و چشم هایتان دست نزنید.
- وسایلی که به طور مداوم استفاده می کنید را ضدعفونی کنید.
-  سیستم ایمنی بدن تان را تقویت کنید.
 
چرا پیشگیری از کرونا مهمترین کاری است که می توان انجام داد؟
ببینید کرونا یک بیماری ویروس و به شدت واگیر دار است. این ویروس قدرت انتقال بسیار بالایی داشته و به همین دلیل افراد بسیاری را مبتلا می کند. در حال حاضر پیشگیری از کرونا بهترین روش درمان و کنترل این بیماری است. از آن جایی که کرونا یک بیماری ویروسی است، راه حل درمانی خاصی برای درمان این ویروس وجود ندارد. حتی مصرف آنتی بیوتیک و انواع و اقسام داروهای سرماخوردگی نمی توانند شما را در برابر این بیماری محافظت کنند. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-what-to-do-during-a-corona-outbreak

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*