درمان قطعی خروپف با طب سنتی

  دکتر لینک | درمان قطعی خروپف با طب سنتی

خوشبختانه روش های بسیاری برای درمان خروپف با طب سنتی از قدیم الایام وجود داشته و همواره مورد استفاده قرار می گرفته است. در این مطلب قصد داریم تا متداول ترین شیوه های درمان خروپف با طب سنتی را به شما عزیزان معرفی نماییم. 

درمان خروپف با طب سنتی به وسیله تخلیه سینوس ها
همانطور که می دانید یکی از عوامل بروز بیماری خروپف، بیماری های مربوط به سینوس ها از جمله سینوزیت مزمن می باشد. خوشبختانه درمان خروپف با طب سنتی و به وسیله تخلیه سینوس ها امکانپذیر است.
 برای این کار می توان از بخور برگ اکالیپتوس استفاده نمود. همچنین توصیه می شود برای درمان خروپف با طب سنتی از روغن بنفشه استفاده شود.

برای این منظور باید شبی 3 قطره روغن بنفشه را در یکی از حفره های بینی بچکانید. توجه داشته باشید که این کار را می بایست، هر شب برای یکی از حفره های بینی انجام دهید. این کار را می بایست تا دو هفته انجام دهید. سپس یک هفته این کار را متوقف کرده و سپس دوباره انجام دهید. شما همچنین می توانید به جای روغن بنفشه از روغن سیاه دانه برای این منظور استفاده کنید. مراحل کار برای استفاده از روغن سیاه دانه نیز به همین شکل است. 
در طب سنتی عنوان می شود که یکی از دلایل خروپف کردن، سردی سر یا غلبه بلغم می باشد. برای دفع این مشکل شما می بایست پیش از خوابیدن سر و گلو خود را گرم نگه دارید. برای این کار توصیه می شود از روغن سیاه دانه یا روغن کنجد استفاده نمایید. به این شکل که هر شب پیش از خوابیدن بخش کاسه سر را با روغن سیاه دانه یا روغن کنجد ماساژ دهید. این کار می بایست به مدت 40 شب ادامه پیدا کند. علاوه بر این می توانید از روغن کنجد یا سیاه دانه برای ماساژ اطراف گلو استفاده کنید. 
همچنین خوردن مواد غذایی با طبع گرم در وعده شام می تواند برای سلامت بدن و درمان خروپف با طب سنتی مفید باشد. خوردن کندر یا عسل در هنگام شب به داشتن خوابی آرام و دفع غلبه بلغم کمک فراوانی می کند. 

تغذیه مناسب برای درمان خروپف با طب سنتی
برخی گیاهان دارویی و مواد غذایی برای درمان خروپف با طب سنتی بسیار مفید می باشند. از آن جمله می توانیم به نعناع، روغن زیتون، عسل، هل، زردچوبه، سیر و .... اشاره کنیم. 
یک یا دو قطره از عصاره نعناع را به یک لیوان آب اضافه کرده و پیش از خواب در گلو قرقره کنید. همچنین می توانید از ترکیب چند قطره نعناع و اکالیپتوس استفاده کنید. 
کمتر از یک قاشق چایخوری هل را به یک لیوان آب گرم اضافه کرده و پیش از خوابیدن بنوشید. تاثیر این کار به صورت تدریجی بوده و باید به صورت مداوم آن را انجام دهید. 
ترکیب یک یا دو قاشق زردچوبه با یک لیوان شیر پیش از خواب نیز می تواند یک روش موثر برای درمان خروپف با طب سنتی باشد. 
شما می توانید هنگام شب دو یا سه قطره روغن زیتون را استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید این روغن را با مقداری عسل طبیعی ترکیب کرده و استفاده نمایید. 
سیر از دیرباز برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله درمان خروپف با طب سنتی کاربرد دارد. به همین خاطر پیشنهاد می شود، یک یا دو حبه سیر را پیش از خواب بجوید و سپس یک لیوان آب بنوشید. البته اگر نسبت به سیر حساسیت دارید یا این کار برای تان دشوار است، می توانید از دیگر روش هایی که اشاره کردیم، استفاده کنید. 

دمنوش برای درمان خروپف با طب سنتی
علاوه بر روش های گفته شده برای درمان خروپف با طب سنتی، استفاده از دمنوش های مختلف نیز می تواند به شما برای درمان این بیماری کمک کند. 
دمنوش برگ گزنه برای درمان خروپف: برای تهیه دمنوش گزنه ابتدا می بایست، مقداری برگ خشک شده گزنه را جمع آوری کنید. شما همچنین به یک لیوان آب جوش نیز احتیاج خواهید داشت. برای دم کردن برگ گزنه، کافی است آن ها را در داخل یک قوری ریخته و آب جوش را به آن اضافه کنید. حالا تنها 5 دقیقه به دمنوش زمان بدهید تا به خوبی دم بکشد. در نهایت می توانید دمنوش گزنه را میل کنید. خوردن روزانه 3 لیوان دمنوش گزنه می تواند برای درمان خروپف با طب سنتی مفید باشد. 

لطفا نظر خود را درباره این پست در صفحه اینستاگرام به اشتراک بگذارید: ورود به اینستاگرام


درصورتی که این مطلب براتون جالب بود پیشنهاد میکنیم در سایت دکتر یو عضو بشید

https://druu.ir/signup

پادکست پزشکی | مدیکستو

"ازتون صادقانه میخوام که اگه فکر میکنی این مطلب به درد کسی میخوره آدرسشو کپی کنید و براش ارسال کنید زیاد وقتتو نمیگیره"

https://www.drlink.ir/blog/medical-podcast-medicasto-the-definitive-treatment-of-snoring-with-traditional-medicine

تگ های مربوط به مقاله فوق در مورد مدیریت مراکز مشاوره و روانشناسی

اشتراک گذاری:
0

دیدگاه شما:

*