درمان گرفتگی رگ قلب با طب سنتی

  دکتر لینک | درمان گرفتگی رگ قلب با طب سنتی

درمان گرفتگی رگ قلب با طب سنتی، از دیرباز مورد توجه عموم قرار گرفته است. بر این اساس روش های بسیاری برای درمان بیماری های قلبی با طب سنتی وجود دارد. البته باید در نظر داشته که استفاده از این داروهای طب سنتی صرفا با نظر پزشک و متخصص طب سنتی امکان پذیر می باشد.

اغلب این داروهای گیاهی و سنتی، برای کنترل بیماری های قلبی پیش از حمله های قلبی کاربرد دارند. به همین سبب بهتر است در هنگام وقوع یک سکته قلبی، حتما از روش های درمان پزشکی استفاده نمایید. اما اگر یک بیماری قلبی بوده و دچار گرفتگی عروق قلب می باشید، همانطور که گفتیم می توانید با نظر پزشک تان از روش های درمان گرفتگی رگ قلب با طب سنتی استفاده نمایید. از جمله گیاهان دارویی و سنتی که برای درمان گرفتگی رگ قلب با طب سنتی بسیار موثر هستند می توانیم به سیر، زردچوبه، لیمو، زنجبیل، تخم شنبلیله، عسل، گل گاوزبان، چای سبز، دارچین، کلم بروکلی و ... اشاره کنیم. 
اما در ادامه قصد داریم شما را با بهترین و موثرترین درمان های خانگی و طب سنتی برای گرفتگی عروق قلب آشنا کنیم. 

زردچوبه بهترین درمان طب سنتی برای درمان گرفتگی رگ قلب
زردچوبه در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از کاربردهای زردچوبه به عنوان یک ادویه دارویی و سنتی، برای درمان گرفتگی رگ قلب با طب سنتی می باشد. زردچوبه خواص بسیاری برای رفع گرفتگی عروق دارد به همین دلیل می تواند یک روش درمانی بسیار خوب برای بیماران قلبی باشد.

علت اصلی این خاصیت در زردچوبه، وجود ماده ای به نام کورکومین در آن است که با خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی از گرفتگی عروق و لخته شدن خون به میزان زیادی جلوگیری می کند. زردچوبه همچنین می تواند میزان کلسترول بد در بدن را کاهش داده و برای پیشگیری از بیماری های قلبی و افزایش کلسترول مفید واقع شود. استفاده از این ماده بسیار پرخاصیت برای افرادی که هنوز به بیماری های قلبی دچار نشده اند و در آستانه کهنسالی قرار دارند نیز بسیار خوب است.

درمان گرفتگی رگ قلب با سیر
سیر از اصلی ترین گیاهان دارویی بوده که در درمان بسیاری از بیماری ها، نقش موثری را ایفا کرده است. سیر در درمان گرفتگی رگ قلب با طب سنتی نیز بسیار موثر واقع شده است. سیر فواید بسیاری برای افزایش ارتجاع رگ ها دارد. اگر یک بیمار مبتلا به بیماری های قلبی هستید، این ماده غذایی و گیاهی می تواند خطر سکته های قلبی را تا حد زیادی کاهش دهد.

سیر همچنین می تواند میزان کلسترول بد را کاهش داده و به رفع گرفتگی رگ ها کمک کند. شما می توانید سیر را با روش های مختلفی مصرف کنید. اما بهترین کار این است که سیر را به صورت خام مصرف کنید. مصرف روزانه یک حبه سیر می تواند کمک بسیاری به باز شدن عروق قلب بکند. البته اگر نگران بوی بد سیر هستید، می توانید سیر را به صورت پخته نیز مصرف کنید. ولی به هر حال بهتر است، استفاده از این ماده با ارزش را از دست ندهید. 

خواص زنجبیل برای درمان گرفتگی رگ قلب با طب سنتی
زنجبیل نیز اغلب برای درمان گرفتگی رگ قلب با طب سنتی مورد استفاده قرار می گیرد. زنجبیل نیز خاصیت کاهندگی کلسترول بد را داشته و برای افرادی که با افزایش کلسترول و در نتیجه گرفتگی عروق قلب مواجه هستند، بسیار مناسب می باشد.

برای استفاده از زنجبیل بهتر است یک قاشق چای خوری زنجبیل را در داخل یک لیوان آب جوش ریخته و حدود 10 دقیقه منتظر بمانید تا دمنوش آماده شود. سپس می تواند این دمنوش فوق العاده مفید را میل نمایید. البته زنجبیل خواص بسیار خوب دیگری نیز دارد. در اینجا تنها درباره خواص این ماده در رابطه با گرفتگی عروق قلب صحبت خواهیم کرد. 

شربت لیمو، سکته قلبی را کاهش می دهد
اگر عامل اصلی بیماری های قلبی شما افزایش فشار خون می باشد، شما می توانید با مصرف شربت لیمو، تا حد زیادی به کنترل فشار خون کمک کنید. لیمو داری ویتامین سی بوده و خواص آنتی اکسیدانی بسیار خوبی دارد. لیمو همچنین سبب کاهش التهاب و گرفتگی عروق و رگ ها می شود و به روان شدن جریان خون در رگ ها کمک شایانی می کند.

البته لیمو علاوه بر کاهش فشار خون به کاهش کلسترول بد نیز کمک می کند و در هر حال برای کنترل بیماری های قلبی و جلوگیری از سکته های این چنینی بسیار مفید می باشد. البته توجه داشته باشید که این ماده را با میزان زیاد استفاده نکنید. چرا که ممکن است، فشار خون شما را تا حد زیادی کاهش داده و مشکلاتی برای شما ایجاد کند. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-treatment-of-coronary-heart-disease-with-traditional-medicine

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*