درمان دیابت با طب سنتی و گیاهان دارویی

  دکتر لینک | درمان دیابت با طب سنتی و گیاهان دارویی

درمان دیابت با طب سنتی، با وجود گذشت سالیان دراز از ظهور درمان های دارویی دیابت، هنوز هم مورد توجه بسیاری از افراد است. هرچند که استفاده خودسر از این روش درمانی توصیه نمی شود؛ اما به طور کلی هم نمی توان منکر تاثیرات مفید درمان دیابت با طب سنتی شد. لذا شما با مشاوره پزشکی با متخصصان طب سنتی می توانید از این روش درمانی استفاده نمایید. 

درمان دیابت با طب سنتی و گیاهان دارویی
درمان دیابت به صورت های مختلف امکان پذیر است. شما می توانید از درمان پزشکی دیابت استفاده کنید و با مصرف دارو، بیماری تان را کنترل کنید یا با دریافت یک رژیم غذایی مناسب و ورزش کردن به طور مداوم، تا حد زیادی بیماری تان را کنترل کنید. اما روش های دیگری نیز برای کنترل بیماری دیابت و قند خون وجود دارد. یکی از روش های قدیمی، درمان دیابت با طب سنتی و گیاهی است که از گذشته مورد استقبال عموم بوده و هنوز هم طرفداران خاص خود را دارد. البته حساسیت ها در خصوص استفاده از داروهای گیاهی و سنتی بسیار زیاد است و توجه به توصیه های پزشکی در این مورد اهمیت بسیاری دارد. اولین نکته ای که باید به آن اشاره کنیم، انتخاب یک متخصص طب سنتی معتبر است. سعی کنید فرد متخصص در این زمینه را برای ادامه روند درمان خود انتخاب کنید. نکته دوم، ارائه کامل گزارش از شرایط عمومی سلامتی و بیماری تان می باشد. لطفا تمام اطلاعات لازم در خصوص بیماری تان اعم از نوع دیابت، شدت، مدت زمان ابتلا و ... را در اختیار متخصص طب سنتی قرار دهید. 

درمان دیابت با سیر
سیر از دیرباز نقش بسیار مهمی را در طب سنتی داشته است. هم اکنون نیز یکی از روش های درمان دیابت با طب سنتی، استفاده از سیر و خواص مفید آن است. سیر به سبب دارا بودن ترکیباتی نظیر اکسید آلیل دی سولفید نقش بسیار مهمی را در کاهش میزان قند خون بدن ایفا می کند. سیر در واقع باعث بهبود فرآیند تولید انسولین در بدن شده و میزان تولید آن را افزایش می دهد. در نتیجه قند خون تا حدی کاهش پیدا می کند. البته این بدان معنا نیست که شما هر چه بیشتر سیر مصرف کنید، بیماری دیابت خود را بهتر کنترل و درمان کرده اید. باید به این موضوع توجه داشته باشید که در درمان دیابت با طب سنتی، اختلال بیماری ها نکته حائز اهمیتی می باشد. بنابراین به همین راحتی نمی توان از یک درمان طب سنتی برای دیابت، با دوز بالا استفاده کرد و انتظار داشت، نتایج موثری از این اقدام به دست آورد. استفاده بیش از اندازه و خودسر از سیر یا هر داروی طب سنتی دیگر، ممکن است بر روی دیگر بیماری های شما تاثیر منفی داشته باشد.  

درمان دیابت با مصرف زنجبیل
یکی دیگر از روش های درمان دیابت با طب سنتی، استفاده از زنجبیل می باشد. البته به این نکته توجه داشته باشید که این ماده مفید، برای بیماران دیابتی نوع 2 موثر بوده و مصرف روزانه آن می تواند به تنظیم قند خون، کلسترول و اشتها کمک فراوانی بکند. استفاده بیش از اندازه از این ماده به بیمارانی که دارای فشار خون بالا هستند، چندان توصیه نمی شود و در صورت استفاده خودسر از آن ممکن مشکلاتی برای این افراد ایجاد شود. البته استفاده از زنجبیل برای افرادی که دارای چربی خون بالا هستند، می تواند مفید باشد و مطالعات نشان داده است که افرادی که به طور روزانه از زنجبیل استفاده می کنند، بیش از سایر افراد کالری می سوزاند که این امر می تواند به کنترل بسیار از پارامترهای سلامتی بدن کمک کند. 

با خیار تلخ به جنگ دیابت بروید
خیار تلخ یکی از میوه های کمیاب در ایران است که اثرات بسیار مفیدی بر روی کاهش قند خون دارد. اگر به دنبال یک روش درمان دیابت با طب سنتی و استفاده از گیاهان و میوه های دارویی هستید، استفاده از خیار تلخ را به شما توصیه می کنیم. این میوه معمولا در نواحی گرمسیری جهان رشد می کند و بسیار تلخ می باشد. نتایج به دست آمده نشان می دهد که خیار تلخ دارای ماده ای بوده که کارایی مشابه انسولین در بدن دارد و با مصرف آن تا حد زیادی میزان قند خون در بدن کاهش پیدا می کند. البته پیدا کردن این میوه پرفایده در ایران کار چندان آسانی نیست.

نقش زردچوبه و دارچین در کنترل دیابت
زردچوبه که اغلب به عنوان یک ادویه در اغلب غذاها استفاده می شود، یکی از روش های خوب درمان دیابت با طب سنتی می باشد. این ماده با خواص آنتی اکسیدان، ضد التهاب و ... که دارد برای درمان سایر بیماری ها نیز بسیار مفید بوده و مورد استفاده قرار می گیرد. 
دارچین نیز دیگر درمان دیابت با طب سنتی است که عمده تاثیر آن بر روی دیابت نوع 2 بوده و برای این دست از بیماران دیابتی مفید می باشد. استفاده از دارچین سوخت و ساز بدن را افزایش داده و موجب کاهش وزن می شود. همین موضوع می تواند سبب کنترل قند خون و سایر بیماری ها در بدن شما شود. 


لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-treatment-of-diabetes-with-traditional-medicine-and-herbs

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*