استفاده از میوه ها در کنترل دیابت

  دکتر لینک | استفاده از میوه ها در کنترل دیابت

برای بسیاری از افراد دیابتی ، میوه ها و محصولات میوه ای می تواند جایگزینی بی خطر و مطمئن برای سایر شیرینی ها و یا دسر به نظر برسد امّا با این حال ، بسته به میوه خاص و شرایط شما ، خوردن برخی میوه ها ممکن است دیابت شما را بدتر کند. برای ساختن یک برنامه غذایی که شامل میوه به عنوان بخش مطمئن رژیم غذایی شما باشد ، با پزشک یا یک متخصص تغذیه ثبت شده مشورت کنید. در پایان ، شما قادر خواهید بود میوه بخورید و دیابت را خیلی بهتر مدیریت کنید و از سلامت کامل غذا های انتخاب شده مطمئن شوید و در سلامت کامل زندگی کنید.
غذا تأثیر مستقیمی بر قند خون دارد. برخی غذاها قند خون را بیشتر از سایر غذا ها افزایش می دهند. در افراد دیابتی، کنترل دیابت یکی از مهم ترین عناصر کلیدی برای بهتر زندگی کردن است اما باید با برنامه ریزی و مدیریت همراه باشد. بخش مهمی از کنترل دیابت، دانستن چه چیزی و چه مقدار غذا خوردن است. در این صورت شما می توانید با پیروی از یک برنامه غذایی که در زندگی به شما کمک کند، همچنین شما توانایی کنترل قند خون خود را بدست می گیرید. اما به نظر شما چه عناصری باعث مُغَذی شدن این غذا ها می شود؟ این مواد چه کارایی هایی دارند؟ سه ماده مغذی اصلی موجود در مواد غذایی، کربوهیدرات ها (کربوهیدرات ها) ، پروتئین ها و چربی ها هستند که می توانند بسیار به کنترل دیابت شما کمک کنند.
اما چگونه می توان رژیم غذایی مطمئن داشت؟ آیا استفاده از میوه ها و سبزیجات به بهتر شدن دیابت کمک می کند؟ چگونه می توان با استفاده از میوه ها و سبزیجات رژیم غذایی خود را تنظیم کنیم؟ 
در ادامه به نکاتی اشاره میکنیم که می تواند در کنترل دیابت اهمیت بالایی برخوردار باشد و به رژیم غذایی ما کمک شایانی بکند.

نکته اول:
برای کنترل دیابت از میوه هایی استفاده کنید که به هیچ مواد افزودنی ای آغشته نباشند. بهترین میوه ها ، میوه هایی هستند که هیچگونه مواد افزودنی ندارند.
البته با  تمرکز بر:
استفاده از میوه های تازه
استفاده از میوه های یخ زده
استفاده از میوه خشک شده
 استفاده از آب میوه ها (ترجیها استفاده از آب میوه های دستی و طبیعی، نه کارخانه ای) 

نکته دوم:
میوه هایی با شاخص گِلیسمی پایین را انتخاب کنید. غذاهایی با شاخص قند خون پایین (GL)توسط بدن آهسته تر پردازش می شوند و قند خون شما را افزایش نمی دهند. برخی از میوه ها با سطح GI پایین شامل:
انار
انگور
سیب
بلوبری
توت فرنگی
آلو 

نکته سوم:
از میوه ها و محصولات با شاخص قند خون بالا  خودداری کنید. میوه ها یا ظروف دارای شاخص های گلیسمی بالا ، قندها را در جریان خون سریعتر آزاد می کنند و ممکن است قند خون را افزایش دهند. بنابراین ، میوه هایی که دارای شاخص قند خون بالا هستند ، فقط باید در افراد با دیابت در حد اعتدال مصرف شوند.
 دور بمانید از:
دسرهای میوه ای با شکر اضافه شده. به عنوان مثال توت فرنگی با خامه سفید.
اسموتی ها با شکر اضافه شده.( اسموتی ها نوعی نوشیدنی های شیرین یخی هستند که در فروشگاه ها و هایپر مارکت های اروپایی موجود است)
میوه های پخته شده ، که به دلیل از دست دادن آب ، میزان قند متمرکز تری دارند.
موارد تازه با شاخص گلیسمی بالا مانند خرما ، آناناس ، هندوانه ، انبه و پاپایا

نکته چهارم:
به خوردن غذا های  دارای فیبر روی بیاورید. از آنجا که فیبر سرعت شما را کاهش می دهد و می تواند قند را جذب و فرآوری کند ، میوه های پر فیبر برای افراد دیابتی بهترین هستند. اما در سوی دیگر میوه هایی مانند میوه های با شاخص قند خون بالا ،که فیبرهای آن کم تر است ممکن است دیابت شما را بدتر کند.
از میل کردن میوه هایی که پوست کنده شده اند خودداری کنید.
از خوردن آب میوه ای فراوری شده با محتوای فیبر کم خودداری کنید.
روی میوه های پر فیبر مانند سیب ، موز و پرتقال تمرکز کنید.


لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*