جدیدترین درمان ویروس کرونا

  دکتر لینک | جدیدترین درمان ویروس کرونا

تا بدین روز که تقریبا بیش از یک ماه از شیوع ویروس کرونا در جهان می گذرد، هنوز درمان قطعی یا واکسنی برای درمان ویروس کرونا یافت نشده و تمامی درمان های انجام شده، نقش کنترل گری را دارند. بر همین اساس در خصوص درمان این بیماری ویروسی، بهتر است به شایعات توجه نکرده و از مصرف داروهای گیاهی ضد باکتریال بدون تجویز پزشک خودداری کنید. اما در ادامه سعی داریم کمی درباره داروهایی که در حال حاضر برای درمان کرونا در جهان استفاده می شود، صحبت کنیم. 

در حال حاضر بهترین روش درمان ویروس کرونا چیست؟
همانطور که مستحضر هستید، تا کنون هیچ دارو و درمان قطعی برای درمان ویروس کرونا، تولید نشده است. از همان آغاز شیوع این ویروس در چین، محققان و پزشکان در سراسر دنیا و از جمله در کشورهای چین، ژاپن و آمریکا، در تلاش برای تولید واکسن ویروس کرونا بودند. اما خبرها حاکی از آن است که تاکنون هیچ واکسنی که به عنوان درمان قطعی ویروس کرونا  شناخته شود، تولید نشده است و روند تولید آن ممکن است ماه ها به طور بینجامد.
بر همین اساس در ایران نیز هیچ گونه واکسن یا درمان دارویی قطعی برای درمان ویروس کرونا موجود نمی باشد. اما بیمارانی که با علائم این بیماری به بیمارستان ها مراجعه می کنند و پس از مثبت شدن تست تحت درمان قرار می گیرند، از چه داروهایی استفاده می کنند؟ در سطح جهان در حال حاضر معمولا از داروهای کنترل کننده بیماری هایی نظیر ایدز، هپاتیت C، ابولا، آنفولانزا و ... استفاده می شود. 

درمان با داروی ایدز
تحقیقات در مورد استفاده از داروهای ایدز و ضد آنفولانزا برای درمان ویروس کرونا همچنان ادامه دارد. این تحقیقات در ژاپن و چین در حال انجام می باشد. اما اخیرا گفته شده است که از داروی ترکیبی ایدز و آنفولانزا برای درمان برخی بیماران از جمله یک زن 70 ساله مبتلا استفاده شده که تاثیر فوق العاده ای داشته است. البته در حال حاضر در ایران نیز از این نوع درمان های دارویی برای کنترل و تضعیف ویروس کرونا استفاده می شود. 

چرا برای درمان ویروس کرونا از داروهای ایدز و ضد آنفولانزا استفاده می شود؟
ویروس کرونای جدید که هفتمین ویروس از خانواده بزرگ کرونا می باشد، شباهت ساختاری بسیار زیادی با کرونای SARS دارد و از RNA ساخته شده است. RNA خود سبب بروز بیماری هایی نظیر ایدز، ابولا و هپاتیت C می شود. به همین دلیل در طی این مدت معمولا پزشکان برای کنترل و تضعیف ویروس کرونا، از داروهایی که برای درمان ایدز، آنفولانزا و هپاتیت C به کار گرفته می شود، استفاده کرده است.
در ایران نیز معمولا از داروهای ایدز و آنفولانزا برای درمان کرونا استفاده می شود. یکی از داروهای هپاتیت C به نام ریباویرین، اصلی ترین آنزیم ویروس هایی نظیر کرونا را تشخیص داده و آن را مورد هدف قرار می دهد. همچنین برای مقابله با سایر آنزیم هایی که سبب فعالیت ویروس کرونا می شوند،
از داروهای درمان ایدز به نام لوپیناویر استفاده می گردد. اما با این احتمالات هنوز هم هیچ تضمینی وجود ندارد که این چنین داروهایی برای مقابله قطعی و درمان ویروس کرونا مفید باشند. گفته می شود که چین همچنین از داروی ابولا با نام رمدسیویر برای درمان ویروس کرونا استفاده کرده است. 

شایعات در خصوص درمان ویروس کرونا با گیاهان دارویی
متاسفانه پس از شیوع ویروس کرونا در ایران، شایعاتی در خصوص شیوه های درمان با طب سنتی از سوی برخی افراد بیان شد که بسیاری از آن ها صحت نداشته و نتیجه ای جز متلاطم کردن بازار نداشته است.
حتما شما هم شنیده اید که سیر از جمله مواد سم زدا هستند که برای بهبود عفونت بسیار مفید می باشند. متاسفانه چند روزی است که این موضوع در ایران بسیار شایع شده است و بسیاری از افراد برای پیشگیری و درمان ویروس کرونا، اقدام به خرید سیر کرده اند.
همچنین برخی افراد اعتقاد دارند که مصرف ویتامین C می تواند از ابتلا شما به کرونا جلوگیری کرده و از شما در برابر این بیماری محافظت کند. متاسفانه در حال حاضر این موضوع بر روی قیمت های این اقلام تاثیر منفی داشته و ذهن مردم را متشنج کرده است. لذا توصیه می کنیم در خصوص شیوه های درمان ویروس کرونا، حتما از طریق اطلاعیه هایی که از سوی وزارت بهداشت اعلام می شود، پیگیری نمایید. شما در حال حاضر تنها می توانید با رعایت موارد بهداشتی از ابتلا به این بیماری پیشگیری نمایید. 

لطفا نظر خود را درباره این پُست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-the-latest-corona-virus-treatment

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*