اثر ورزش بر دیابت

  دکتر لینک | اثر ورزش بر دیابت

ورزش یکی از اصلی ترین ارکان زندگی هر فرد است. از آن جایی که ورزش با سلامتی ارتباط مستقیم دارد، در برخی موارد از آن برای مقابله با برخی بیماری ها استفاده میکنند. یکی از بیماری هایی که می تواند با ورزش بهبود ببخشد دیابت است. اما آیا ورزش به کنترل قند خون کمک می کند؟
همه افراد مبتلا به دیابت نوع 2 از ورزش بسیار بهره مند می شوند. این به نگه داشتن سطح قند خون در محدوده مناسب به آنها کمک می کند و به شما در کاهش وزن (در صورت لزوم) کمک می کند. همچنین می تواند در جلوگیری یا تأخیر در بروز عوارض دیابت نقش داشته باشد. در اینجا 6 تمرین برای مبتلایان به دیابت نوع 2 ارائه شده است که می توانند  با استفاده از این ورزش ها به کیفیت زندی و سلامتی خود بیافزایند.

1. دوچرخه سواری
علاوه بر این که ورزش ساده و مفرحی است. یک فعالیت آسان است که می توانید به تنهایی یا با دیگران انجام دهید ، دوچرخه سواری دارای چندین مزیت سلامتی از جمله کار کردن عضلات در پاها ، افزایش ظرفیت ریه های شما و کمک به حفظ قلب سالم است. از همه مهمتر برای مبتلایان به دیابت نوع 2 ، دوچرخه سواری (مانند بیشتر ورزش های هوازی) به بهبود پاسخ بدن به انسولین کمک می کند و سطح گلوکز خون را پایین می آورد.

2. آموزش مقاومت
تمرین مقاومت ، هرگونه تمرینی است که باعث می شود عضلات شما در مقابل یک نیروی مقاومت خارجی، منقبض شود. نمونه هایی از تمرین مقاومت شامل بلند کردن وزنه های آزاد ، استفاده از دستگاه های وزنه برداری یا باند های مقاومتی یا انجام تمرینات وزنه برداری از بدن (به عنوان مثال ، فشار یخ و نشستن) است. از مزایای تمرین مقاومت می توان به حفظ یا افزایش قدرت و قدرت عضلات و کنترل وزن و کنترل دیابت اشاره کرد.

3. راه رفتن سریع یا دویدن
پیاده روی سریع، یا دویدن ، تمرینات ایده آل برای مبتلایان به دیابت نوع 2 است ، زیرا به بهبود حساسیت بدن به انسولین کمک می کنند. آنها همچنین ضربان قلب شما را بالا می برند و این باعث افزایش گردش خون در بدن می شود. مانند دوچرخه سواری ، می توانید با دوستان یا اعضای خانواده قدم بزنید یا با هم قدم بزنید ، آن را به یک مناسبت اجتماعی و همچنین یک سلامتی تبدیل کنید!

4. یوگا
تمرین یوگا شامل حالات و حرکات مختلف بدن ، تکنیک های تنفس و مراقبه است که همگی برای ارتقاء راحتی جسمی و آرامش روانی طراحی شده اند. جلسات منظم یوگا می تواند به کاهش سطح استرس ، افزایش تحرک ، کاهش فشار خون و بهبود احساسات کلی بهزیستی کمک کند. این مزایا است که کارشناسان بهداشت معتقدند کنترل دیابت را بهبود می بخشد و از عوارضی مانند بیماری های قلبی محافظت می کند.

5. شنا
شنا یک روش عالی برای بهبود سطح تناسب اندام کلی شما است ، اما همچنین به بهبود سلامت قلب شما کمک می کند: حرکت مداوم بازوها و پاها به شما امکان می دهد تا خون و اکسیژن موجود در بدن شما با پمپ بیشتر کار کند. برخلاف ورزش های با شدت بالاتر (مانند فوتبال یا دویدن) ، شنا مفاصل شما را خسته نمی کند. شنا همچنین از عضلات فوقانی و تحتانی بدن به طور همزمان استفاده می کند که به کنترل دیابت کمک می کند. ماهیچه های قوی تر نسبت به انسولین حساس تر می شوند و گلوکز بیشتری از خون جذب می کنند و در نتیجه سطح A1C و قند خون پایین می آید.

6. رقصیدن
چه کسی عاشق رقصیدن نیست؟ این یک فعالیت جالب است که می توانید با یک شریک زندگی ، در یک کلاس یا در حریم خصوصی خانه خود انجام دهید! همچنین برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 فواید سلامتی دارد. رقص یک تمرین وزنه برداری و هوازی است که به ایجاد قدرت عضلات و تراکم استخوان کمک می کند ، به کاهش مقاومت به انسولین و بهبود سطح قند خون کمک می کند. علاوه بر این ، رقصیدن می تواند سطح خلق و خو و انرژی را افزایش دهد.

لطفا نظر خود را درباره این پُست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*