درک چگونگی تأثیر غذا بر قند خون شما

  دکتر لینک | درک چگونگی تأثیر غذا بر قند خون شما

غذا تأثیر مستقیمی بر قند خون دارد. برخی غذاها قند خون را بیشتر از سایر غذا ها افزایش می دهند. در افراد دیابتی، کنترل دیابت یکی از مهم ترین عناصر کلیدی برای بهتر زندگی کردن است اما باید با برنامه ریزی و مدیریت همراه باشد. بخش مهمی از مدیریت دیابت، دانستن چه چیزی و چه مقدار غذا خوردن است. در این صورت شما می توانید با پیروی از یک برنامه غذایی که در زندگی به شما کمک کند، همچنین شما توانایی کنترل قند خون خود را بدست می گیرید. اما به نظر شما چه عناصری باعث مُغَذی شدن این غذا ها می شود؟ این مواد چه کارایی هایی دارند؟ سه ماده مغذی اصلی موجود در مواد غذایی، کربوهیدرات ها (کربوهیدرات ها) ، پروتئین ها و چربی ها هستند که می توانند بسیار به کنترل قند شما کمک کنند.

کربوهیدرات ها
کربوهیدراتها همان نشاسته ، قند و فیبر موجود در مواد غذایی مانند غلات ، میوه ، سبزیجات ، شیر و شیرینی هستند. آنها قند خون را سریعتر و بیشتر از سایر مواد مغذی موجود در مواد غذایی کنترل می کنند. در افراد دیابتی، یکی از مهم ترین نکات این است که باید از تمامی مواد غذایی حاویه کربوهیدرات ها شناخت داشته باشند و آنها را در رژیم غذایی خود به کار ببرند. داشتن مواد غذایی حاوی کربوهیدرات و مقدار کربوهیدرات در یک وعده غذایی برای کنترل قند خون بسیار مفید است. انتخاب کربوهیدرات از منابع سالم مانند سبزیجات ، میوه ها و غلات سبوس دار (فیبر زیاد) نسبت به کربوهیدرات ها از منابع دارای قند ، چربی و نمک اضافه ترجیح می یابد.

پروتئین ها
پروتئین ها بخشی ضروری از یک رژیم متعادل هستند و می توانند شما را از گرسنگی باز نگه دارند. آنها به طور مستقیم گلوکز شما را مانند کربوهیدرات بالا نمی برند. با این حال ، برای جلوگیری از افزایش وزن ، می توانید از پروتئین ها استفاده کنید. در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 ، پروتئین باعث می شود انسولین سریعتر عمل کند ، بنابراین ممکن است تصفیه کم قند خون با لرزش پروتئین یا مخلوط ها ایده خوبی نباشد. 
چربی ها
چربی ها بخشی ضروری از یک رژیم متعادل ، به ویژه چربی های سالم از ماهی های چرب ، آجیل و دانه ها هستند. آنها قند خون را بالا نمی برند اما کالری بالایی دارند و می توانند باعث افزایش وزن شوند.

هدف این است که هر سه ماده مغذی را برای متعادل کردن وعده های غذایی خود بگنجانید.

انتخاب غذای سالم
متخصص تغذیه یا مربی دیابت شما می تواند به شما در تهیه برنامه غذایی مناسب برای شما کمک کند و متناسب با سبک زندگی شما باشد. خوردن سالم برای دیابت ، تغذیه سالم برای کل خانواده است.

در اینجا چند دستورالعمل برای تغذیه سالم آورده شده است:
*از داشتن وعده های غذایی منظم با اندازه های مناسب آن لذت ببرید. متخصص بهداشت و درمان شما می تواند به شما در یادگیری انتخاب مواد غذایی سالم و اندازه مناسب آن کمک کند.
*در هر وعده غذایی انواع غذاهای سرشار از مواد مغذی از جمله چربی های سالم ، گوشت بدون پروتئین یا پروتئین ، غلات کامل و لبنیات کم چرب را در اندازه های مناسب بخورید.
*غذاهای غنی از فیبر ، مانند میوه ، سبزیجات و غلات سبوس دار (غلات سبوس ، ماکارونی سبوس دار ، برنج قهوه ای) را هر چند وقت یکبار انتخاب کنید.
*گزینه های دیگری مانند گوشت ، مانند عدس ، لوبیا یا توفو را نیز امتحان کنید.
*مایعات بدون کالری مانند چای بدون شیرینی ، قهوه یا آب را انتخاب کنید. 

لطفا نظر خود را درباره این پُست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام
 

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-understand-how-food-affects-your-blood-sugar

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*